سفر تصویری به مناطق دیدنی ایران

«دانسفهان»؛ شهری که از دل زلزله بیرون آمد [عکس]

واقعا حیف است اگر همه ساعات آخر هفته را رو به روی تلویزیون سر کنید و غافل بمانید از پیشنهاد این هفته ما که سفر به ابهر است و در 240 کیلومتری تهران و 81 کیلومتری قزوین قرار دارد.
کد خبر: ۵۷۷۳۱۸

ابهر شهری است سبز و خنک که در حاشیه رودخانه‌اش، جنگلی بکر آرام گرفته است و دراز کشیدن و چرت زدن زیر سایه درختان بیدش به چند ساعت رانندگی می‌ارزد. نام ابهر از واژه پهلوی «اوهر» گرفته شده است که به معنای مکان بستن آب‌هاست.

این منطقه همچنین یکی از شهرهای باستانی و از نخستین زیستگاه‌های انسانی در ایران است که نخستین خانه‌های آن در نزدیکی ابهررود و روی تپه باستانی «تپه قلعه» ساخته شده است. قدیمی‌ترین تمدن شناسایی شده در ابهر متعلق به دوره «کالکوتیک» در هزاره ششم پیش از میلاد است.
تاکنون 25 اثر تاریخی در این ناحیه شناخته شده است اما حتی اگر به تاریخ علاقه‌ای نداشته باشید، باز هم به این شهر کوچک سر بزنید چون بیشتر گردشگران، آن را نه با آثار تاریخی‌اش، بلکه با آب و هوای خوش، چمن‌زارهای سبز و باغ‌های پر میوه‌اش می‌شناسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
عاشق ابهر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
۰
۰
كاش شهرداری ب فكر درست كردن ی جنگل مصنوعی (با درختان تبریزی )در سمت زرین كوب و راه مرشون بود تا هوای مطبوع تری داشتیم . وكاش و كاش محیط زیست ابهر ب فكر جلوگیر كردن قطع درختان حاشیه ابهر رود باشه .بكر تر ازون خاك تا حالا هیجا ندیدم.
الهام
Saudi Arabia
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
راست میگیدواقعا
الهه
Saudi Arabia
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
خیلی نظر خوبیه
الهام
Saudi Arabia
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
۰
۰
خیلی خوبه
الهام
Saudi Arabia
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
۰
۰
به همه پیشنهاد می كنم به این شهر سربزنید

نیازمندی ها