بادمجان و کدو وقتی با چند چاشنی و مخصوصا سلیقه آشپز در غذایی همراه شوند، خوراکی لذیذ و خوشمزه را می‌سازند که هم دیده را به نوایی می‌رساند، هم زبان را، هم معده را! با امتحان آن، ببینید به یکی از این نواها می‌رسید یا هر سه!
کد خبر: ۵۷۷۲۹۵
مواد لازم: 
 
بادمجان کوچک دلمه‌ای یا معمولی: ۶ عدد
کدوی خورشی: ۶ عدد
گوجه فرنگی یک اندازه: ۱۰ عدد
برنج پخته شده: در حدود نصف لیوان‌
نخود سبز پخته شده: در حدود نصف لیوان‌
کره: ۲۵۰ گرم‌
نمک و فلفل: به مقدار کافی‌
 
طرز تهیه: 
 
سرهای بادمجان و کدو را می‌گیریم و به صورت حلقه حلقه می‌بریم ولی حلقه‌ها را از هم جدا نمی‌کنیم تا فرم بادمجان و کدو محفوظ بماند. ۴ عدد از گوجه فرنگی‌ها را کنار می‌گذاریم و بقیه را حلقه حلقه می‌کنیم و بین هر حلقه کدو و بادمجان یک حلقه گوجه فرنگی قرار می‌دهیم و کمی نمک و فلفل به آن می‌پاشیم، سپس بادمجان‌ها و کدو‌ها را یک در میان در ظرف گرد نسوزی می‌چینیم و ۱۵۰ گرم از کره را قطعه قطعه کرده روی آن‌ها می‌گذاریم. ظرف را در فر با حرارت ملایم قرار می‌دهیم و می‌گذاریم به مدت نیم ساعت تا سه ربع بماند تا کدو و بادمجان بپزد ولی زیاد له نشود. 
سه عدد از گوجه فرنگی‌ها را از وسط نصف و داخل آن را خالی می‌کنیم. برنج و نخودسبز پخته شده را با کمی نمک و فلفل و پنجاه گرم کره آب شده مخلوط کرده داخل گوجه فرنگی‌ها را با این مواد پر می‌کنیم. گوجه فرنگی‌ها را در اواخر طبخ بادمجان و کدو دور ظرف می‌چینیم. 
یک عدد گوجه فرنگی را حلقه حلقه کرده وسط ظرف قرار می‌دهیم و یک ربع دیگر می‌گذاریم ظرف در فر بماند تا گوجه فرنگی‌ها بپزد ولی له نشود. این غذا را با‌‌ همان ظرف سر میز می‌بریم.
در صورتی که بخواهیم گوجه فرنگی‌ها شکل خود را از دست ندهد ابتدا کدو و بادمجان را می‌گذاریم کمی بپزد بعد حلقه‌های گوجه فرنگی را بین آن‌ها قرار می‌دهیم و دوباره چند دقیقه دیگر می‌گذاریم بپزد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها