رئیس اتحادیه سراسری دامداران :

شیر تا پایان تیر نباید گران شود

رئیس اتحادیه سراسری دامداران افزایش قیمت لبنیات را غیرقانونی دانست و گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت شیر تا پایان تیرماه افزایش نخواهد داشت بنابراین افزایش قیمت محصولات لبنی توجیه ندارد.
کد خبر: ۵۷۷۲۷۵
شیر تا پایان تیر نباید گران شود

سعید سلطانی با بیان این مطلب که گرانی برخی از محصولات لبنی غیرقانونی و به‌منظور زمینه سازی افزایش قیمت تولیدات لبنی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر شیر با قیمت پایه سال 91 که همان 960 تومان است عرضه می‌شود و بر همین اساس تغییر در قیمت شیر اتفاق نیفتاده که محصولات لبنی گران شوند.

وی با اشاره به اینکه مطابق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت شیر تا آخر تیرماه سال جاری افزایش نخواهد داشت، افزود: قیمت  جدید شیر 1170 تومان تعیین شده اما هنوز این رقم در سطح بازار اجرایی نشده تا هم‌راستای آن قیمت‌ها نیز افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه سراسری دامداران دلیل افزایش قیمت شیر را هزینه‌های جانبی دامداران دانست و اضافه کرد: در سال جاری هزینه کارگران 25 درصد و هزینه‌های حمل و نقل 35 درصد افزایش پیدا کرده که هم‌راستای آن قیمت شیر با تغییراتی همراه شده است.

 هم اکنون در سطح خرده فروشی‌ها شیر کم‌چرب یک لیتری از 1400 تومان با قیمت 1610 تومان، شیر کاکائو از 800 تومان تا قیمت 1000 تومان، خامه 100 گرمی از 850 تومان تا قیمت 1000 تومان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. البته این افزایش قیمت‌ها در حالی در سطح بازار انجام می‌گیرد که شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی تا پایان تیرماه اجازه افزایش قیمت‌ها را به هیچ عنوان نداشتند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها