یک متخصص بیماری‌های کلیه گفت: آلودگی هوا و ریزگردها به افزایش فشار خون در افراد سالم منجر شده، و در افراد مبتلا به فشار خون باعث از کنترل خارج شدن فشار خون آنها می‌شود.‌ دکتر سعید آب‌خیز در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تماس طولانی‌مدت با آلودگی هوا در افراد سالم بر نوسانات فشار خون تاثیرگذار است. آلودگی هوا به انقباض عروق و در نهایت فشار خون بالا منجر می‌شود، افرادی که مبتلا به فشار خون هستند، آلودگی هوا باعث از کنترل خارج شدن فشار خون می‌شود.
کد خبر: ۵۷۶۹۹۱

این متخصص بیماری‌های کلیه عنوان کرد: تحقیقات نشان داده است که آلاینده‌های هوا بیشتر روی دیواره رگ‌های خونی اثر می‌گذارد. موادی که در دیواره رگ‌ها تولید می‌شوند باعث گشاد شدن رگ‌های بدن و مانع بالا رفتن فشار خون شده، خون‌رسانی به اعضا بدن ادامه پیدا می‌کند، این در حالی است که آلاینده‌ها باعث می‌شود که تولید مواد گشاد‌کننده در عروق کم و به انقباض رگ‌ها و در نتیجه فشار خون بالا منجر شود. البته امروزه یکی از دلایل سکته مغزی و قلبی و دیالیز نیز فشارخون بالاست، پس ضرورت دارد یکسری اقدامات در جامعه در قالب برنامه‌های غربالگری در زمینه تشخیص زودرس مراحل اولیه فشار خون بالا انجام شود.

لباس زیر مناسب؛ کاهش خطر عفونت قارچی

یک جراح و متخصص زنان گفت: برای پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های قارچی، پوشیدن لباس‌زیر نخی، خشک‌کردن و تعویض لباس‌های زیر خیس یا نمدار هنگام رفتن به دستشویی و استفاده از لبنیات بویژه ماست توصیه می‌شود.‌دکتر الهام‌السادات هاشمیان نایینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که خارش در خانم‌ها یکی از مشکلاتی است که با شروع فصل گرما و استفاده از استخر یا در سفر ایجاد می‌شود، افزود: خارش ناحیه تناسلی بیشتر ناشی از عفونت‌های قارچی این ناحیه است و این عفونت با علائمی مانند ترشحات سفید رنگ و پنیری شکل بروز می‌کند.

این جراح و متخصص زنان تاکید کرد: در مواردی که دسترسی به پزشک امکان‌پذیر نیست، خانم‌ها می‌توانند با استفاده از کرم موضعی هیدروکورتیزون و کرم واژینال کلوتریمازول که براحتی و بدون نسخه پزشک در هر داروخانه‌ای قابل تهیه است، به طور موقت از این مشکل، خلاصی یابند. البته در بسیاری از موارد ممکن است خارش زمینه عصبی داشته باشد، در این صورت استفاده از داروهای آرامبخش ضعیف موجب بهبود می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها