چهار شهروند تهرانی حین نصب کولر آبی از طبقه چهارم یک ساختمان سقوط کردند.
کد خبر: ۵۷۶۶۴۲
سقوط 4 نفر در حین نصب کولر آبی

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع یک مورد حادثه سقوط بالابر در ساعت 11:03 روز جمعه به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های 72 و 19 به همراه گروه نجات 12 به محل حادثه که یک ساختمان نوساز چهار طبقه در 35 متری نارمک- خیابان مدائن- کوچه حافظ بود اعزام کردند.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه افزود: آتش‌نشانان مشاهده کردند که چهار مرد 35، 23، 52 و 82 ساله قصد داشتند کولر آبی را به وسیله بالابر مصالح ساختمانی از طبقه دوم ساختمان مجاور به پشت‌بام ساختمان چهار طبقه نوساز حمل کنند که ناگهان بالابر و چهار مرد از پشت‌بام ساختمان چهار طبقه به بام ساختمان دو طبقه مجاور سقوط کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این بالابر را از جای استاندارد خود جدا کرده و بدون هیچ گونه مهاری به سوی دیگر بام برده بودند، گفت: همین موضوع سبب شده بود تا در میانه راه وزن کولر سنگینی کرده و سبب این سقوط شود.

وی از مرگ مردی 35 ساله در جریان این سقوط مرگبار خبر داد و گفت: آتش‌نشانان پس از حضور در محل با استفاده از تجهیزات مخصوص چهار فرد که از پشت‌بام سقوط کرده بودند را به پایان منتقل کردند که عوامل اورژانس مرگ مرد 35 ساله را تایید کردند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران سه مصدوم این حادثه نیز وضعیت جسمانی وخیمی داشتند.

ملکی از شهروندان خواست برای نصب کولر و حمل وسایل به پشت بام از راه پله استفاده کنند و در صورتی که مجبور به استفاده از بالابر هستند حتما آن را در جای خود به وسیله پیچ و مهره کردن بالابر به سقف مهار کنند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

وی افزود: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل در ساعت 12:19 به عملیات خود خاتمه دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر غفاری
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۸
۰
۰
ضمن اطلاع شما دوستان باید بگم كه در جریان این حادثه 3 نفر فوت شده وفقط فرد 23 ساله زنده مانده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها