هرگز شده از گاز زدن به یک سیب سرخ و براق لذت ببرید؟ احتمالا اولین چیزی که در هنگام انتخاب این سیب برای خوردن، شما را جذب کرده رنگ و جلوه خاص آن سیب بوده. حالا فکر کنید رنگ همین سیب خوشرنگ ناگهان تبدیل به رنگ سیاه یا آبی شود. آیا باز هم همین ولع را برای خوردنش دارید؟ مسلما نه! حتی ممکن است در شما احساس ناخوشایندی پدید آید.
کد خبر: ۵۷۶۵۹۵

در اولین قدم این رنگ اشیا است که شما را به طرف آن شیء جذب و یا از آن دور می‌کند. در واقع احساس آرامش، لذت ناراحتی، تنش، صلح و دوستی و ... همه و همه در پرتو رنگ‌هاست. رنگ‌ها تمامی محیط ما و حتی خود ما را نیز تسخیر کرده‌اند و در تمام جسم جان و روح ما تاثیر گذارند.

مثلا در مورد رنگ همین سیب سرخ و زیبا علاوه بر لذتی که از رنگ آن در هنگام خوردن می‌بریم و در ما احساس شادابی و نشاط ایجاد می‌کند، در خواصش نیز تاثیر فراوانی دارد. تمامی سبزیجات و میوه‌هایی که روزانه مصرف می‌کنید با توجه به نوع رنگشان منافع خاصی برای شما دارند. شاید تعجب کنید، اما فراموش نکنید که رنگ‌ها بر همه وجود ما و در تمامی جوانب نفوذ دارند و این هم یک روش نفوذی آنهاست. به طور مثال رنگ سبز رنگی‌ است آرامبخش و با دیدن این رنگ شما احساس آرامش می‌کنید و از وجودش لذت می‌برید و جالب اینجاست که همین رنگ زیبا و آرامبخش علاوه بر این که شما را در ظاهر جذب می‌کند و شما از آن لذت می‌برید خواص درمانی بسیاری نیز دارد و برای جسمتان مفید است. در واقع هر چیز سبزی که شما می‌بینید این خاصیت را داراست و این در مورد میوه‌ها و سبزیجات سبزرنگ نیز صادق است. این رنگ برای افراد عصبی و نا‌آرام بسیار مفید است.

 

رنگ سبز

رنگ سبز خاصیت ضدعفونی‌کننده‌ دارد و مناسب برای بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های روده‌‌ای (یبوست)‌، معده (سوء‌هاضمه، زخم معده و...)، کلیه (سنگ کلیه و ناراحتی‌های مجاری ادراری)‌، ریه (مشکلات تنفسی، آسم و ...) و رحم می‌باشد.
 این رنگ برای درمان زخم‌های عمیق سوختگی‌های شدید نیز موثر است. این خواص در میوه‌ها و سبزیجاتی که سبزرنگ هستند بوفور یافت می‌شود. تحقیقات نشان داده میوه‌ها و سبزیجات سبزرنگ خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارند و در هضم غذا و جذب آن موثرند.
 میوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ برای افرادی که از بیماری‌های عصبی رنج می‌برند توصیه شده است. سبزیجات سبزرنگ همچنین در درمان زخم‌های عمیق و سوختگی‌ها و بیماری‌های ریوی و کلیوی بسیار موثر است و در بهبود بیماری‌های قلبی مصرف فراوان دارد. مثلا جعفری دارای خواص ضدعفونی‌کننده خون و دستگاه گوارش می‌باشد. جعفری موجب تحریک عضلات روده و رحم می‌شود و مناسب برای معده و هضم غذاست. برگ این گیاه مناسب برای زخم‌های عمیق است و جوشانده آن مناسب برای بیماری‌های کلیوی و مجاری ادرار است.

انگور سبز: این میوه مناسب برای بیماری‌های اعصاب است. مواد غذایی موجود در انگور به هضم غذا و جذب آن در معده کمک فراوانی می‌کند و در درمان بیماری‌های سوءهاضمه، سل ریوی، مشکلات کلیوی (سنگ کلیه)‌ و یبوست کمک فراوانی می‌کند. همچنین باعث دفع سموم و مواد زائد از بدن می‌شود.

آب انگور مغذی عضله قلب است. انگور اختلالات قلبی حاصله از ازدیاد فشارخون را از بین می‌برد و دارای اثر تقویت‌کننده قلب است.
 انگور موجب ازدیاد ترشح صفرا می‌شود و عمل هضم را تحریک و تسریع می‌بخشد و تخمیرهای روده‌ای را کاهش می‌دهد.

کاهو: در درمان تپش قلب و سرفه و مشکلات ریوی موثر است. همچنین آرام‌کننده اعصاب است. کاهو برای دفع مواد زاید در روده‌ها و جلوگیری از یبوست مناسب است. از جوشانده کاهو می‌توان برای درمان سوختگی‌ها و زخم‌ها استفاده کرد.

لوبیا سبز: از لوبیا سبز برای درمان کسالت‌های شدید کلیوی استفاده می‌شود. این سبزی همچنین در درمان بیماری‌های قلبی نیز موثر است. وجود فسفر در لوبیا برای اعصاب مفید است. خرده شده و یا پوره شده دانه لوبیا به عنوان ضماد برای مواضع سوختگی و سایر التهابات پوستی و زخم‌ها موثر است.

ترخون: ترخون به دلیل داشتن اسانس‌های معطر در خود مجاری دستگاه گوارشی را ضدعفونی می‌کند و محرک مناسبی برای معده به شمار می‌رود. این سبزی برای بیماری‌های رحم و تسهیل جریان خون قاعدگی بسیار موثر است.

 

رنگ قرمز

رنگی‌است محرک و اشتهارآور. رنگی پر انرژی که همین خصوصیات در مواد غذایی قرمز رنگ هم دیده می‌شود. معمولا ما برای خوردن خوراکی‌هایی با رنگ قرمز بسیار راغب هستیم.
 این رنگ و در واقع میوه‌ها و سبزیجات‌ قرمز رنگ علاوه بر این که افزایش‌دهنده اشتها هستند، برای افراد کم خون و افرادی که کمبود آهن دارند بسیار مناسب است. همچنین در درمان عفونت‌‌ها و سوختگی‌های شدید بسیار موثر است و معمولا این‌گونه میوه‌ها و سبزیجات در درمان بیماری‌‌های ریوی، مشکلات روده (یبوست)‌ و رحم به کار برده می‌شود.
 مواد غذایی قرمز رنگ بسیار پرانرژی بوده و در تقویت قلب و افزایش فشار خون و غلظت خون بسیار مفید و تقویت‌کننده روده و کبد است.

گیلاس‌: تقویت‌کننده و انرژی‌زا. تنظیم‌کننده کبد و مناسب برای رفع یبوست و اشتها‌آور، دفع‌کننده مواد زائد و سموم از بدن.

توت‌فرنگی‌: در درمان سل ریوی بسیار سودمند است و همچنین در درمان عفونت‌های روده.

انار: جلوگیری از تنگی نفس. مناسب برای روده و تصفیه‌کننده خون.

انگور فرنگی‌: موثر در درمان تب‌های عفونی، محرک اشتها و رفع یبوست.

شاتوت‌: تصفیه‌کننده خون، مناسب برای بیماری‌های کم‌خونی و مشکلات ریوی.

فلفل‌قرمز: تحریک قوای هاضمه، مناسب برای خونریزی‌های رحم، رفع فلج، رفع یبوست و بیماری‌‌های روده.

 

رنگ نارنجی‌

رنگی جذاب و سرزنده و شاداب، که در نهایت جذابیت و جلب توجه احساس‌زدگی ایجاد نمی‌کند. سبزیجات و میوه‌های نارنجی رنگ و کلا هرشی نارنجی رنگ در افزایش شیر مادران بسیار موثر است.
 مواد غذایی نارنجی رنگ بسیار انرژی‌زا است و محرک مناسبی برای اعصاب و سودمند برای مشکلات تنفسی و ضد سرفه، ضد آسم و سل ریوی هستند و در درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا و بیماری‌های معده و روده موثر هستند.

هویج‌: افزایش شیر مادر، مناسب برای درمان اختلالات شدید روده‌ای، بهبود دهنده زخم‌های دستگاه گوارش، رفع‌کننده یبوست، ضد عفونی‌کننده روده، تقویت‌کننده اعصاب و انرژی‌زا و موثر در بهبود عفونت‌های ریوی.

 

پرتقال و نارنگی‌: تقویت‌کننده دستگاه عصبی، عضلات و غدد، مناسب برای رفع اختلالات دستگاه گوارش، کبد و روده‌ها.

زالزالک‌: مناسب برای درمان بیماری‌های روده و رفع کم‌خونی.

 

رنگ زرد

رنگی شادی‌آفرین، درخشان، زنده و محرک. سبزیجات و میوه‌های زردرنگ معمولا اشتهاآور و در عین حال مناسب برای هضم غذا می‌باشند. میوه‌جات و سبزی‌های زرد‌رنگ تصفیه‌کننده کبد و روده‌ها و کلیه‌هاست.

این مواد غذایی در درمان بیماری‌های معده (ورم معده)‌ کیسه صفرا یبوست و فشار خون و همین طور مشکلات ریوی مناسب هستند و در تقویت غدد لنفاوی قلب موثرند و بسیار انرژی‌زا می‌باشند و محرک اعصاب.

زردآلو: سرشار از انرژی، موثر در درمان یبوست، کاهش‌دهنده افسردگی و تقویت‌کننده اعصاب.

آناناس‌: تقویت‌کننده روده، نیروبخش، مناسب برای هضم غذا و موثر در بیماری‌های ریه.

به‌: تقویت‌کننده اعصاب و قلب، موثر در درمان بیماری‌های ریوی و سل. همچنین در درمان ورم معده و روده از این میوه استفاده می‌شود.

گلابی‌: از بین برنده ضعف و بی‌حالی، تقویت‌کننده اعصاب، رفع تنبلی روده‌ها، رفع یبوست و بیماری‌های روده‌ای و معده، موثر در درمان سل ریوی، از بین برنده سنگ کلیه.

آلو: انرژی‌زا و از بین برنده کم‌خونی و ضعف و سستی، برطرف‌کننده یبوست، محرک اعصاب، مناسب برای کلیه‌ها.

سیب زرد: انرژی‌ساز، ضدعفونی‌کننده قوی روده و مناسب برای تقویت روده‌ها و معده، محرک کلیه‌ها و مناسب برای سنگ کلیه و مجاری ادرار، تقویت‌کننده اعصاب، رفع‌کننده یبوست و اسهال، مناسب برای اختلالات تنفسی.

>> جام جم/ چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها