مشاوران خانواده و روانپزشکان توصیه‌های مختلفی را برای زنده ‌نگه‌داشتن احساس جوانی در انسان ارائه می‌کنند. موارد ارائه شده در ادامه از جمله توصیه‌هایی است که می‌تواند طراوت، شادابی و جوانی را در زندگی شما به ارمغان آورد. به آنها عمل کنید تا کمی بیشتر جوان بمانید.
کد خبر: ۵۷۶۵۶۸

به ارقام و شاخص‌های غیرضروری همچون سن، قد، رنگ و نوع مو و ... توجه نکنید. کنترل برخی از آنها خارج از محدوده توانایی‌های ماست و سعی در تغییر برخی دیگر جز رنج و عذاب چیزی برای شما نخواهد داشت.

با دوستان شاداب خود ارتباط داشته باشید، افراد  ناراحت روحیه شما را ضعیف می‌کنند.

سعی کنید همیشه در حال آموختن باشید مثلا در زمینه کامپیوتر، یک رشته هنری، باغبانی و یا هر چیز دیگر. هرگز نگذارید مغزتان بی‌کار باشد. مغز تنبل، خانه شیطان و بیماری‌های روانی است.

از چیزهای ساده لذت ببرید و هرگز از مسائل کوچک رنجینده‌خاطر نشوید. هفته‌ای چند بار با صدای بلند و طولانی و تا زمانی که به نفس نفس زدن بیفتید بخندید. تحقیقات نشان می‌دهد خنده‌ حتی اگر مصنوعی باشد برای انسان مفید است.

ناراحتی‌های زندگی را برطرف یا تحمل کنید.

خود را با آنچه که به آن علاقه دارید سرگرم کنید، مثلا خانواده، موسیقی، اتومبیل، گیاهان، حیوان خانگی و یا دیگر سرگرمی‌های مورد علاقه.

از سلامتی خود مراقبت کنید. اگر سلامتید، سلامت خود را حفظ کنید، اگر سلامتی شما ناپایدار است آن را بهبود بخشید و اگر خودتان نمی‌توانید از عهده این کار برآیید از دیگران کمک بگیرید.

از سفرهای بد و خسته‌کننده پرهیز کنید، سفرهایی که بیش از آن‌که برای شما چیزی داشته باشد شما را خسته کرده و آزار دهد، به جای آن می‌توانید آخر هفته‌ها را با خانواده یا دوستان به گردش بروید.

در هر فرصتی به کسانی که دوستشان دارید ابراز علاقه کنید.

فراموش نکنید که خوشبختی جمع زمان‌های حال است، از گذشته درس بگیرید، به فکر آینده هم باشید، اما در زمان حال زندگی کنید. از بزرگترین مشکلات دست‌نیافتن به خوشبختی آن است که همواره تاسف گذشته را بخوریم و نگران آینده باشیم.

>> چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها