دیدار اعضای اتاق بازرگانی با رئیس جمهور منتخب

روحانی: دولت یازدهم از اقتصاد دستوری دست برمی‌دارد

حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب با حضرات آیات صافی گلپایگانی ، مکارم شیرازی ، شبیری زنجانی و سبحانی دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۵۷۶۴۸۹
روحانی به دیدار مراجع رفت







به گزارش واحد مرکزی خبر آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین  دکتر حسن روحانی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب، ابراز امیدواری کرد وی بتواند در پرتو الطاف امام زمان(عج) در رسیدن به مقاصد و اهداف بلند نظام اسلامی موفق باشد.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور منتخب باید عزت اسلام و مسلمین را در جهان تقویت کند.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود: حجت الاسلام والمسلمین روحانی مأموریت خود را طوری انجام دهد که خیر مردم در آن باشد و گرفتاری ها و کمبودهای ایجاد شده مرتفع گردد.

وی توجه به مقاصد اساسی اسلام را از ضرورت‌های کاری رئیس جمهور منتخب دانست و افزود: نباید طوری در رفتار و گفتار عمل کنیم که تنزل داشته باشیم بلکه باید عزت و اقتدار اسلام و مسلمین در جهان تقویت شود.

آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به آقای روحانی گفت : باید توجه شود کسانی که در دولت آینده مسئولیت می گیرند باید مدیریت شان عقلانی باشد تا رضایت الهی و مردم تأمین شود.

وی با توصیه به استفاده از افراد بصیر و آگاه در امور، در دولت آینده افزود: امروز در جهان مسائل پیچیده‌ای وجود دارد که تعامل با دیگران می تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: در مسائل سیاسی هم توجه به عقلانیت موضوعی مهم است که می تواند تنگناهایی که امروز در دنیا وجود دارد،اصلاح کند.

وی با اشاره به قتل عام مسلمانان در برخی از کشورها بویژه  درکشورهای اسلامی افزود: دولت می تواند با تعامل و گفتگو از بسیاری از این حوادث تلخ جلوگیری کند .

آیت الله صافی گلپایگانی همچنین مسائل اقتصادی را مهمترین نیاز و توجه به معیشت و اشتغال را از دغدغه های اصلی جامعه دانست و گفت:دولت با مدیریت و تدبیر می تواند این امور را ساماندهی کند.

وی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود : شما پرچمی را که به دست گرفتید، مسئولیت بزرگی است و باید در راه تقویت عظمت اسلام و مسلمین گام بردارید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی هم در این دیدار با اشاره به شرایط امروز جامعه گفت:شرایط امروز کشور شرایط خاصی است و دولت مصمم است برای عبور از مشکلات ارتباط مستقیم با حوزه و مراجع تقلید داشته باشد.

وی با بیان این که اکثر جمعیت کشور جوان هستند، افزود:ما برای جلو گیری از انحراف جوانان باید تصمیم گیری‌های مدبرانه‌ای داشته باشیم.

رئیس جمهوری منتخب تأکید کرد: مراجع و حوزه های علمیه باید به دولت آینده کمک کنند تا کارهای عقب مانده و معضلات جامعه را به گونه‌ای حل کنیم تا امید در دلهای مردم گسترش یابد و نسل جوان به قرآن و معارف دینی بیش از پیش علاقه‌مند شود.

وی با اشاره به شرایط جهان اسلام افزود: فرقه گرایی مصیبت بزرگی است که گریبان دنیای اسلام را گرفته است و برخی از گروه‌های تکفیری و تروریستی در عراق ، پاکستان و افغانستان و دیگر کشورها به شدت برای ایجاد تفرقه فعالیت می کنند که باید در راه حفظ وحدت با مسلمانان تلاش کرد.

همچنین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب با حضور در مدرسه امام سجاد(ع) با آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کرد.

دکتر روحانی در این دیدار با تشکر از فرصت حضور و دیدار با مراجع به ویژه آیت الله مکارم شیرازی گفت: بنابر این است که این دولت بتواند ارتباط منظمی را با حوزه ها به ویژه حوزه علمیه قم و مراجع عظام داشته باشد و از نظرات و حمایت آنها بهره مند شود.

وی افزود: دولت یازدهم در سخت ترین شرایط کار اجرایی را تحویل می گیرد که در این باره باید به این دولت کمک کرد.

رئیس جمهوری منتخب همچنین با حضور در بیت آیت الله شبیری زنجانی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

دکتر روحانی در این دیدار با تشکر از فرصت حضور در محضر مراجع عظام به ویژه آیت الله شبیری زنجانی گفت: این دیدارها فرصتی است تا از محضر مراجع استفاده کنیم.

وی افزود: شرایط کشور از لحاظ داخلی و خارجی شرایطی سخت و پیچیده است که البته بخشی از مشکلات اجتماعی و داخلی ما در سایه انتخابات اخیر یا رفع شده و یا کم شده است.

همچنین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب با حضور در موسسه تحقیقاتی امام صادق(ع) با آیت الله سبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

دیدار رئیس جمهور منتخب با آیت الله سبحانی چهارمین دیدار وی با مراجع عظام در قم پس از زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) است.

رئیس جمهوری منتخب صبح امروز به منظور زیارت و دیدار با مراجع و علمای قم وارد این شهر شد.

استاندار قم و جمعی از مسئولان این استان دربدو ورود از حجت الاسلام والمسلمین روحانی استقبال کردند.

رئیس جمهوری منتخب ابتدا حرم مطهر حضرت معصومه (س) را زیارت و در مراسم غبار روبی مضجع شریف آن حضرت شرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در این مراسم ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین روحانی و تبریک،برای رئیس جمهوری منتخب آرزوی موفقیت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها