هزینه کرایه خاور تا سه ساعت براساس مسیر تعیین می‌شود، کارگر هر نفر 25 هزار تومان البته فقط تا سه ساعت، پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها هم هزینه جابه‌جایی بیشتر خواهد شد! تعداد طبقات هم در تعیین نرخ نهایی موثر است و اگر نتوانیم از آسانسور استفاده کنیم، مبلغ بیشتری دریافت می‌شود!
کد خبر: ۵۷۶۱۵۳

با این اعداد و ارقام اگر یک حساب سرانگشتی بکنید معلوم می‌شود هزینه یک اسباب‌کشی خیلی هم کم نیست. البته باید خسارت‌ها و مشکلاتی را که حین اسباب‌کشی پیش می‌آید هم در نظر بگیریم، چون بالاخره اسباب‌کشی و تغییر مکان خسارت‌هایی هم به همراه دارد.

خیلی‌ها بعد از همین حساب و کتاب‌ها، از اسباب‌کشی پشیمان می‌شوند و ترجیح می‌دهند در همان خانه قدیمی‌شان بمانند.

آنهایی که مستأجرند و صاحب‌خانه مبلغ کرایه‌شان را اضافه کرده است هم بعید نیست با پذیرفتن مبلغ جدیدی که صاحب‌خانه پیشنهاد کرده، از پرداخت هزینه اسباب‌کشی و دردسرهایش صرف‌نظر کنند.

بعضی‌ها هم می‌گویند خسارت ناشی از چند مرتبه اسباب‌کشی مانند یک آتش‌سوزی است و همان‌قدر می‌تواند زندگی را ویران کند. برای همین هم ترجیح می‌دهند اصلا به فکر اسباب‌کشی نباشند.

هر چیز که خوار آید...

ما ایرانی‌ها معمولا براحتی اسباب و لوازم اضافی را کنار نمی‌گذاریم و تا جایی که امکان داشته باشد از آنها استفاده می‌کنیم. برای همین هم معمولا اسباب‌کشی‌های ما حسابی نفسگیر و طاقت‌فرساست.

بعضی از خانم‌های خانه‌دار می‌گویند همه خانه یک طرف و جمع کردن لوازم آشپزخانه هم یک طرف؛ چون می‌دانند هزار و یک جور وسیله مختلف در آشپزخانه‌شان دارند که باید همه آنها را جمع کنند، داخل کارتن بچینند و به خانه جدید منتقل کنند.

پس می‌توانیم بگوییم فرهنگ و نحوه زندگی ما نیز در سخت‌تر شدن کار اسباب‌کشی و تغییر مکان خانه تاثیر گذاشته و همین جمع کردن ده‌ها وسیله اضافی داخل خانه یا انباری نیز غول اسباب‌کشی را برای ما وحشتناک‌تر کرده است.

در حالی که خوب است هنگام اسباب‌کشی کمی وسایل را کمتر کنیم تا هم خودمان راحت‌تر باشیم و هم هزینه کمتری برای جابه‌جایی بپردازیم.

پنجشنبه و جمعه‌ها اسباب‌ کشی نکنید

آنهایی که به هر دلیلی ترجیح می‌دهند پنجشنبه یا جمعه کار حمل و نقل و جابه‌جایی را انجام دهند، باید بدانند بعضی شرکت‌های حمل بار در روزهای آخر هفته، هزینه بیشتری برای انجام این کار دریافت می‌کنند. البته شاید این هزینه اضافی خیلی زیاد نباشد ولی در هر حال، کمی بیشتر از روزهای عادی است.

علاوه بر روزهای پایانی هفته، به نظر می‌رسد هزینه اسباب‌کشی در فصل‌های مختلف سال هم کمی تغییر می‌کند و قیمت خاور و کارگران در فصل اسباب‌کشی و جابه‌جایی، بیشتر از دیگر ماه‌های سال می‌شود.

به‌عنوان نمونه، هزینه کارگران که تا ماه گذشته در یکی از شرکت‌های حمل بار 22 هزار تومان به ازای سه ساعت کار بوده، در این ماه به 24 هزار تومان و هزینه کرایه خاور برای مسیری مشخص از 60 به 80 هزار تومان افزایش یافته است.

اسباب‌کشی با کارگران مجرب!

اگر سری به آگهی‌های مربوط به اسباب‌کشی و حمل بار بزنید، متوجه می‌شوید که تقریبا بیشتر شرکت‌ها ادعا می‌کنند کارگرانی مجرب و ورزیده دارند که براحتی و با اطمینان خاطر می‌توانید کار حمل و نقل اسباب و لوازم خانه‌تان را به آنها بسپارید.

با این حال، گاه زمانی که کارگران از راه می‌رسند متوجه می‌شوید منظور شرکت از استخدام کارگران مجرب، چیز دیگری بوده و شما آن را اشتباه درک کرده‌اید.

خیلی‌ وقت‌ها پیش می‌آید که کارگران فقط نیروی بدنی زیادی دارند و به هیچ عنوان کار را با ظرافت و دقت لازم انجام نمی‌دهند.

در نتیجه طبیعی است که در این شرایط بعضی از لوازم‌ خانه بشکند یا آسیب ببیند و آن وقت این صاحب خانه است که می‌ماند با اسبابی شکسته و صدمه دیده.

هزینه‌هایی که فکرش را نکرده‌اید

روز اول که در مورد هزینه‌های جابه‌جایی و حمل بار صحبت می‌شود، کسی به فکر هزینه‌های متفرقه‌ای نیست که ممکن است بعد از تمام شدن کار هم پیش بیاید.

در حالی که اغلب افرادی که اسباب‌کشی کرده‌اند، خوب می‌دانند در پایان روز اسباب‌کشی و زمانی که قرار است کارگران راهی خانه‌هایشان شوند، باید مبلغ بیشتری به آنها بپردازند.

معمولا کارگران زمانی که می‌خواهند کار را تعطیل کنند و به خانه برگردند، از صاحب‌خانه تقاضای مبلغ بیشتری می‌کنند و می‌گویند پولی که او به ازای کار کارگران پرداخته، به شرکت مربوط می‌شود و آنها برای طی مسیر تا خانه پول کافی ندارند.

مسلما قرار گرفتن در چنین شرایطی، حس ناخوشایندی برای صاحب‌خانه ایجاد خواهد کرد و او نمی‌داند چطور باید با آنها برخورد کند تا هم خودش ناراحت نباشد و هم کارگران راضی شوند.

این روزها، بعضی از شرکت‌های حمل بار خدمات دیگری را نیز به مشتریان‌شان ارائه می‌کنند. آنها کار بسته‌بندی و جمع کردن اسباب و لوازم خانه را هم به عهده می‌گیرند و حتی در صورت تمایل مشتری، اسباب را در خانه جدید نیز می‌چینند.

البته هزینه‌ای که برای این کار دریافت می‌شود نیز به طور جداگانه حساب خواهد شد و مبلغ آن براساس تعداد کارتن‌های مورد نیاز، تعداد افرادی که برای بسته‌بندی مراجعه می‌کنند، مساحت خانه‌ای که اسباب آن باید جمع شود، حجم اسباب، استفاده از تجهیزات و لوازمی مانند نایلون‌های حباب‌دار و... متغیر است.

در هر حال، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند مبلغ بیشتری بپردازند اما کار جمع کردن اسباب خانه را به افراد دیگری بسپارند.

در حالی که خیلی‌ها هم ترجیح می‌دهند خودشان کم‌کم این کار را انجام دهند ولی هزینه کمتری بپردازند. آنچه مهم است این‌که، اسباب‌کشی بالاخره هزینه‌های خاص خودش را دارد و حتما قبل از شروع کار باید این هزینه‌ها بدرستی محاسبه شود تا هنگام جابه‌جایی اسباب خانه هیچ مشکلی پیش نیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها