رئیس رسانه ملی درباره مسایل حاشیه‌ای پیش آمده درباره پخش بازی والیبال ایران و ایتالیا توضیح داد و گفت: با توجه به گرمای هوا مشکل پخش بازی با کوبا بیشتر خواهد بود.
کد خبر: ۵۷۶۱۰۲
مشکل پخش بازی والیبال با کوبا وخیم‌تر می‌شود

عزتالله ضرغامی، رئیس رسانه ملی امروز با حضور در همایش «ارتقای کیفیت، آثار، محصولات و فعالیتهای فرهنگی» بخش مهمی از صحبتهایش را به مسائل پیش آمده در زمان پخش بازی والیبال ایران و ایتالیا اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه والیبال ایران پیش از این سابقه چنین حضوری را نداشته است، گفت: همین عدم حضور در بازیهای اروپایی باعث شد ما هم با نحوه پخش این مسابقات کمتر آشنایی داشته باشیم.

به هر حال تماشاچیان با فرهنگ ها و پوششهای مختلف در سالن حضور داشتند که این وضع به دلیل گرمای هوا، در سالن مسابقات در کوبا وخیمتر هم میشود.

رئیس رسانه ملی افزود: نحوه حضور تماشاچیان والیبال با فوتبال تفاوت دارد. در بازی والیبال فاصله تماشاچیان با زمین بازی کم است و به همین دلیل دوربینها تصاویر بیشتری از تماشاچیان را نشان میدهند.

پاسخی به انتقادهای علی مطهری

ضرغامی درباره اعتراض علی مطهری نماینده مجلس به این اتفاق هم توضیح داد:بهدنبال اعتراض ایشان فیلم مسابقه را با دور کند دیدم ،حق با ایشان بود درمیان جمعیت خانمی با  لباسی بی آستین نشسته بود که با مشاهده فیلم با  سرعت معمولی اصلا دیده نمی شد. به آقای مطهری هم گفتم شما این خانم را چگونه دیدید؟

وی اضافه کرد: البته حجتالاسلام اژهای هم در اینباره با من صحبت کردند و جالب اینجا بود که ایشان زمان پخش بازی اصلا متوجه این صحنهها نشده بود.

ضرغامی درباره روند کنترل بازیهای ورزشی توضیح داد:اتاق پخش با هفت ثانیه تاخیر تصاویر را پخش میکند و دست کم  سه نفر صحنهها را نظارت میکنند و با حذف تصاویر ناشایست، تصاویر دیگری را جایگزین می کنند. من برای نحوه پخش بازی دوم ایتالیا و ایران از اتاق پخش تشکر کردم و گفتم کار شما از پخش مناظرههای انتخاباتی سختتر بود.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: درباره پخش تصویر جنجالبرانگیز یک خانم در جریان مسابقه فوتبال اسپانیا و ایتالیا از تلویزیون که حاشیه هایی به همراه داشت مساله این بود که تصویر این خانم که همسر یکی از بازیکنان بود چند بار نمایش داده شده بود که ما این صحنه ها را حذف کردیم ولی در یک صحنه تصویربردار خارجی بلافاصله پس از یک صحنه مهم  با سرعت این خانم را نشان داد که نتوانستیم برای حذف آن کاری انجام دهیم.

نباید با پخش نکردن بازی ها مردم را  به سمت ماهواره سوق داد

وی ادامه داد: در این جور مواقع دیگر نمیتوان کاری انجام داد و تنها راهش این است که ما بازی روز شنبه ایران و کوبا را نشان ندهیم چون به دلیل گرم بودن هوا در کوبا وضع تصویرها بدتر هم خواهد شد،اما به احترام میلیونها ایرانی که علاقهمند هستند این افتخار آفرینی فرزندانمان را ببیند مسابقه را پخش میکنیم ضمن آنکه تمام تلاشمان را برای جایگزینی صحنه های  نامناسب انجام خواهیم داد، اما باید بدانیم به دلیل جنس بازی و نزدیکی تماشاگران به زمین امکان حذف همه بد لباسیها نیست.

وی افزود: شما دیدید حتی تصاویر ایرانیان حاضر در ورزشگاه را هم  با اینکه طرفدار تیم ما هستند، حذف کردیم.

ضرغامی در پایان این بخش از صحبتهایش عنوان کرد:اگر مسابقه را پخش نکنیم مردم به جایی میروند که بتوانند از طریق ماهواره مسابقه را دنبال کنند و صدا و سیما هرگز اجازه نمیدهد چنین اتفاقی بیفتد؛ بنابراین بازی را پخش خواهیم کرد.

معیارهای ارتقای کیفیت در رسانه

رئیس رسانه ملی در همایش ملی ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیات های فرهنگی که صبح دیروز در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، گفت : امروز با پدیده جدید و گسترده ای به نام رسانه مواجهیم که تولیدات فرهنگی در بستر آن و با هویتی جدید و حتی متفاوت عرضه می شود.

ضرغامی افزود تا زمانی که معیارهای کیفیت ، براساس نیازهای متنوع مخاطبان برای مدیران و مسئولان نظارتی بهطور دقیق تبیین نشده باشد؛ امکان ایجاد خلاقیت و ارتقای کیفیت وجود ندارد. رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به تاثیرگذاری بالای مناظره ها در فضای انتخاباتی گفت: از نظر ما تمامی بخشهای مناظره اول نیز توجیه منطقی و انتخاباتی داشت؛ ولی به دنبال برخی انتقادات و حتی مقایسه طنزآلود با مسابقات مرحوم نوذری، تصمیم گرفتیم به خواست جامعه احترام گذاشته و مناظره های بعدی را با اصلاحاتی برگزار کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
سعید
United Kingdom
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
۰
۰
عزیز شما نمی توانیدیه پخش مستقیم فوتبال یا والیبال داشته باشید همون بهتر از شبكه ورزشی خارجی تماشا كنیم تازه 7 ثانیه بعلاوه چند ثانیه دوباره رو آنتن بره اونم هفت ثانیه حالا حساب كنیم میشود 14 ثانیه!! ممنون از راهنمایی تون
sam
France
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
۰
۰
واقعا كه.اكثر مردم ماهواره دارن.اینترنت دارن.دیگه كی به این چیزا دقت میكنه كه شده بحث روز شما بیشتر جوونارو حساس نكنید كه توجه شون بیشتر شه.
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
۰
۰
آدم هایی كه نگاهشان دنیال حرام است به چنین صحنه هایی توجه میكنند .اصولاً ورزش و ورزشكاررا نمی بینند .اما اكثر قریب به اتفاق مردم نگاهشان به ورزشكار و توپ و میدان است كمتر به تماشاچی نظر دارند. صدا وسیما خیلی اشتباه كرد وملت شریف را از دیدن بازی خوب محروم كرد. فقط چند نفری اعتراض كردند.آنها میتوانستند بازی را نبینند . جالب اینجاست بازی را با دور كند دیده اند. واقعاً ادم هایی هستند كه دنبال سوژه اند نه بفكر ملت وشاد بودن ملت را نمی خواهند ببینند
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
۰
۰
كسی كه ایمان ضعیف دارد اینجوری اعتراض می كند
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
۰
۰
با سلام
آقا مگر بیننده یك مسابقه ورزشی تا ساعت 12 و 1 نیمه شب میشینه كدوم تماشاچی لباسش ناجوره كه اون رو ببینه؟ دست بردارین ! این چه طرز تفكریه كه متاسفانه حاكم شده ؟ خوب با اینگونه نگرش هاست كه ماهواره ها جای خودشون را بیشتر و بیشتر باز میكنن .
رضا م
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
۰
۰
مگه مردم پای بازیها مینشینند كه زن برهنه ببیننداینقدر مردم جذب والیبال وبازیهای حساس ایرانیها میشوند كه توجهی به اطراف بازیها ندارند اینقدر به مردم تهمت نزنید ما داریم به جنگ كفر میرویم نه اینكه خودمان كافر شویم با این بازیها است كه اسلام در دل جهانیان (زنان ومردان برهنه)مینشیند و انها متوجه دین اسلام میشوند
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
۰
۰
آقای مطهری حواسشان را متوجه مشكلات مملكت كنند؛ما تا كی باید تاسف بخوریم!!!!!!(كجایی مدیریت)؟
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
۰
۰
باسلام ، پیشنهاد می كنم ، به منظور راحتی اعصاب بینندگان ، مسابقه با دقایقی تأخیر(در حد امكان اندك ) و پس از اصلاحات لازم ، پخش شود .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها