رجبعلی مزروعی نماینده مجلس ششم و از اعضای خارج‌نشین حزب مشارکت به بی.بی.سی گفته است:« قطعا نظر قبلی من مبنی بر عدم مشارکت در انتخابات اشتباه بود، ما خارج از کشور بودیم و به محض آن‌که دوستان به من پیغام بدهند، به کشور برمی‌گردم!» این بیان مزروعی نشان می‌دهد که وی و دوستانش همچنان دچار اشتباه در تحلیل شرایط کشور هستند.
کد خبر: ۵۷۵۴۳۰

البته مزروعی مشخص نکرده است «دوستانی که باید پیغام بدهند» دقیقا چه کسانی‌اند.

خط پشیمانی از تحریم انتخابات ریاست جمهوری در روزهای اخیر در رسانه‌های اپوزیسیون شدت گرفته است.

عجله برای تسلیت مرگ ماندلا

محمدعلی ابطحی روحانی وبلاگ‌نویس و معاون پارلمانی دولت خاتمی، یادداشتی را که پیشاپیش برای مرگ ماندلا در صفحه شخصی خود و فیس‌بوک نوشته بود، به‌دلیل اعتراض کاربران حذف کرد.

در مورد مسعود بهنود از روزنامه‌نگاران مقیم خارج هم اتفاقی مشابه رخ داد. او بدون توجه به اعلام نشدن خبر مرگ ماندلا به خیال این‌که تا زمان انتشار یادداشت، ماندلا حتما فوت می‌کند، یادداشتی مفصل درباره زندگی و مرگ رهبر مبارزات آفریقای جنوبی نوشت!

ضرب و شتم یک عضو تحریریه روزنامه کیهان

حسین شمسیان، وکیل حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و از اعضای تحریریه این روزنامه دیروز مورد ضرب و شتم دو نفر ناشناس قرار گرفت و در بیمارستان بستری شد.

عکس شمسیان که در بیمارستان بستری شده است، در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده است.

شیشه نوشت «روحانی مچکریم» هم آمد!

همزمانی و توالی تقریبی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و راهیابی تیم ملی فوتبال به جام‌جهانی و پیروزی تیم والیبال باعث شده بود تکیه‌کلام طنزگونه «روحانی مچکریم» (روحانی متشکریم) در شبکه‌های اجتماعی و محیط مجازی بسیار مورد توجه قرار گیرد.

دیروز در شبکه‌های اجتماعی، عکسی از یک خودروی پراید که عبارت «روحانی مچکریم» را بر شیشه عقب خود حک کرده بود، منتشر شد تا نشان دهد تب و تاب فضای مجازی می‌تواند به فضای واقعی هم سرایت کند!

گمانه‌زنی درباره زنان کابینه روحانی

محمود احمدی‌نژاد، اولین رئیس‌جمهوری بود که برای کابینه خود «وزیر زن» انتخاب کرد؛ هرچند ورود زنان به کابینه احمدی‌نژاد نهایتا سرانجامی خوش نداشت و دکتر مرضیه وحیددستجردی، تنها وزیر زن کابینه از سوی رئیس‌جمهور عزل شد، اما به نظر می‌رسد این اقدام جدید سیاسی در دولت حسن روحانی هم ادامه یابد.

در گمانه‌زنی رسانه‌ها درباره زنانی که به کابینه روحانی راه پیدا خواهند کرد، اسامی چهره‌هایی چون فاطمه هاشمی، معصومه ابتکار، زهرا مصطفوی و سهیلا جلودارزاده به ترتیب به عنوان گزینه‌های احتمالی ریاست سازمان هلال‌احمر، سازمان حفاظت محیط‌زیست، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت کار دیده می‌شود.

شکایت از منتقدان دولت در هفته‌های آخر

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به پایان دوره ریاست جمهوری، دولتی‌ها تصمیم گرفته‌اند موج شکایت از منتقدان سیاسی و رسانه‌ای را به راه بیندازند. بر همین اساس، عزیز اکبریان، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مشرق از شکایت جدید دولت از دو نماینده مجلس خبر داد.

اکبریان تاکید‌ کرد: شکایت‌های دولت بیشتر راجع به نطق‌های نمایندگان درباره حاشیه‌های سفر رئیس‌جمهور به نیویورک بوده است. وی یکی از نمایندگانی را که از او شکایت شده است، از «نمایندگان شاخص» مجلس عنوان کرده است. همچنین در روزهای اخیر نهاد ریاست‌جمهوری در چند مورد از خبرهای قدیمی و جدید سایت‌ها و رسانه‌های مجازی به اتهام افترا و توهین به دولت و شخص دکتر احمدی‌نژاد شکایت کرده است؛ شکایت‌هایی که امور حقوقی و برگزاری دادگاه آنان حداقل چند ماه طول می‌کشد و مشخص نیست در این آخرین هفته‌های استقرار دولت احمدی‌نژاد با چه هدفی انجام می‌شود. این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که رئیس جمهور بارها بر شکایت نکردن دولت از رسانه‌ها تاکید کرده است.

افتتاح شبکه تلویزیونی قوه قضاییه!

محمدباقر ذوالقدر، معاون راهبردی قوه قضاییه از راه‌اندازی خبرگزاری و روزنامه در آینده نزدیک به منظور اطلاع‌رسانی فعالیت‌های قوه قضاییه خبر داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها