کد خبر: ۵۷۳۴۶۱
آرزوی ابوالفضل پورعرب در روز تولدش

ابوافضل پور عرب در روز تولدش آرزوی داشتن سینمایی پاک را دارد.

امروز دوم تیرماه 1392 تولد ستاره ی دهه 70 سینمای ایران است که به بهانه این اتفاق تصمیم گرفتیم حال او را جویا شویم. ابوالفضل پورعرب، بازیگر سینمای ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در این روزها آروز می کنم که سینمای ایران به دوران پاکی دست پیدا کند تا هر آدم بی صلاحیتی در این حوزه اظهارنظر نکند.

بعد از پرویز پرستویی ستاره سینمای ایران که در دوم تیرماه متولد شد ابوالفضل پور عرب ستاره بی چون و چرای دهه 70 است که در اولین روزهای تابستان به دنیا آمد و با ورود خود، سینمای ایران را به دوران شکوفایی رساند اما متاسفانه حال و روز خوشی ندارد و آن ستاره ی ما درخشش گذشته خود را از دست داده است.

 

پور عرب در همه حال تداعی گر فیلم هایی چون  دست های آلوده،  عروس خواهد بود.
او طی سال ها فعالیت در سینما به نقش های مختلف جان بخشید و در ذهن ها ماندگار شد با وجود بیماری همچنان برای ما پورعرب است همان سوپراستار دهه 70 با کوله بازی از تجربه که با حضور خود در هر نقشی تفاوتی را در بازی های خود ایجاد می کرد.

وی فارغ التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانش سرا هنر است و با آغاز فعالیت تئاتر در سال 59 اولین تجربه خود را در نمایش زخمه کسب کرد و در سال 69 نیز با بازی در فیلم  عروس سینمای خود را نیز آغاز کرد.

بازیگر مرد جشنواره پیونگ یانگ را به خاطر بازی در فیلم  عروس و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را از پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به خاطر بازی در فیلم  مردی شبیه باران دریافت کرد.

او به عنوان بازیگر محبوب سینمای ایران چندین بار کاندیدای دریافت بهترین بازیگر جشنواره بین المللی فجر و همچنین یک بار به عنوان شهروند نمونه انتخاب شده است.

ابوالفضل پورعرب در یکی از مصاحبه هایش توصیه ی جالبی در مورد بازیگر شدن کرده است.

وی می گوید: استعداد مانند بلیط اتوبوس است اگر بلیط نداشته باشی اصلاً نمی توانی سوار شوی چه رسد به این که بخواهی دنبال جای مناسب بگردی اگر استعداد نباشد لزومی برای دیگر صحبت ها نیت شاید تحصیلات تنها سکوی رشد بازیگر نباشد ولی بدون آن هم همیشه با نوعی جها همراه بوده ایم، جوانان و علاقمندان زیادی به صرف علاقه وارد این حرف شده اند و امروز آبدارچی هستند، نیاز دیگر آگاهی است منظور من مدرک گرایی نیست حقیقتی است که پس از سال ها تجربه بیان می کنم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها