معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طرح کاهش ساعت کاری زنان بعد از تصویب در هیأت وزیران هم‌اکنون در انتظار تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
کد خبر: ۵۷۱۹۱۷
کاهش ساعت کاری زنان در انتظار تصویب مجلس

پروین هدایتی در گفت‌وگو با فارس گفت: تقلیل ساعت کاری زنان به صورت یک ماده واحده در هیأت وزیران مطرح شد و مصوب شد مبنی بر اینکه ساعت کار خانم‌هایی که شرایط خاص دارند مانند اینکه فرزند زیر هفت سال دارند و یا اینکه سرپرست خانوار هستند و یا همسر و فرزند معلول دارند، ساعت کاری آنها از 44 ساعت به 36 ساعت در هفته تقلیل پیدا کند.

وی ادامه داد: این مساله در هیأت وزیران مطرح و مصوب شد و برای اجرایی شدن باید در دستور کار مجلس قرار گیرد و بعد از تصویب در مجلس قابل اجرا شدن می‌شود.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان تصریح کرد: از زمانیکه این قضیه در هیأت وزیران مطرح شد تا مدت زیادی مجلس درگیر لایحه بودجه بود و تا زمانیکه بودجه در دستور کار مجلس قرار دارد اجازه ندارد روی طرح دیگری کار کند و حالا با توجه به اینکه مدتی است بودجه از دستور کار دولت خارج شده است لوایحی که از قبل مطرح شده بودند را به ترتیب در دستور کار خود قرار می‌دهند و باید منتظر بود تا ببینیم کمیسیون مربوطه این طرح را چه زمانی مورد بررسی قرار می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها