معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از تصویب ۸۷۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس در بودجه ۹۲ خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۹۱۳
اختصاص ۸۷۵ میلیارد تومان به بازسازی مدارس فرسوده

به گزارش فارس، مرتضی رئیسی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: رقمی که تخصیص داده شده، رقم قابل توجهی است و چنانچه در موعد مقرر تخصیص یابد، اولویت اول سازمان نوسازی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خواهد بود.

وی با بیان اینکه 875 میلیارد تومان اعتبار ویژه تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس در بودجه 92 تصویب شده است، ادامه داد: از مبلغ 6200 میلیارد تومان اعتبار تخریب و بازسازی مصوب سال 85، تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار گرفته است.

رئیسی افزود: بر این اساس ،60 درصد از توافق‌های انجام شده از اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس تاکنون تخصیص یافته است و چنانچه تا 2 سال آینده مابقی این اعتبارات و همچنین مابه‌التفاوت افزایش قیمت مصالح در اختیار سازمان نوسازی قرار بگیرد، مدارس کشور را از لحاظ ایمنی به وضعیت مطلوب خواهیم رساند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: سازمان نوسازی این آمادگی را دارد تا 2 سال آینده تمام مدارس تخریبی را بازسازی و مقاوم‌سازی کند، البته تحقق این امر منوط به تخصیص اعتبارات مربوط به قانون تخریب و بازسازی مدارس است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای ارائه آموزش بهتر باید استانداردسازی مدارس و فضاهای آموزشی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش باشد و با تلاشی که در سازمان نوسازی صورت می‌گیرد، در آینده نزدیک شاهد استانداردسازی مدارس ناایمن خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها