مدیر اف.بی.آی، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا، روز پنجشنبه ادوارد اسنودن را که برنامه مخفی جاسوسی دولت آمریکا از شهروندان این کشور را برملا کرد، متهم به آسیب زدن به امنیت ملی آمریکا کرده و او را تهدید به دستگیری و مجازات کرد.
کد خبر: ۵۷۰۹۶۷

به گزارش ایرنا، رابرت مولر مدیر اف.بی.آی که در جلسه کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا صحبت می‌کرد با لحنی تهدیدآمیز گفت از نظر دولت، ادوارد اسنودن مرتکب جرم شده و باید مجازات شود. مولر گفت: او با افشای اطلاعات سری به امنیت ملی آسیب رسانده و تحقیقات جنایی درباره او در حال انجام است. مدیر اف.بی.آی افزود: ما در حال تلاش برای بازخواست و مجازات او هستیم. این مقام بلند پایه امنیت آمریکا همچنین از برنامه جاسوسی و گردآوری اطلاعات شهروندان این کشور دفاع کرد و مدعی شد هیچ قانون شکنی در این خصوص روی نداده است.

ادوارد اسنودن پیمانکار فنی و کارمند پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است که به اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای از برنامه‌های فوق سری سازمان امنیت ملی آمریکا از جمله برنامه شنود پریزم را به روزنامه‌های گاردین و واشنگتن پست لو داد. دولت بریتانیا با هشدار به خطوط هوایی سراسر جهان از آنها خواست تا «ادوارد اسنودن» مأمور پیشین سیا را به مقصد این کشور سوار نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها