پرونده اعضای یک باند حرفه‌ای که با تهیه و فروش انواع مدارک تحصیلی، کارت پایان خدمت سربازی و مدارک کاری، از مردم کلاهبرداری کرده بودند، با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود.
کد خبر: ۵۶۸۷۹۲
جاعلان حرفه‌ای هر مدرکی را جعل می‌کردند

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از درگیری میان دو مرد در یکی از محله‌های جنوبی تهران خبرداد.

در پی این تماس، ماموران انتظامی با حضور در محل، هردو را به مرکز پلیس منتقل کردند.

یکی از آنها به پلیس گفت، قصد سفر به خارج از کشور را داشتم. اما سربازی نرفته و نمی‌توانستم از کشور خارج شوم. یک بار که به سازمان نظام وظیفه رفته بودم، با مردی آشنا شدم که ادعا می‌کرد می‌تواند برایم کارت‌ پایان خدمت سربازی تهیه کند.

وی افزود: من هم بابت این کار دو میلیون تومان به وی پرداخت کردم و چند هفته بعد کارت پایان خدمت سربازی‌ام را که به گفته او قانونی بود تحویل گرفتم؛ اما هنگام دریافت گذرنامه، ماموران متوجه جعلی بودن کارت پایان خدمت سربازی‌ام ‌شدند. از آن موقع در جستجوی مرد کلاهبردار بودم تا این‌که او را در خیابان دیدم و با وی درگیر شدم.

با اطلاعات به‌دست آمده از این مرد، بازجویی از مرد جاعل آغاز شد. وی اعتراف ‌کرد گفته‌های شاکی صحت دارد اما او کارت پایان خدمت سربازی را جعل نکرده بلکه در این ارتباط یک واسطه بوده و عامل اصلی جعل و کلاهبرداری مردی به‌نام «مهدی» است.

با تشکیل پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 11 تهران، ماموران چند روز بعد دفتر کار مرد جاعل را شناسایی و او را دستگیر کردند.

کشف انواع مدارک در مخفیگاه مرد جاعل

در بازرسی از دفتر کار مرد جاعل، اسناد و مدارک جعلی از قبیل مدارک دانشگاهی، دانشنامه چند دانشگاه در تهران و شهرستان ، مدارک هویتی افراد مختلف، مدارک مهندسی، شناسنامه و چند مهر سازمان‌های مختلف کشف و ضبط شد.

متهم با انتقال به مرکز پلیس ادعا کرد مدارک و مهر‌های جعلی که از دفترش کشف شده، متعلق به دوستش بوده که یک جاعل حرفه‌ای است.

جعل برگه عدم خلافی خودرو

ماموران در بررسی سوابق کیفری این متهم، متوجه شدند او نیز یک متهم سابقه‌دار بوده که در زمینه جعل و کلاهبرداری فعالیت داشته است.

علاوه بر آن در زمینه جعل برگه عدم خلافی خودرو نیز فعالیت داشته و چند سالی را هم در زندان بوده و مدتی پیش آزاد شده و جرایمش را از‌سر گرفته است.

در حالی که متهم جرایمش را انکار می‌کرد، دیگر همدستش هم شناسایی و دستگیر شد.

کشف مهرهای جعلی سازمان‌ها

در بازرسی از دفتر کار این متهم نیز 20 مهر جعلی تعدادی از سازمان‌های دولتی، مهر جعلی یک دفترخانه همراه مدارک مهندسی، مدارک دانشگاهی و تحصیلی، شناسنامه و چند کارت پایان خدمت سربازی جعلی کشف و ضبط شد.

در مرحله بعدی از تحقیقات ماموران دو عضو دیگر این باند را هم شناسایی و دستگیر کردند. این افراد نیز به همدستی با سرکرده باند اعتراف کردند.

در حالی که تحقیقات از اعضای این باند پایان گرفته، روز گذشته از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 11 تهران برای اعضای این باند کیفرخواست صادر شد تا بزودی پرونده آنها به دادگاه ارسال و همگی محاکمه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها