با حضور سه نفر از چهره‌های سینمایی که سابقه‌ای طولانی در فعالیت‌های صنفی خانه سینما داشته‌اند، جلسه ویژه‌ای در وزارت ارشاد برگزار شد و حاضران درباره وضع بوجود آمده برای خانه سینما و همچنین فرآیند فعلی بازگشایی آن بحث کردند.
کد خبر: ۵۶۶۸۳۱

به گزارش ایسنا در این جلسه که فرشته طائرپور، همایون اسعدیان و تقی علیقلی‌زاده همراه با مهدی عظیمی، معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی حضور داشتند، به دنبال بحث‌هایی که در برنامه رادیویی فانوس بین طائرپور و عظیمی مطرح شده بود، درباره خانه سینما و تبعات ناشی از بازگشایی آن به شیوه اعلام شده از سوی ارشاد صحبت کردند.

قرار است مشروح این بحث از سوی عوامل همان برنامه رادیویی که در جلسه حضور داشتند، جهت پخش در برنامه بعدی ـ امشب ساعت 23 رادیو نمایش ـ آماده شود.

در این جلسه طائرپور، اسعدیان و علیقلی‌زاده ضمن انتقاد از این ‌که روش اعلام شده برای بازگشایی، عدول سازمان سینمایی از اساسنامه اصلاح شده از سوی هیات مشترک ارشاد، خانه سینما و نماینده رئیس‌جمهور است و این کار بیش از آن که معنای بازگشایی دهد، حاکی از تاسیس مجدد تشکلی است که قبلا تاسیس شده و صرفا در حال تعطیل به سر می‌برد، تاکید کردند که اتخاذ چنین روشی برای بازگشایی خانه سینما موجب اتفاقات خوبی در سینمای ایران نخواهد شد. همچنین بیان شد که احتمال دارد این‌گونه بازگشایی که از نظر آنان صوری است، آن‌هم بدون مشارکت و همکاری صنوفی که 20 سال در این نهاد صنفی فعالیت داشته‌اند، باعث ایجاد مشکلات بیشتر بعدی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها