خیلی‌ها شیرینی دوست دارند و حتما باید در روزهای مختلف سال برای اعضای خانواده، شیرینی‌های خانگی تهیه کنند. اگر شما هم دوست دارید از این شیرینی‌های خانگی بخورید، خوب است شیرینی کره بادام‌زمینی را هم امتحان کنید؛ چون بسیار ساده است و براحتی تهیه می‌شود و البته طعم خوبی هم دارد
کد خبر: ۵۶۶۷۲۷

مواد لازم :

کره بادام زمینی : دو فنجان

شکر : دو فنجان

تخم‌مرغ، : دو عدد

جوش شیرین : دو قاشق چایخوری

وانیل :یک قاشق چایخوری و نمک : کمی

طرز تهیه:

ابتدا باید بگذارید فر در دمای 175 درجه سانتی‌گراد گرم شود و سینی‌های آن را نیز با روغن چرب کنید. برای تهیه این شیرینی در یک کاسه متوسط، کره بادام‌زمینی را همراه با شکر هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط و یکدست شود. بعد از این‌که کره بادام‌زمینی و شکر مخلوط شد، تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و یکی‌یکی داخل کاسه بریزید و هم بزنید. حالا جوش‌شیرین، نمک و وانیل را هم اضافه کنید.

وقتی مواد کاملا با هم مخلوط شد، به اندازه یک توپ کوچک (به اندازه یک گردو) از مواد بردارید و در دست گرد کنید. سپس آنها را با فاصله مناسب یعنی حدود 5 سانتی‌متری یکدیگر داخل سینی فر بچینید. وقتی همه شیرینی‌ها را داخل سینی چیدید، به کمک یک چنگال روی آنها تصویری چهارخانه ایجاد کنید (برای این کار اول باید چنگال را از پشت روی شیرینی فشار دهید تا صاف شود و از حالت کروی دربیاید و سپس از طرف دیگر شیرینی هم همین کار را تکرار کنید تا چهارخانه‌هایی روی شیرینی ایجاد شود)

شیرینی‌ها را برای مدت 8 تا 10 دقیقه در فر که از قبل گرم شده است، بگذارید تا بپزد و پس از آماده شدن نیز بگذارید حدود 5 دقیقه بماند و خنک شود. حالا می‌توانید این شیرینی کره‌ای خوشمزه را امتحان کنید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها