راه‌اندازی سامانه نظارت مردمی پلیس راهور در تابستان

جاده‌های کشور برای متخلفان ناامن می‌شود

رئیس پلیس راهور گفت: سامانه نظارت مردمی پلیس راهنمایی و رانندگی در طرح تابستانه آغاز به کار می کند.
کد خبر: ۵۶۶۳۹۵
آغاز به کار سامانه نظارت مردمی پلیس راهور در طرح تابستانه

سردار اسکندر مومنی روز دوشنبه در حاشیه نشست مدیران با فرماندهان پلیس راهور در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای طرح نوروز و تابستان تمامی مدیران پلیس راهور در این همایش شرکت می کنند تا علاوه بر بررسی عملکرد برنامه های آینده نیز تدوین می شود. خوشبختانه امسال در دو ماهه نخست به ویژه اردیبهشت ماه شاهد کاهش تلفات رانندگی بودیم.

وی در مورد تمهیدات ترافیکی مراسم ارتحال امام (ره) اظهار داشت: دو کار عمده برای مراسم ارتحال انجام می شود که یکی از آنها پوشش ترافیکی مرقد و محل اجرای مراسم است و اقدام دیگر پلیس در خصوص تامین امنیت عبور و مرور زائران شهرستان ها است. جلساتی را با بسیج و سایر ارگان های مسئول برگزار کردیم و هماهنگیهای لازم برای انتقال زائران انجام شده است. پلیس نیز کاروان هایی را که به صورت دسته جمعی برای مراسم تردد می کنند را اسکورت می کند.

سردار مومنی افزود: کاروان های زیارتی باید از خودروهای حمل و نقل عمومی دارای معاینه فنی و ایمنی کامل استفاده کنند و نباید از اتوبوس های  درون شهری باری جابجایی مسافران استفاده شود ضمن اینکه باید رانندگان ساعت مجاز رانندگی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور با اشاره به افزایش 15 تا 20 درصدی ظرفیت دستگاه ها برای طرح تابستانه، تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال مدارس زودتر تعطیل می شوند پیش بینی می کنیم طرح تابستانه بیشتر طول بکشد.

وی از اجرای طرح نظارت همگانی مردم خبر داد و افزود: قبل از طرح تابستانه اجرای طرح نظارت همگانی را در دستور کار داریم.  رویکرد اصلی پلیس راهور جلب مشارکت مردم است به همین دلیل سامانه یا به صورت آزمایشی راه اندازی شده است که مردم می توانند مستندات خود از تخلفات رانندگی از جمله فیلم و عکس را برای اعمال قانون در اختیار پلیس قرار بدهند. در حال حاضر پلیس از ظرفیت حضور فیزیکی خودش و بازرسان نامحسوس استفاده می کند. البته در آینده نزدیک با راه اندازی آزمایشگاه صحت سنجی موارد ارسال شده از سوی مردم این طرح به صورت سراسری اجرا می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در مورد تردد انفرادی زائران نیز گفت: تلاش شده است تا افراد به صورت کاروانی در مراسم ارتحال امام(ره) حاضر شوند و در هر خودرو نیز یک همیار که رابط پلیس با زائران حضور داشته باشد. ضمن اینکه تمامی کاروانها توسط پلیس اسکورت می شوند تا با ایمنی کامل بیایند. خوشبختانه در کاروان های راهیان نور نوروز امسال حتی کی تصادف هم نداشتیم و سعی کردیم این موضوع را همچنان در مراسم ارتحال ادامه دهیم.

سردار مومنی در مورد اینکه آیا از ابتدای تیرماه خودروها باید دارای استاندارد یورو 4 باشند، اظهارداشت:  پلیس مجری قانون است و هرکجا به ما ابلاغ شده است قانون را اجرا کرده ایم حتی یک بار هم جلوی شماره گذاری خودروها را بستیم اما آنها رفتند و مهلت گرفتند. ما مجری قانون هستیم و قانون را اجرا می کنیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها