نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو هزار میلیارد ریال از محل وجوه قرض الحسنه بانک‌ها را برای امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در نظر گرفتند.
کد خبر: ۵۶۶۱۵۴
2 هزار میلیارد برای دیه زندانیان نیازمند در بودجه 92

به گزارش واحد مرکزی خبر، با تصویب بند 72 بخش هزینه ای لایحه بودجه مقرر شد به منظور پرداخت تسهیلات به زندانیان نیازمند در محکومیت های مالی همچون دیه و امثال آن که ناشی از قتل یا جرح غیرعمدی است و محکومان مالی نیازمند غیرکلاهبرداری، دو هزار میلیارد ریال از وجوه قرض الحسنه بانک‌ها اختصاص می یابد و در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند قرار می گیرد تا با نظارت وزارت دادگستری اقدام کند.

همچنین نمایندگان مجلس با تصویب بند دیگری مقرر کردند بخشی از درآمد سازمان های مناطق آزاد تجاری و صنعتی به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی همان مناطق اختصاص یابد.

اختصاص معادل 275 میلیارد تومان برای پیش بینی، پیشگیری و مقابله با حوادث

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند دیگری از بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 92 را تصویب کردند.

با تصویب جزء 1 بند 73 مقرر شد بخشی از اعتبارات موضوع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور معادل مبلغ 2750 میلیارد ریال به نسبت 40 درصد هزینه ای و 60 درصد تملک دارایی های سرمایه ای برای شبکه امداد و نجات جمعیت هلال احمر و تأمین امکانات، تجهیزات، پایگاه‌ها و انبارهای اضطراری و خودروهای امداد و نجات به منظور پیش بینی، پیش گیری، آمادگی و مقابله با حوادث، سوانح و بحران به جمعیت مذکور  اختصاص یابد.

وکلای ملت همچنین پس از تصویب جزء 2 بند 73 مصوب کردند  10 درصد از اعتبارات پیش بینی شده در ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تا سقف 2300 میلیارد ریال به نسبت مساوی هزینه ای و تملک دارایی های  سرمایه ای جهت اجرای مأموریت، تکالیف و وظایف مندرج در قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به جمعیت مذکور اختصاص یابد.

اختصاص 1500 میلیارد ریال به صندوق بیمه محصولات کشاورزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند 74 بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 92 را تصویب کردند.

نمایندگان با تصویب این بند مقرر کردند مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال از محل اعتبارات موضوع بند (ش) ماده 224 قانون برنامه پنجم به صندوق بیمه محصولات کشاورزی تخصیص یابد.

همچنین وکلای ملت در ادامه بررسی لایحه بودجه، معاونت برنامه ریزی و وزارت راهبردی ریاست جمهوری را موظف کردند در خصوص ایجاد و تأسیس و راه اندازی مرکز مدیریت اطلاعات بلایای طبیعی آسیا و اقیانوسیه در کشور  موضوع قطعنامه 67،4 کمیسیون اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل مرکز آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) بر اساس برنامه های مرکز که مورد تأیید طرفین است اقدام کند.

جلوگیری هیئت امنای دانشگاه‌ها از ایجاد تعهد مازاد در منابع ابلاغی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند76بخش هزینه ای لایحه بودجه با موضوع علم و فناوری را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس مقرر کردند مصوبات هیئت های امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و آموزشی با رعایت مواد20و29قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران معتبر است.

این هیئت‌ها موظف شدند در مصوبات خود به گونه ای عمل کنند تا ضمن بهره گیری از امکانات و ظرفیت های در اختیار دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و آموزشی، همه تعهدات قانونی در سقف تخصیص اعتبارات ابلاغی تأمین و از ایجاد تعهد مازاد در منابع ابلاغی جلوگیری شود.

این بند یک تبصره نیز داشت که بر این اساس همه مصوبات هیئت های امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی برای افزایش و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیأت علمی، رسمی و پیمانی و حق الزحمه سایر کارکنان صرفاً در چارچوب اعتبارات این قانون معتبر است و هر گونه ایجاد تعهد مازاد بر اعتبارات و تخصیص ابلاغی ممنوع است.

نمایندگان مجلس در ادامه جزء 77بخش هزینه ای را نیز تصویب کردند که بر اساس این مصوبه اعضای هیئت علمی آموزشی و پژوهشی شاغل در سمت های آموزش و پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با اطلاع مدیریت دانشگاه برای دارا بودن سهام یا سهم الشرکه و عضویت در هیئت مدیره شرکت های دانش بنیان مشمول «قانون منع مداخله وزرا و نمایندگان مجلسین و کارمندان در معاملات دولتی و کشوری مصوب2ر10ر1337» نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها