حسن یوسف ها به خاطر زیبایی رنگ برگ هایشان هم درون آپارتمان و هم در بیرون در ردیف گیاهان پرارزش و دوست داشتنی هستند .انواعی ازآنها بارنگهای صورتی و قرمز و رنگ ارغوانی ، قرمز وسبز وجود دارند . تمام انواع حسن یوسف به راحتی در آب ریشه دار می شوند و می توانند در آب خالص هم به خوبی رشد کنند.
کد خبر: ۵۶۵۵۹۷

این گیاه به شکل های مختلفی وجود دارد که ممکن است از نگاه اول گیاهان متفاوتی به نظر آیند ولی تمامی آنها دارای نام واحد ونیازمند شرایط یکسانی هستند با این تفاوت که دارای پسوندهایی نیزمی باشند مانند :حسن یوسف معمولی و حسن یوسف رنیل

طریقه پرورش :

1- از لحاظ نیاز نوری این گیاه روزانه چهار ساعت و بیشتر به نور مستقیم خورشید نیاز دارد و از لحاظ نور مصنوعی به میزان 800 شمع در مدت 12 ساعت در روز به نور نیاز دارد . لازم به ذکر است که در صورت فراهم نبودن شرایط نوری این گیاه به حالت علفی یا سبز کامل در می آید که در این صورت از جذابیت و زیبایی آن کاسته می شود .

2- میزان درجه حرارت مورد نیاز : در روز 30-25 درجه سانتی گرادو در شب 25-20 درجه سانتی گراد می باشد .

3- میزان آبیاری : آبیاری بصورت دائمی و خاک باید همیشه مرطوب باشد .

4- نوع خاک : نصف پیمانه خاک رس و یک پیمانه خاک برگ ویک پیمانه ماسه شکسته می باشد .

5- هرس : چون گیاه حسن یوسف دارای رشد سریعی می باشد جهت جلوگیری از رشد سریع و بی قواره شدن آن بایستی جوانه انتهای نوک ساقه را هر زمان که لازم شد قیچی کنید .

6- روش تکثیر : این گیاه را می توان در تمام فصول به روش قلمه زنی ساقه در محیط کنترل شده تکثیر نمود. در ضمن قلمه های این گیاه در بهار و تابستان به راحتی در آب ریشه دار می شوند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها