عناوین روزنامه‌های صبح چهارشنبه

سکوت چند روزه رئیس‌جمهوری

عناوین صفحه اول روزنامه‌های صبح شنبه

سؤال این روزهای مردم به چه کسی رأی بدهیم؟

روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی همچون یک میلیون دانشجو نیازمند وام شهریه،سؤال این روزهای مردم به چه کسی رأی بدهیم؟،اوباما:آمریکا با اسلام جنگ ندارد!،ترسم نرسی به کعبه ای...،شرط بخشودگی اضافه خدمت مشمولان،مواجهه تند با نامه‌های درخواست حکم حکومتی،50 میلیون وام ساخت مسکن و... که برخی از آنها در زیر می‌آید.
کد خبر: ۵۶۵۵۵۴
سؤال این روزهای مردم به چه کسی رأی بدهیم؟

کیهان:سؤال این روزهای مردم به چه کسی رأی بدهیم؟

در فاصله 20 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، بازار تبلیغات نامزدها داغ داغ شده است.
از چهارشنبه گذشته و پس از اعلام اسامی نامزدهایی که صلاحیت‌شان توسط شورای نگهبان احراز شد فصل تبلیغات نامزدها آغاز شد و این روزها فضای سراسر کشور کاملا رنگ و بوی انتخاباتی گرفته است.

هر 8 نامزد ریاست جمهوری برنامه‌های تبلیغاتی خود را آغاز کرده‌اند و این روزها شهرهای مختلف میزبان نامزدها هستند.

ارائه سخنرانی‌‌ها، برگزاری نشست‌های خبری، سفر به استان‌ها و شهرهای مختلف در سراسر کشور و ارتباط با مردم و نخبگان بخشی از تلاش‌ها و تحرکات انتخاباتی‌ نامزدها است که باعث شده تا توجهات افکار عمومی را به خودشان جلب نمایند.

کاندیداهای تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری هرکدام علاوه بر استفاده از نیروهای رسانه‌ای و تبلیغاتی، شخصا برای تبیین مواضع انتخاباتی نیز اقدام کرده‌اند.

در همین رابطه، اولین همایش انتخاباتی سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر جمعه در محل ورزشگاه شهید شیرودی و با حضور جوانان و دانشجویان حامی وی برگزار شد.

همچنین همزمان با شب آزادی خرمشهر فعالیت رسمی ستادهای انتخاباتی محسن رضایی در سراسر کشور آغاز شد و این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفرهای انتخاباتی خود میهمان مردم اسلامشهر و رباط‌کریم بود.

علی‌اکبر ولایتی هم با شرکت در همایش بزرگ جامعه ورزش و همزمان با سالروز فتح خرمشهر در ورزشگاه حیدرنیا برنامه‌های خود را درخصوص ورزش و جوانان تبیین کرد.

محمدباقر قالیباف دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری هم ترجیح داد به جای شرکت در افتتاح بزرگراه امام علی(ع) تهران به جنوب کشور سفر کند و تشکیل دولت اجتماعی با رویکرد جهادی را وعده دهد.

محمدرضا عارف کاندیدای جریان اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری نیز همزمان با میلاد امام علی(ع) برنامه‌های انتخاباتی خود را با عنوان «ایران آینده» منتشر کرد. سیدمحمد غرضی دیگر نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری هم برگزاری نشست خبری را در برنامه خود قرار داد و شعار «دولت ضد تورم» را برگزید.

همچنین محمدرضا نعمت‌زاده رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی از تدوین برنامه‌های تبلیغاتی وی برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و افزود: اولویت کاری روحانی در برنامه‌هایش تاکید بر مباحث اقتصادی خواهد بود.

غلامعلی حداد عادل نیز هفته گذشته سفری انتخاباتی به خوزستان داشت و از جمله با دانشجویان این استان دیدار و گفت‌وگو کرد. او شعار انتخاباتی خودش را «دولت تقوا و تدبیر» نام نهاده است.

در این میان ستادهای انتخاباتی نامزدها نیز کاملاً فعال شده‌اند و می‌کوشند تا در رقابت با نامزدهای دیگر برنامه‌ها و ابتکارات جدیدی به صحنه بیاورند.

«شعارهای انتخاباتی» نامزدها نیز از دیگر مسائلی است که افکار عمومی نسبت به آن حساسیت به خرج می‌دهند. نامزدها عمدتاً بر روی مشکلات و مسائل اقتصادی متمرکز شده و هرکدام با ادبیات خودشان این موضوع را تشریح می‌کنند.

مجموعه این اتفاقات و اوج گرفتن تبلیغات نامزدها باعث شده تا برنامه‌ها و گفتار و رفتار نامزدها مورد رصد مردم و افکار عمومی باشد.

البته علی‌رغم تبلیغات نامزدها و فعالیت‌های پرحجم ستادهای انتخاباتی آنها، صدا و سیما نقش تأثیرگذاری درباره فضای انتخاباتی دارد و از همین روی با استفاده از تجربه دوره‌های گذشته برنامه‌های جدیدی را طراحی کرده است.

تدارک رسانه ملی برای انتخابات
قرعه‌کشی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به منظور مشخص شدن زمان پخش برنامه‌های تبلیغی نامزدها نظیر مناظرات، گفت‌وگوهای رادیویی و فیلم‌های تبلیغاتی آنها از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی با حضور نمایندگان کاندیداهای احراز صلاحیت شده در ساختمان شیشه‌ای صدا و سیما برگزار شد.

در مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی صدا و سیما برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، علی باقری به عنوان نماینده سعید جلیلی، رحمانی‌نیا به عنوان نماینده غلامعلی حداد عادل، دیوسالار به عنوان نماینده علی اکبر ولایتی، شهرام گیل‌آبادی به نمایندگی از محسن رضایی، سید مهدی ذاکری به نمایندگی از محمدباقر قالیباف، محمدرضا نعمت‌زاده به عنوان نماینده حسن روحانی و گل‌زاده به عنوان نماینده محمدرضا عارف حضور داشتند.

براساس تصمیمات ستاد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در صدا و سیما هر یک از نامزدها فرصت دارند 420 دقیقه از طریق تلویزیون و 255 دقیقه از طریق رادیو با مردم سخن بگویند. طبق این برنامه‌ریزی هر یک از نامزدها فرصت می‌یابند دو مستند سی دقیقه‌ای از شبکه یک برای معرفی خود پخش کنند.حضور در بخش گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به مدت 45 دقیقه و پاسخ به سؤالات جوانان به مدت یک ساعت در شبکه سه سیما از دیگر امکانات تبلیغی نامزدها در رسانه ملی است. نامزدها همچنین در نشستی تخصصی در شبکه چهار سیما با کارشناسان به مدت 45 دقیقه فرصت تبلیغ برنامه‌ها و دفاع از آن را دارند. پرسش و پاسخ با مخاطبان شبکه‌های جام‌جم به مدت یک ساعت نیز از فرصت‌هایی است که رسانه ملی در اختیار آنان قرار می‌دهد.

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های کاندیداهای ریاست جمهوری ضمن خوش‌آمدگویی به اصحاب رسانه اعضای محترم کمیته تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و همینطور نمایندگان نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این برنامه اجمالاً گزارش فشرده‌ای از قرعه‌کشی نامزدهای محترم ریاست جمهوری به لحاظ کسب اطمینان خاطر است. عزت‌الله ضرغامی افزود: تلاش بر این است که ساختارهای مختلف تلویزیونی و رادیویی هم برای نامزدها و هم برای مخاطبان به طور متوازن توزیع شود تا به صورت متنوع بتوان در ساختارهای مختلف استفاده کنند.

مناظره 8 نفره
رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تعداد زیاد کاندیداها در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: با توجه به حضور 8 کاندیدای ریاست‌جمهوری برگزاری مناظره 2 نفره امکان‌پذیر نخواهد بود که با توجه به نکات مثبت در مناظره جمعی سه تا مناظره تخصصی و موضوعی در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست با حضور کاندیداها برگزار می‌شود.
ضرغامی با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری انتخابات پرشور خاطرنشان کرد: باید این انتخابات به گونه‌ای پیش رود که یک گام بلند در تحقق حماسه سیاسی برداشته شود.

وی در پایان اظهار داشت: هرچقدر این حرف‌ها زیادتر شود و دست‌اندرکاران رسانه این اظهارنظرها را پخش کنند بیانگر این است که در نگاه مردم آثار مثبت داشته و می‌تواند مفید باشد و در دو قطبی بین ملت و دشمنان ملت شاهد بالاترین حضور در حماسه ملی خواهیم بود.
آغاز ضبط برنامه‌های نامزدهای انتخابات ضبط و تولید برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در استودیوهای چهارگانه معاونت صدا، با حضور چهار کاندیدا از هشت نامزد انتخاباتی این دوره از ریاست‌جمهوری به طور رسمی آغاز شد.

محسن رضایی به عنوان اولین کاندیدای حاضر در استودیوهای رادیویی ضبط و تولید برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بود.

محمد غرضی دیگر نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیز به ساختمان شهدای رادیو رفت تا بتواند از طریق این رسانه با مردم سخن بگوید.

تبلیغات پیامکی یا پوستر
از سوی دیگر و با آغاز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت‌های ارائه‌دهنده پیامک‌های تبلیغاتی نیز کار خود را شروع و از این پس شمار زیادی از این دست پیامک‌ها به دست مردم خواهد رسید.

بازار تبلیغات شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پیامکی و تخفیف‌های جدید پیامک‌های انبوه داغ شده است.

با توجه به اینکه کارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها به چاپخانه‌ها مربوط است؛ رئیس شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران؛ از ابلاغ رسمی دستور‌العمل‌های اداری چاپ کارهای تبلیغاتی مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها به چاپخانه‌های عضو این اتحادیه خبر داد.

احمدرضا اعتماد مظاهری افزود: براساس این ابلاغیه، هر واحد چاپی که بخواهد برای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز انتخابات شورای شهر، پوسترهای تبلیغاتی و مواردی از این دست چاپ کند، باید نام واحد صنفی خود و همچنین تیراژ پوسترهایش را به مراجع ذیصلاح اعلام کند.

همچنین مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از برنامه‌ریزی برای نصب 10 هزار سازه برای تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر برای کاندیداها خبر داد.

محمدجواد شوشتری با اشاره به فعالیت‌های سازمان بازسازی در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها گفت: در انتخابات مجلس ما از سازه‌های کارتون پلاس و نصب بنر استفاده کردیم و از همان تجربه در انتخابات پیش‌رو نیز استفاده خواهیم کرد.

و بالاخره با اوج گرفتن فعالیت و تبلیغات نامزدها و در شرایطی که در روستاها و شهرهای مختلف در سراسر کشور فضای انتخاباتی حاکم شده است این سوال مهم و فراگیر مطرح است که مردم به چه کسی رای می‌دهند؟

جام جم

یک میلیون دانشجو نیازمند وام شهریه
7 استقلالی در فهرست جدید تیم ملی
برنامه نامزدها در رسانه ملی محک می‌خورد
دولت افزایش حقوق کاگران را وتو کرد

خراسان

بارندگی های اخیر میزان بارش در خراسان رضوی را به 80 درصد میانگین سالانه رساند
برنامه مناظره‌ها و تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری
طرح دائمی تردد زوج و فرد با گسترش محدوده از اول تیر در مشهد اجرا می شود
واکنش‌ها به گزارش جدید آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران

کیهان

سؤال این روزهای مردم به چه کسی رأی بدهیم؟
از دارآباد تا شهرری بدون چراغ قرمز
اعلام آمادگی جوانان تونسی برای جنگ با اسرائیل در جولان اشغالی
آمریکا 20 شخص و شرکت ایرانی را تحریم کرد

جمهوری اسلامی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بیانیه‌ای خطاب به مردم ایران:فرصت وحدت و همدلی را حفظ کنید
رونمایی از ضریح حرم حضرت مسلم ابن عقیل(ع)
آغاز تعویض کارت‌های پایان خدمت سال 70 به بعد
6 کشته و یک مفقود در اثر ریزش زباله در شیراز

ابرار

واکنش اتحادیه اروپا به توسعه فعالیت های هسته ای ایران
آیت ا... هاشمی رفسنجانی دلایل ثبت نام خود در انتخابات را تشریح کرد
معاون وزیر خارجه روسیه:مذاکرات تهران و ۱+۵ بلافاصله بعد از انتخابات ایران برگزار شود
کرینکو: نیروگاه بوشهر در آینده بسیار نزدیک راه اندازی می شود

رسالت

آیت الله هاشمی رفسنجانی:تلاش کنیم حماسه سیاسی مد نظر رهبری ایجاد شود
شکست دیپلماتیک غرب در برابر تهران
جواد لاریجانی:شورای نگهبان بساط غرب را به هم زد
اوباما:آمریکا با اسلام  جنگ ندارد!

سیاست روز

۹۲؛ سال تنفس اقتصاد ایران
ترسم نرسی به کعبه ای...
سخنان دو شخصیتی که از ماراتن انتخابات ریاست‌جمهوری جا ماندند
اصرار آمریکا بر کارشکنی در انتخابات ایران

تهران امروز

عزم جهادی برای مبارزه با فقر، تورم و بیکاری
کاهش فاصله شمال و جنوب با همت جهادی

وطن امروز

جدول پخش تبلیغات نامزدها
قربانی جدید دروغ آوریل
کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت
قصابی شدن سرباز بریتانیایی

آفرینش

آغاز ثبت‌نام آزمون بورد تخصصی دندانپزشکی از امروز
هاشمی رفسنجانی:وجدانم راحت و آسوده است و برای همه دعای خیر و توفیق دارم
آملی لاریجانی:دستگاه قضایی جلوی هرگونه تنش در برگزاری انتخابات را خواهد گرفت
رییس مجلس:صحبت‌های کاندیداها به مشاجرات درونی تبدیل نشود

ابتکار

ترافیک نامزدها در مسیر تهران و شهرستان ها
انتخابات بدون مناظره دو نفره
هاشمی رفسنجانی خطاب به مردم:فرصت همدلی را حفظ کنید
حمله شدید علم الهدی به دختر امام(ره)

مردم سالاری

بیانیه هاشمی رفسنجانی خطاب به مردم ایران:تلخی ها ما را از مسیر اعتلای کشور باز ندارد
پس از ماه‌ها رخ داد؛بازگشت دلالان به بازار سکه و ارز
اتصال بزرگراه امام‌علی(ع) به سه بزرگراه پایتخت
شرط بخشودگی اضافه خدمت مشمولان

آرمان

مناظره‌ها 8 نفره برگزار می‌شود
بیانیه آیت‌ا... هاشمی خطاب به مردم ایران
آملی لاریجانی:قضات از حال و روز زندانیان غافل نشوند
شرط بخشودگی اضافه خدمت مشمولان

بهار

استقبال ایران از گزارش آژانس
هاشمی در بیانیه ای مطرح کرد؛همدلی نیروهای معتدل سرآغاز حرکت است
عارف:رد صلاحیت هاشمی شوک آور بود
مواجهه تند با نامه‌های درخواست حکم حکومتی

شرق

روایت «علم‌الهدی» از دیدار با رهبری
بیانیه هاشمی خطاب به ملت ایران
سرلشگر فیروزآبادی: درود بر شورای نگهبان با استقامت
بازگشت کره شمالی به میز مذاکره هسته‌ای

دنیای اقتصاد

50 میلیون وام ساخت مسکن
سفته‌بازان برمی‌گردند؛پیش‌بینی جدید از طلای جهانی    
با ساختاری متفاوت از قبل؛شورای عالی اقتصاد برگشت؟    
توهم خطرناک پایان بحران یورو؛اکونومیست: خوابگردها بیدار شوند   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها