صنعت گردشگری در کنار جنبه‌های اقتصادی و پولی که همراه خود دارد​، موضوعات و هنجارهای اجتماعی را نیز دربر می‌گیرد.بی شک رفتار و اقدام های گردشگران در کشورهای خارجی آینه تمام نمای جامعه درونی خود این کشورها به حساب می آید
کد خبر: ۵۶۵۰۴۶

در همین راستا مقامات عالی رتبه دخیل در این صنعت می کوشند با آموزش باید و نبایدها چهره بمراتب بهتری از کشور خود به جهانیان عرضه کنند؛ این موضوعی است که مقامات چین را آزار داده و بتازگی دنبال رفع این مشکل بر آمده اند.

وانگ یانگ، معاون نخست وزیر چین از مقـامات این کشور است که بر این موضوع تاکید فراوان دارد.

وی چند روز پیش ضمن بحث و بررسی قانون جدید صنعت گردشگری چین، از رفتار غیر اجتماعی گردشگران این کشور هنگام سفر انتقاد کرد.

به گفته او، برخی عادات و رفتار چینی ها همچون بلند صحبت کردن در اماکن عمومی، عبور از چراغ قرمز و آب دهان انداختن در معابر عمومی، باعث شده تا چهره ای بد از چینی ها در خارج از کشور ترسیم شود.

آن طور که ریموند لی، خبرنگار شبکه بی.بی.سی می گوید بسیاری از مردم چین آب دهان انداختن در خیابان ها را به هیچ وجه نشانه بی ادبی نمی دانند.

وجود همین رفتارها بود که مقامات پکن را مجبور کرد پیش از برگزاری المپیک سال 2008، کلاس های آموزشی را برای شهروندان برگزار کند. در همین راستا، قانون جدید صنعت گردشگری چین بر ارتقای سلامت رفتاری و بهداشتی گردشگران چینی بیش از هر موضوع دیگری تاکید دارد.

اهمیت تاکید بر این موارد زمانی نمود بیشتری پیدا می کند که متوجه شویم طی سال گذشته چینی ها بیش از 83 میلیون سفر خارجی انجام داده اند.

به گزارش سازمان گردشگری جهانی سازمان ملل، گردشگران چینی طی یک سال گذشته در سفرهای خارجی خود حدود 102 میلیارد دلار خرج کــرده اند.

نکته قابل توجه در این زمینه، نوع رفتار برخی از گردشگران ثروتمند چینی است؛ آن گونه که واشنگتن پست گزارش داده، این افراد با وجود ظاهر شیک خود در مسافرت های خارجی، رفتار اجتماعی درستی از خود نشان نمی دهند.

بنا بر این گزارش، این دسته از افراد در سفر هیچ گاه رفتار مناسبی با همسفران خود نداشته و غالبا برای گروه مشکل به وجود می آورند.

جام جم / حسین خلیلی

newsQrCode
برچسب ها: گردشگری چین
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها