جام جم گزارش می دهد

معمای واردات میوه قاچاق

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی گفت: گزارش‌هایی مبنی بر وجود شش میوه خارجی پرتقال، آناناس، نارگیل، انگور، گلابی و زنجبیل در بازار با وجود ممنوعیت وجود دارد.
کد خبر: ۵۶۴۶۰۷

سیدرضا نورانی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این‌که چرا پرتقال‌های مصری و ترک در بازار به فروش می‌رسد، گفت: دریکی دو هفته اخیر گزارش‌هایی به اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان مبنی بر وجود پرتقال، آناناس، نارگیل، انگور، گلابی و زنجبیل خارجی در بازار رسیده است.

وی افزود: وجود این میوه‌ها در بازار در حالی است که واردات انواع میوه غیر از موز ممنوع اعلام شده است.

وی ادامه داد: حتی اخیرا از مرز بازرگان نیز یکی از اعضای اتحادیه تماس گرفت و ورود پرتقال را از این مرز خبر داد، از همدان نیز تماس گرفته و وجود پرتقال خارجی در بازارهای این استان را خبر داده‌اند.نورانی گفت: از آنجایی که این میوه‌ها فسادپذیر هستند و باید سردخانه‌ای باشد، واردات آنها به نظر عجیب می‌آید.وی ادامه داد: اگر فرض کنیم که این میوه‌ها با مجوز تعاونی‌های مرزنشین نیز آمده باشد، باید در همان استان‌ها مصرف شود و اگر از این استان‌ها خارج شود باز قاچاق محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه صادر‌کنندگان و واردکنندگان میوه تصریح کرد: دولت باید جلوی ورود این میوه‌ها به کشور را بگیرد زیرا از آنجایی که قرنطینه آنها رعایت نمی‌شود، احتمال بروز انواع آفات وجود دارد که در صورت شیوع برای مبارزه با آن میلیون‌ها دلار باید هزینه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها