درباره مهم ترین معذرت خواهی های فوتبال ایران؛

همه آنهایی که معذرت خواهی کردند و نکردند

مهدی رحمتی و هادی عقیلی حتما از تصمیم سال گذشته شان مبنی بر کناره گیری از تیم ملی پشیمان هستند اما به نظر نمی آید از امضا نکردن نامه ای که کروش برای آنها تنظیم کرد پشیمان باشند.
کد خبر: ۵۶۴۴۴۳
همه آنهایی که معذرت خواهی کردند  و نکردند

به گزارش سایت جام جم ورزشی/ مفاد این نامه حاوی نکات بسیار جالبی است، در این پوزش نامه از پیش تعیین شده عقیلی و رحمتی در صورت امضا کردن علاوه بر اینکه تمام تقصیرات را متوجه خود می دانستند همه اظهارات و دلایل گذشته خود برای کناره گیری ناگهانی از تیم ملی را نیز غیر منطقی قلمداد می کردند . این نامه به امضای این دو بازیکن نرسید و کروش نیز اعلام داشت که تا زمانی که او هست عقیلی و رحمتی در تیم ملی نخواهند بود. ماجرای بازیکنانی که از تیم ملی در اعتراض به برخی مسائل کنار کشیده و یا اینکه توسط سرمربی تیم ملی کنار گذاشته شده اند و بعد از آن معذرت خواهی را تنها چاره کار خود برای بازگشت به تیم ملی دیده اند تنها به دوره کروش مربوط نمی شود، این معذرت خواهی ها  قدمتی طولانی دارد. در تاریخ این معذرت خواهی های سوری  برخی زیر بار معذرت خواهی رفته اند و برخی هرگز این کار را نکرده اند.

در میان تمام ماجراهای مربوط به معذرت خواهی ، یکی از مهم ترین معذرت خواهی به علی دایی مربوط می شود. جام ملت های 1996 آسیا آغاز گر اختلافات دایی و مایلی کهن بود. اختلافات این دو در ماه های بعد از آن ادامه یافت و تا جایی رسید که سرمربی وقت تیم ملی در اردیبهشت ماه سال 1376 اعلام داشت شماره 10 تیم ملی  تا زمانی که رسما معذرت خواهی نکند جایی در تیم ملی ندارد . علی دایی ابتدا زیر باز معذرت خواهی کردن از سرمربی تیم ملی نرفت اما در ادامه و با نزدیک شدن ایران به رقابتهای مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه مراتب عذرخواهی خود را به اطلاع مایلی کهن رساند تا همه چیز ختم به خیر شود.
خداداد عزیزی نیز از قربانیان معذرت خواهی نکردن از سرمربی تیم ملی است. پیش از آغاز رقابت های جام جهانی 2002 کره و ژاپن خداداد عزیزی به تیم ملی دعوت شد اما ماجرای پیراهن شماره 11 و پوشیدن یک جفت دمپایی باعث شد تا بلاژه ویچ سرمربی وقت تیم ملی درهای خروج تیم  ملی را به خداداد عزیزی نشان بدهد. پس از آن اتفاقات و همزمان با آغاز رقابت های مقدماتی جام جهانی بسیاری از خداداد درخواست کردند با یک معذرت خواهی قائله را ختم کند و به تیم ملی برگردد اما او نپذیرفت و دیگر به تیم ملی برنگشت.
علی دایی که زمانی خود مورد غضب سرمربی تیم ملی قرار گرفته بود سال ها بعد و در زمانی که خود در کسوت مربی بر روی نیمکت تیم ملی می نشست علیرضا نیکبخت واحدی را مورد غضب خود قرار داد. نیکبخت در روزهایی که تیم ملی فوتبال ایران در کوران رقابت های مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی قرار داشت اردوی تیم ملی را ترک کرد و تماس های تلفنی علی دایی را بی پاسخ گذاشت. او خیلی زود توسط دایی از تیم ملی کنار گذاشته شد. اطرافیان دایی بازگشت نیکبخت واحدی به تمرینات تیم ملی را منوط به معذرت خواهی او از علی دایی دانستند اما با وجود اینکه نیکبخت معذرت خواهی کرد هرگز از سوی سرمربی تیم ملی با بخشش روبرو نشد تا حتی پس از دوره دایی دیگر رنگ پیراهن تیم ملی را نبیند.علی کریمی در کنار عقیلی و رحمتی جدید ترین بازیکنی است که برای بازگشت به تیم ملی معذرت خواهی کرده است. این بازیکن در فینال جام حذفی اخیر که با شکست تلخ سرخ ها همراه بود تحت تاثیر جو خداحافظی خود را از میادین فوتبال اعلام داشت اما به فاصله یک هفته بعد اعلام داشت که تصمیم برای خداحافظی یک تصمیم کاملا احساسی بوده است. کروش نسبت به این خداحافظی واکنش مثبتی نشان نداد و با وجود عذرخواهی علی کریمی هنوز تکلیف این بازیکن را برای حضور در تیم ملی اعلام نکرده است.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها