قیمت سکه دیروز 48 هزار تومان دیگر کاهش یافت تا مجموع کاهش 2 روز اخیر آن به 86 هزارتومان برسد

کاهش پی‌درپی قیمت سکه

در ادامه روند سقوط روزانه قیمت طلا، سکه و ارز در بازار، روز گذشته مانند شنبه هفته جاری، قیمت سکه 48 هزار تومان کاهش پیدا کرد تا به عدد یک میلیون و 197 هزار تومان برسد.
کد خبر: ۵۶۴۲۵۱

این در حالی است که قیمت سکه تمام بهار در دو روز گذشته 86 هزار تومان کاهش یافته است که در نوع خود کم‌سابقه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، در حالی که از دو هفته پیش، به موازات سقوط پیوسته قیمت جهانی طلا، کاهش قیمت طلا و سکه در کشور آغاز شده و رفته‌رفته دامنه بیشتری به خود می‌گیرد دیروز و پریروز (با وجود تعطیلی بازارهای جهانی و ثابت ماندن قیمت هر اونس طلا)، بهای طلا، سکه و حتی ارز در بازار به طرز ملموسی کاهش پیدا کرد.

بر این اساس تا بعد از ظهر دیروز، هر سکه بهار آزادی طرح جدید (امامی) با 48 هزار تومان کاهش نسبت به روز قبل از آن، به یک میلیون و 197 هزار تومان رسید و نیم سکه با 25 هزار تومان کاهش، 635 هزار تومان معامله شد. بهای ربع سکه ثابت ماند. هر گرم طلای 18 عیار هم شاهد کاهش حدود 5000 تومانی بود و حدود 112 هزار تومان به فروش رسید.

در عین حال، افت ارزش دلار و دیگر ارزهای خارجی هم دربازار دیروز تهران بیش از روزهای گذشته به چشم آمد طوری که قیمت دلار با 60 تومان کاهش، به 3455 تومان رسید. در حالی که بنابر اعلام قبلی رئیس کل بانک مرکزی، قرار است در این روزها به موازات تزریق گسترده‌تر ارز، تحویل زودهنگام سکه‌های ثبت‌نامی به متقاضیان هم از روز چهارشنبه هفته جاری (اول خرداد) آغاز شود کارشناسان همچنان معتقدند که روند کاهشی موجود در بازار در روزهای بعدی هم ادامه پیدا کند.

2 دلیل کاهش قیمت طلا

در همین حال رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر بهبود بورس در آمریکا و افزایش ارزش جهانی دلار در برابر سایر ارزها را عامل کاهش قیمت طلا دانست و گفت: ‌در دو روز اخیر سکه کاهش حدود70 هزار تومانی داشته است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با فارس با اشاره به روند کاهش قیمت سکه و طلا در بازار اظهار کرد:‌ ظرف یک هفته گذشته نزدیک به 89 دلار قیمت اونس جهانی طلا کاهش یافته است و از اول سال میلادی به این طرف نیز نزدیک به 17 درصد در مجموع کاهش نشان می‌دهد.

وی علت اصلی کاهش عمده قیمت را بهتر شدن اوضاع اقتصادی دنیا دانست و افزود: طبق گزارش‌ها وضع اقتصاد آمریکا بهبود یافته و ارزش دلار بالا رفته است که به همین دلیل قیمت طلا کاهش می‌یابد.رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان این‌که بالا رفتن ارزش سهام، سرمایه‌گذاری را در بخش طلا کاهش می‌دهد، گفت: این موضوع عاملی برای کاهش قیمت است و سرمایه‌گذاران به سمت بورس و دیگر بازارها می‌روند. کشتی‌آرای در خصوص شرایط داخلی کشور گفت:‌ همزمانی شرایط داخلی کشور با کاهش قیمت رابطه درستی نیست و این موضوع بستگی به بازارهای جهانی دارد.وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد روند کاهشی موجود ادامه خواهد داشت و واگذاری پیش از موعد سکه‌های پیش‌فروش بانک مرکزی نیز در کاهش قیمت‌ها موثر است.

کاهش قیمت ارز

در همین حال دیروز قیمت دلار نیز در بازار60 تومان کاهش یافت. بر این اساس قیمت هر دلار آمریکا از 3515 تومان در شنبه هفته جاری به 3455 تومان در عصر دیروز رسید و به این ترتیب به زیر 3500 تومان رسید. قیمت دلار در یکشنبه هفته گذشته (بیست و دوم اردیبهشت ماه جاری)3510 تومان ثبت شده بود.

قیمت یورو نیز دیروز 70 تومان کاهش یافت واز 4570 در شنبه هفته جاری به 4500 تومان رسید. این قیمت‌ها در حالی اعلام می‌شود که بازار در حال نوسان است و نرخ‌ها دائم تغییر می‌کنند. قیمت یورو در روز مشابه هفته گذشته 4600 تومان بود که روشن می‌شود روند کاهشی آن مداوم بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها