رئیس هیات مدیره پرسپولیس: قرارداد سرمربی جدید امروز نهایی می‌شود

پشت‌پرده انتخاب علی دایی برای پرسپولیس

«بحث حضور علی دایی در پرسپولیس منتفی است»، «سرمربی پرسپولیس تا جمعه (گذشته) معرفی می‌شود»، محمد مایلی‌کهن و منصور ابراهیم‌زاده دو گزینه نهایی هیات مدیره پرسپولیس هستند» و «یکشنبه (دیروز) هیات مدیره سرمربی را از بین این دو معرفی می‌کند». همه معادلات با استخاره دوم علی دایی در 30 دقیقه بامداد یکشنبه هیچ شد تا با پیغام مثبت دایی به محمد رویانیان، همه وعده و وعیدهای داده شده فراموش شود و مذاکره با دایی و نماینده او روی میز هیات مدیره پرسپولیس قرار گیرد.
کد خبر: ۵۶۴۲۴۹

با تمام این اتفاق‌ها که البته پشت پرده‌های زیادی دارد، هیات مدیره پرسپولیس قرار است طبق گفته فداحسین مالکی، رئیس هیات مدیره امروز (دوشنبه) تشکیل جلسه دهد تا با بررسی برنامه‌های دایی به ظاهر هم که شده، به او برای آمدن دوباره به جمع سرخ‌ها رای اعتماد دهند.

اما براستی چرا هیات مدیره پرسپولیس این همه با افکارعمومی بازی می‌کند؟ آخر وقتی اعلام می‌شود کمیته فنی روی محمد مایلی کهن و منصور ابراهیم زاده به توافق رسیده، چطور می‌شود با یک استخاره همه چیز از این‌رو به آن‌رو ‌شود. بدیهی است در چنین شرایطی می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که مایلی‌کهن و ابراهیم‌زاده همین‌طوری نام‌شان بر سر زبان‌ها افتاده و هیات مدیره پرسپولیس از اول هم دنبال علی دایی بوده‌ تا ولو به‌واسطه جنبه‌های تبلیغاتی هم که شده، رابطه ترک برداشته خود را با هواداران بهبود بخشند. به هر حال و در شرایطی که گفته می‌شود علی دایی با محمد رویانیان به توافق رسیده و از هم اینک می‌توان او را روی نیمکت سرخ‌ها در لیگ سیزدهم دید، باید دید هیات مدیره پرسپولیس در جلسه امروز دوشنبه خود (البته اگر به تعویق نیفتد) دایی را تائید می‌کند یا بازهم قرار است نام دیگری از مشت رویانیان و هیات مدیره خارج شود.

از دشمنی تا تفاهم

بی‌شک گفتن از اختلاف‌های یک سال گذشته علی دایی و محمد رویانیان حرف تازه‌ای نیست و باید دید اسطوره سرخ‌ها که تا دیروز چشم دیدن مدیرعامل پرسپولیس را نداشت و حتی حاضر نشد به میانجیگری افرادی چون علی پروین برای آشتی تن دهد، چطور در عرض چند دقیقه و با یک استخاره به این نتیجه می‌رسد که همه اختلاف‌ها را نادیده بگیرد و به رویانیان بله بگوید.

محمد پنجعلی؛ حلقه اتصال

علی دایی که یک بار در بحبوحه انتخاب سرمربی پرسپولیس استخاره کرده و بد آمده بود ودر عین حال نیز حاضر نمی‌شد جواب تماس‌های مدیران پرسپولیس را بدهد، برای دومین بار ساعت 30 دقیقه بامداد یکشنبه دوباره استخاره می‌کند و چون خوب می‌آید توسط محمد پنجعلی به مدیر عامل پرسپولیس پیغام می‌دهد که حاضر است به پرسپولیس برگردد. بلافاصله این پیام به گوش رویانیان می‌رسد و او نیز بی‌درنگ رئیس هیات مدیره باشگاه، را در جریان می‌گذارد و اعلام می‌کند که از حضور دایی در پرسپولیس استقبال می‌کند.

مایلی‌کهن مات شد

گزینه علی دایی در شرایطی از نو روی میز مدیران پرسپولیس قرار گرفت که تا چند ساعت قبل از آن گفته می‌شد کار محمد مایلی‌کهن با توجه به سفارش او از سوی وزارت ورزش تمام شده است، اما گفته می‌شود که وزارت ورزش به‌دنبال مباحث شکل گرفته به هیات مدیره پرسپولیس اعلام کرده که با دایی نیز موافق است تا حالا از دایی به‌عنوان گزینه‌ای نام برده شود که با نظر مسئولان ارشد وزارت ورزش به پرسپولیس می‌آید.

جالب آن‌که محمد مایلی‌کهن که برای سرمربیگری پرسپولیس لحظه شماری و از آن به‌عنوان آرزوی زندگی ورزشی‌اش یاد می‌کند، حتی حاضر شده بود برای گرفتن چراغ سبز هیات مدیره از خواسته‌های خود صرف‌نظر کرده و نظر رویانیان را برای استفاده از یک دستیار پرسپولیسی منهای نادر فریادشیران تامین کند. اما وقتی دایی بله گفت تمام مذاکرات کمیته فنی و نظر پیشکسوتان پرسپولیس نادیده گرفته شد تا تمام راهها به دایی ختم شود.

دایی با قراردادی 15 میلیاردی

بنا به اخبار موثق، رقم قرارداد علی دایی با پرسپولیس 15 میلیارد ریال خواهد بود و طرفین روی این مبلغ به توافق رسیده‌اند. البته این منهای 300 میلیون تومان طلب دایی از سرخها خواهد بود که قرار است به مبلغ یاد شده اضافه شود. گفته می‌شود دایی شرط کرده که از کل رقم قرارداد خود 40 درصد را هنگام امضای قرارداد خواهد گرفت. از دیگر مسائلی که دیروز طرفین راجع به آن بحث کردند، موضوع سرپرستی محمد پنجعلی بود که گویا محمد رویانیان قول آن را به کاپیتان اسبق و با تجربه سرخ‌ها داده است. این در حالی است که دایی خیلی دوست دارد که محمود خردبین را بعنوان سرپرست در کنار خود داشته باشد. موضوع دیگر استفاده از میاچ مربی کروات و دستیار علی دایی در زمان حضورش در پرسپولیس و راه آهن است که گویا رویانیان نیز به این خواسته جواب مثبت داده است. موضوع دیگر مربی دروازه بانان است که با توجه به حضور سعید عزیزیان در جمع کادر فنی قبلی سرخ‌ها و بحث پرسپولیسی یودنش، بعید به نظر می‌رسد که دایی بتواند بهزاد غلامپور را با توجه به سابقه استقلالی بودنش به پرسپولیس بیاورد. در این بین عصر دیروز خبرگزاریها از توافق کامل علی دایی با پرسپولیس خبر دادند و حتی اعلام کردند که دایی پس از توافق نهایی برای چند روز استراحت از ایران رفت.

فارس دیروز در این باره نوشت: بالاخره پس از حرف و حدیث‌های زیاد و استخاره‌ای که علی دایی برای دومین بار انجام داد و خوب درآمد، این مربی به اختلافش با رویانیان پایان داد و با وی به مدت 90 دقیقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دایی در این نشست برنامه‌ها و هدف‌های خود را در فصل آینده برای رویانیان بازگو کرد و مدیرعامل قرمزها آنها را پذیرفت. سپس دایی برای پیگیری بخشی از امور شخصی‌اش به خارج از کشور رفت و قرار است طی دو، سه روز آینده به تهران بازگردد.دایی پس از این نشست و توافق با رویانیان همه چیز را به نماینده تام‌الاختیارش سپرد تا با قرمزپوشان به توافق نهایی برسد.

فداحسین مالکی، رئیس هیات مدیره باشگاه نیز با اشاره به جلسه روز دوشنبه اعضای هیات مدیره پرسپولیس گفت: شانس سرمربیگری دایی بیشتر است و با توجه به صحبت‌های نماینده تام‌الاختیار ایشان و رویکرد او نسبت به پرسپولیس امروز تصمیم نهایی را می‌گیریم.

پنجعلی: از بازگشت دایی خوشحالم

محمد پنجعلی که گفته می‌شود در کنار دایی، سرپرستی تیم پرسپولیس را عهده‌دار خواهد شد، در خصوص انتخاب علی دایی گفت: از همان ابتدا اعتقاد به مربی از خانواده پرسپولیس داشتم که سابقه ملی و باشگاهی زیادی در کارنامه خود داشته باشد و در مجموعه پرسپولیس از مقبولیت لازم برخوردار باشد. در این بین وقتی علی دایی به‌عنوان گزینه اصلی سرمربیگری فصل آینده تیم پرسپولیس انتخاب شد، بسیار خوشحال شدم.

عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: مطمئن باشید علی دایی نسبت به دوره قبل که سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بود، پخته‌تر و باتجربه‌تر شده است و برخی از اشتباهات گذشته در تیم‌های دیگر را تکرار نخواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: امیدوارم با شروع فصل آینده مجموعه باشگاه پرسپولیس آستانه تحمل خود را بالاتر ببرد تا شاهد نباشیم اتفاقی که بــرای یحیی گل‌محمدی افتاد، در مورد علی دایی تکرار شود.

پنجعلی درخصوص حضور احتمالی خود روی نیمکت تیم پرسپولیس به‌عنوان سرپرست هم گفت: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مرا به‌عنوان سرپرست فصل آینده تیم پیشنهاد داد که خوشبختانه اعضای هیات مدیره و کمیته فنی باشگاه در خصوص این موضوع اتفاق نظر داشتند. بنابراین حضورم روی نیمکت پرسپولیس به عنوان سرپرست در فصل آینده، محدود گزینه خاصی به‌عنوان سرمربی تیم نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها