ماجرای دایی و رویانیان

رفتنی و ماندنی به هم رسیدند!

علی دایی در حالی به اصلی ترین گزینه پرسپولیس تبدیل شده که نا همین دیروز می گفت به راه آهن متعهد است و پیشنهاد رویانیان را نمی پذیرید.
کد خبر: ۵۶۴۰۵۷
رفتنی و ماندنی به هم رسیدند!


فارغ از این موضوع ، درگیری های رسانه ای این دو و ماجرای رو در رو نشدن آنها در محافل مختلف به خصوص عدم دعوت از دایی در جشن بزرگان پرسولیس را چگونه باید تفسیر کرد؟ دایی روزی رویانیان را رفتنی و خود را ماندنی دانسته بود و حالا این دو به هم رسیده اند.به گزارش سایت گل برای یادآوری گذشته نه چندان دور این دو مصاحبه را بخوانید:

حرفهای رویانیان درباره دایی:

برادر پرسپولیسی که تا فصل گذشته در این تیم حضور داشتی و خیلی از موفقیت‌های خود را از پرسپولیس داری و همیشه در حرف‌هایت خودت را مدیون این تیم می‌دانستی؛ باعث تاسف است که برخی حرف‌ها را به زبان می‌آوری.

عزیز پرسپولیسی! تمام شهرت و درآمد خود را از پرسپولیس داری، تمام موفقیت خود و رفتن به تیم‌های خوب اروپایی را از پرسپولیس داری اما تاکنون حرمت‌ها را نگه نداشتی در حالی که ما این کار را انجام دادیم.

باز هم بر حسب وظیفه باید حرمت شما را نگه دارم اما این را بدان که هر چه داری از پرسپولیس است و نباید گذشته خود را به راحتی فراموش کنی. آقای عزیز! لطفا در مصاحبه‌هایت همه چیز را رعایت کن و حرمت پیراهن بزرگ پرسپولیس را نگه دار.

آقای عزیز! شما حق داری از پرسپولیس بابت پولت شکایت کنی، شما حق داری از تیمی که همه زندگی و دارایی خود را مدیون آن هستی شکایت کنی، ما حرمت شما را بر حسب وظیفه نگه می‌داریم و این وظیفه ما است اما نباید فراموش کنی فصل گذشته وقتی که پرسپولیس را شکست دادی، چگونه مقابل هواداران ناراحت و غم‌زده ما، بالا و پایین می‌پریدی و شادی می‌کردی؛ آن وقت نشان می‌دادی قلبت با پرسپولیس است؟!

آقای عزیز! قلب تو برای خودت می‌تپد نه پرسپولیس و بارها این موضوع را ثابت کرده‌ای. امیدوارم بیشتر موفق باشی و خدا بیشتر به شما بدهد اما نباید خیلی از مسائل را فراموش کنی.

آقای عزیز! برخی صحبت‌های به جا مانده را باید بگویم؛ شما انگار نمی‌دانی درباره چه تیمی صحبت می‌کنی، انگار نمی‌دانی مقابل هواداران ناراحت پرسپولیس چگونه پایکوبی می‌کردی، اینها را از ذهن خودت دور نکن. باز هم به تو می‌گویم حق داری به خاطر پول از پرسپولیس شکایت کنی و این حق طبیعی توست اما امیدوارم هیچ وقت گذشته خود را فراموش نکنی. هواداران پرسپولیس آنقدر بزرگ هستند که در روزی که تو سرمربی‌شان نبودی تو را تشویق کردند اما مزد زحماتشان را با تهدید و شکایت گرفتند. دوست عزیز من! برای تو آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در ادامه راه به موفقیت بیشتری برسی.

پاسخ علی دایی به رویانیان:

اول از همه بگویم نمی‌خواستم جواب این آقا را بدهم ولی فقط برای روشن شدن اذهان پرسپولیسی‌ها حرف می‌زنم. همه علی دایی را می‌شناسند. این آقایانی که یکباره پیدا شده‌اند و دایه مهربانتر از مادر شده‌اند آیا به غیر راهنمایی و رانندگی در جایی دیگر آنها را دیده‌اید؟ اگر به دنبال حقم هستم کسی باید ناراحت شود؟ هرچه دارم از خداست. من توانایی داشتم در سال 93 بهترین گلزن مقدماتی جام جهانی شدم.

اگر پرسپولیس 20 تومان به من داده، 10 برابرش را از طریق ترانسفر به این تیم برگرداندم. یاخدا و یازهرا گفتنم را رقص و پایکوبی می‌دانی اما بدان مسلمانی به ریش نیست و اعتقاد به ریشه است. تو هستی که توسط بنده خدا یک روز است به این فوتبال آمده‌ای و یک روز هم که آن بنده‌خدا برود می‌روی. من از یک من ریش تو نمی‌ترسم.  شما آمده‌ای کهکشان به راه انداخته‌ای تا برای خودت تبلیغ کنی، این آدم‌ها از کجا‌ها آمدند، دایی از کجا آمده است. من از آن بالایی می‌‌ترسم. در مسلمانی نباید به مردم دروغ بگویند. شما نگاه کنید به امثال دایی بدهکار است اما می‌خواهد خودش را نشان بدهد و برای همین، قهرمان وزنه‌برداری و پرتاب دیسک را به پرسپولیس می‌آورد. بدبختی ورزش ما همین است. آن بنده خدا برود تو هم رفتنی هستی اما امثال علی دایی و  علی کریمی‌ها در این کشور می‌مانند.

باید یک خرده معرفت داشته باشید و مرد باشید. ادعا می‌کنید فوتبال ما ناپاک است و می‌خواهیم جلوی خیلی چیزها بایستیم. نمی‌توانید علی کریمی و علی دایی را خراب کنید. گنده‌تر از تو هم نمی‌تواند دایی را خراب کند. هیچ احدی نمی‌تواند مرا خراب کند؛ تا زمانی که آن بالایی نخواهد. مگر می‌توانی با دو مشاوره غلط دایی را مقابل مردم قرار بدهی، خدا به من کمک کرد و عزت داد و همه چیز به دست آوردم.پرسپولیس و تیم ملی وسیله بود. همه می‌دانند من چطور کسب درآمد می‌کنم. از شما می‌پرسم که مدیر دولتی هستی تویی که می‌گویی از وزارت ورزش هم پول نمی‌گیری این پول‌ها را از کجا آوردی؟ نکند مولتی میلیاردر بودی و من خبر نداشتم. من هرچه دارم از آن بالایی است.

خنده‌ام می‌گیرد امروز خبرنگاری از من پرسید شما با بازیکنان پرسپولیس ارتباط داری. من تمام بازیکنان پرسپولیس و تمام کسانی که شاگردم بودند و یا با آنها همبازی بوده‌ام ارتباط دارم. آنها به من تلفن می‌کنند و مثل برادر کمکشان می‌کنم. خجالت نمی‌کشی این حرف‌ها را مطرح می‌کنی؟ تو هم رفتنی هستی. امثال دایی در دل مردم می‌مانند. بازهم می‌گویم هر کاری بکنی مقابل من کاری نمی‌توانی انجام بدهی و خوب است که آدم کمی معرفت داشته باشد.

میکروفن را جلویت می‌گذارند و هرچه می‌خواهی می‌گویی، قبل از بازی نامه و بیانیه دادند و به فدراسیون و همه جا هم ابلاغ کردند. بعد می‌گوید برای مبارزه با ناپاکی فوتبال آمده‌ام. وای به حال پرسپولیسی که تو دم از مدیریتش بزنی، وای به حال پرسپولیسی که تو بخواهی علی کریمی و علی دایی را خراب کنی. تا حالا که مجیزمان را می‌گفتی حالا ما آدم بدی شدیم؟ تا بالایی نخواهد نمی‌توانی خرابم کنی. تو با یک امضا آمد‌ه‌ای و با یک امضا هم می‌روی. واقعا تاسف می‌خورم شمایی که دو روز است به فوتبال آمده‌اید و اصلا به عمرتان ورزشگاه ندیده بودید می‌آیید شال قرمز می‌ اندازید و طرفدار پرسپولیس می‌شوید. مشکل ورزش ما همین است که افراد سیاسی و غیر فوتبالی به آن می‌آیند. شما اصلا در حدی نیستید که راجع به علی دایی حرف بزنید.

تو رفتنی هستی، برخی خودشان را چسباندند و میلیاردها تومان بردند. یک روز به پرسپولیس آمدی و هیچکس هم تو را در ورزشگاه‌ها ندیده و بعد ادعا می‌کنی که پرسپولیسی هستی.  او در حد من نیست که بخواهد راجع دایی حرف بزند. اینکه من حق زن و بچه‌ام را می‌خواهم بد است؟ از این به بعد هم هر حرفی بزند من واضح‌تر و شفاف‌تر مسایل را بیان می‌کنم و از هیچکس نمی‌ترسم. آدم‌هایی که بعد از من آمدند پولشان را گرفتند و تسویه حساب کردند. تو یک روزه مدیرعامل پرسپولیس شدی ولی یادت باشد پرسپولیس مال مردم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها