با نزدیک شدن به دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین دیدار مذاکره کنندگان هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا، آمریکا بار دیگر سعی در افزایش فشارهای خود بر ایران دارد. این بار، سخن از طرحی است که در صورت تصویب، یک رژیم تحریمی کامل را علیه بخش نفت ایران اعمال می‌کند؛ طرحی تدوین شده در کنگره که حتی مخالفت دولت آمریکا را نیز برانگیخته است.
کد خبر: ۵۶۲۷۶۱
طرح آمریکا برای تکمیل حلقه تحریم

به گزارش «تابناک»، پس از ناکامی آمریکا در متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران با استفاده از تحریم‌های شدید اقتصادی، گروهی از نمایندگان و ‌تحلیلگران آمریکایی، راه جدیدی ‌در این زمینه پیشنهاد کرده اند: قطع ارتباط کامل ایران با بازارهای نفت جهانی.

به نوشته «واشنگتن پست»، طرفداران این طرح استدلال می‌کنند که افزایش تولید نفت در خاورمیانه و نیز آمریکای شمالی، این گزینه را که برای نخستین بار به طور واقعی محاصره نفتی کامل ایران اجرایی شود، از نظر اقتصادی ممکن ساخته است.

این پیشنهاد که هم‌اکنون نسخه‌هایی از آن ‌در ساختمان کنگره دست به دست می‌شود، از سوی شماری از اقتصاددانان و همچنین مقامات دولت آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان هشدار می‌دهند که چنین کاری می‌تواند سبب اخلال در بازهای نفتی، رنجش متحدان آمریکا و نیز افزایش قیمت‌های انرژی شود.

عربستان در صدد توافق با ایران درمورد سوریه

پایگاه صهیونیستی دبکا، نزدیک به منابع اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی در گزارشی از احتمال تغییر رویکرد عربستان سعودی در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای، نظیر بحران سوریه و وضعیت داخلی لبنان خبر داد.

بنابراین گزارش، عربستان سعودی تصمیم گرفته است که با رقیب مهم منطقه‌ای خود، ایران، در خصوص پایان دادن بحران سوریه و تضمین آینده سیاسی لبنان به گفتگو مبادرت ورزد.

بر اساس گزارش فوق، سعودی‌ها با توجه به حمایت قاطع ایران و روسیه از حکومت اسد در سوریه و پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در برابر شورشیان و از سوی دیگر، بی‌تفاوتی ترک‌ها نسبت به بمب‌گذاری در روستای ریحانلی که به مرگ 46 نفر انجامید، تصمیم گرفته‌اند به پیروی از رویکرد ایالات متحده در خصوص سوریه پایان دهند. از همین رو سعودالفیصل روز 13 مه از فرصت اجلاس سازمان همکاری اسلامی استفاده کرد و با علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران گفتگو کرد.

منابع دبکا خبر داده‌اند که اولویت اول ریاض، تثبیت وضعیت لبنان از طریق راه‌حلی مشترک با طرف ایرانی است. پس از آن، سعودی‌ها به‌دنبال توافق با ایران در خصوص نتیجه بحران سوریه خواهند بود.

این گزارش تصریح می‌کند که حکام سعودی به این نتیجه رسیده‌اند که ائتلاف ایران – حزب‌الله – دولت سوریه در حال پیشروی در سوریه است و بهتر است که آنها به‌فکر منافع خود در لبنان و جناح «سعد الحریری» باشند؛ نتیجه‌ای که غربی‌ها و اسرائیلی‌ها هنوز به آن نرسیده‌اند.

آغاز به کار کمپین «از کجا آوردی؟»

کمپین "از کجا آوردی؟" در راستای پیگیری و تحقق سبک تبلیغات اسلامی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

به گزارش مهر، این کمپین که متشکل از فعالان رسانه‌ای، سیاسی و دانشجویی سراسر کشور است به قصد زیر ذره‌بین قراردادن تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و بررسی و گزارش تخلفات آنها راه‌اندازی شده است.

همینطور این کمپین در بیانیه خود از کلیه مردم کشور دعوت به همکاری کرده و خواسته تا گزارش مستند تخلفات تبلیغاتی و هزینه‌های کلان و بی‌رویه تبلیغات انتخاباتی را به ایمیل info@payamnews.com ارسال کنند تا این گروه با انتشار آنها در رسانه‌های عمومی از نامزدها بازخواست و یا به مراجع ذی‌صلاح قانونی گزارش کنند.

برخورد  با سوءاستفاده کنندگان اموال دولتی در انتخابات

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: دستگاه قضا با کسانی که از منابع دولتی از خودکار گرفته تا ماشین سوء‌استفاده می‌کنند برخورد جدی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سید یونس موسوی‌سرچشمه در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی توسط نامزدها اظهار داشت: توهین و تخریب دیگران از نظر شرعی حرام بوده و از نظر اجتماعی نیز کار ناپسند به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه انتخابات جمهوری اسلامی ایران باید نمونه‌ای از بهترین انتخابات اسلامی باشد، تصریح کرد: کاندیداها از طریق خیانت، حیله‌گری و تهمت به دیگران به جایی نمی‌رسد و مردم نیز هوشیار بوده و فریب اینها را نمی‌خورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها