دیده‌بان حقوق بشر طی بیانیه‌ای اقدام یک فرمانده گروه‌های مخالف سوری را که جسد یک سرباز دولت سوریه را قطعه قطعه کرده است محکوم کرد.
کد خبر: ۵۶۲۷۲۲
دیده‌بان حقوق بشر رفتار وحشیانه مخالفان سوری را محکوم کرد

پس از انتشار یک فیلم ویدئویی در سطح اینترنت که نشان می‌دهد یکی از فرماندهان مخالف سوری پس از کشتن یک سرباز طرفدار بشار اسد قلب و ریه او را از بدنش جدا کرد، دیده‌بان حقوق بشر پایان رفتارهای وحشیانه از سوی مبارزان مخالف در سوریه را خواستار شد.

ندیم موری معاون سرپرست خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر، اظهار کرد: یکی از راه‌های توقف خشونت‌ها از جمله کشتارها و قطعه قطعه کردن اجساد که این روزها در سوریه شاهد آن هستیم، این است که عاملان این جنایات مسئول دانسته و محاکمه شوند.

وی این جنایات را بسیار ناراحت‌کننده خواند و واکنش شورای امنیت برای رسیدگی به این مساله را خواستار شد.

این فیلم ویدئویی نشان می‌دهد این فرمانده که ابوشاکر نام دارد پس از این اعمال وحشیانه با کلمات توهین‌آمیز نیروهای دولتی سوریه را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید که با همه سربازان طرفدار اسد چنین کاری خواهد کرد.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که به دلیل ماهیت تاثیر گذار فیلم آن را منتشر نخواهد کرد. این سازمان در ادامه اعلام کرد که ابوشاکر پیش از این نیز دست به چنین اقداماتی زده است. شواهد به دست آمده دیده‌بان حقوق بشر نشان می‌دهد که وی در یک حمله به روستای شیعه‌نشین در مرز لبنان ساکنان آن را گلوله باران می‌کند.

طبق قوانین بین‌المللی جنگ، قطعه قطعه کردن اجساد کشته‌شدگان ممنوع است و طرف‌های درگیر موظف هستند تمام تلاش خود را برای محافظت از اجساد به کار گیرند. علی‌رغم ابراز تاسف برخی فرماندهان نظامی مخالف در سوریه نسبت به این خشونت‌ها، تاکنون حتی یک مخالف سوری در این زمینه محاکمه نشده است و نیروهای مخالف نیز مکانیزمی را برای رسیدگی به بدرفتاری‌ها و جرایم اعضای گروه‌هایشان تعیین نکرده‌اند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها