کم کم هوا رو به گرم شدن می رود و شربت ها و دسرهای خنک ،جای چای و نوشیدنی های گرم را در پذیرایی ها می گیرد . در این نوشتار سرآشپز طرز تهیه یخ در بهشت را آموزش می دهد .
کد خبر: ۵۶۲۶۹۳

مواد لازم:

نشاسته: یک پیمانه

آرد برنج: نصف پیمانه

، شکر: 3 پیمانه

شیر: یک لیتر

آب: یک لیتر

 گلاب: یک استکان کوچک

رنگ های غذایی مجاز

طرز تهیه:

نشاسته را با آب مخلوط و آن را از صافی رد کنید. حالا آرد برنج را هم با یک لیتر شیر مخلوط کرده و این مخلوط را داخل صافی بریزید. پس از آن، مواد را با هم مخلوط کرده و آن را داخل ظرفی که بهتر است لعابی باشد، بریزید. سپس ظرف را روی حرارت ملایم بگذارید و مواد را مرتب هم بزنید تا ته نگیرد. وقتی مایع جوش آمد و غلیظ شد، شکر را هم اضافه کنید.

در مرحله آخر هم گلاب را داخل بقیه مواد بریزید. حرارت گاز را ملایم کنید تا مواد آرام بجوشد. البته یادتان نرود این مایه را باید مرتب هم بزنید که ته نگیرد. وقتی مایه غلیظ شد، یخ در بهشت شما آماده است. در ضمن، می‌توانید به نیمی از این دسر، زعفران اضافه کنید تا دسری دو رنگ داشته باشید.

می‌توانید این دسر را در کاسه‌های کوچک بریزید و بعد از سرد شدن آن را میل کنید یا این‌که در یک ظرف که کمی گود است بریزید و بعد از سرد شدن، مانند مسقطی برش داده و میل کنید.برای خوش رنگ شدن آن هم می توانید از انواع رنگهای غذای متفاوت استفاده کنید .

جام جم / چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها