یک فعال اصلاح طلب گفت: حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات آرایش انتخابات را برهم زد ولی باید ببینیم که شعار و چه کمپینی را برای خود انتخاب خواهد کرد.
کد خبر: ۵۶۲۰۶۳
حضورهاشمی و دگرگونی آرایش انتخاباتی

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ابراهیم اصغرزاده در جمع خبرنگاران گفت: من و دوستانم خیلی تلاش کردیم تا آقای هاشمی را راضی کنیم تا به صحنه انتخابات بیاید، او شخص مفیدی است و می‌تواند معادله کم مجهولی آینده را حل کند.

وی تصریح کرد: حوزه اقتصادی و حوزه سیاست خارجی از جمله حوزه‌هایی است که هاشمی رفسنجانی می‌تواند آن را سرو سامان دهد.

اضغرزاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا فکر نمی‌کنید هاشمی رفسنجانی مجدداً شکست بخورد، افزود: صحنه سیاسی انتخابات هم بخش مثبت دارد هم بخش منفی و هر کاندیدایی دارای رای خاصی است ولی وضعیت فعلی نشان نمی‌دهد که وضع رای هاشمی بد است.

اسرائیل و سیاست حرکت بر لبه پرتگاه

روزنامه اماراتی الخلیج در یادداشتی با عنوان «اسرائیل و سیاست حرکت بر لبه پرتگاه» به قلم «محمد خلیفه» نوشت: اسرائیل همچنان به کشورهای عربی و جهان آزاد یادآوری می کند که فراتر از قانون است و به نقض حقوق در داخل فلسطین و خارج از آن بدون هیچ عامل بازدارنده ای ادامه می دهد. به همین علت بود که روز یکشنبه پنجم ماه مه 2013 دست به حمله نظامی به اهدافی در اطراف دمشق زد.

این روزنامه افزود:واقعیت آن است که اسرائیل با این مداخله خود به جهانیان نشان داد بخشی از بحرانی است که کشور و دولت سوریه را هدف قرار داده است. اسرائیل با این اقدام، کل منطقه را در آستانه انفجار قرار داد. بعید است که اسرائیل بدون موافقت قبلی آمریکا دست به این حمله زده باشد زیرا این تجاوز ممکن بود واکنش نظامی سوریه را به دنبال داشته باشد که منطقه را به سوی جنگ منطقه ای و حتی جنگ جهانی پیش می برد.

نظر خاتمی در مورد نامزدی هاشمی

سایت شخصی محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات در آخرین مطلب منتشر شده خود نوشت: هر کس خیر کشور و انقلاب اسلامی را می خواهند به هاشمی رفسنجانی رای بدهد.

به گزارش جهان، در این خبر آمده است: جلسه امروز شورای مشورتی اصلاح طلبان با حضور سید محمد خاتمی به منظور بررسی آخرین تحولات انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شد.

این شورا ضمن ابراز خوشوقتی فراوان از ورود جناب آقای هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات، این اقدام فداکارانه را فرصتی ملی و فراجناحی دانسته و آمادگی شخصیت ها و گروه های اصلاح طلب را  در حمایت همه جانبه از ایشان اعلام می دارد.

انتقاد توکلی از رفتار احمدی نژاد در وزرات کشور

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رفتار رئیس جمهور در وزارت کشور گفت:رئیس جمهور در سفرهای استانی فرد مورد علاقه خود را همراه می برند و از وی تجلیل می کنند و دیروز نیز تمام قوه مجریه را به پای آن داوطلب مورد بحث ریختند و اعلام کردند تمام نقطه قوت قوه مجریه به پای این داوطلب است.

به گزارش مهر احمد توکلی در ابتدای جلسه روز یکشنبه مجلس ادامه داد: دیروز آقای رئیس جمهور بر خلاف سوگند و برخلاف رفتار تمام روسای جمهور سابق ایران رفتاری شبیه پادشاهان مستبد داشتند که برای حفظ قدرتشان جانشین تعیین می کنند. اگر مجلس در قبال این بدعت موضع گیری نکند و جنابعالی که سخنگوی رسمی مجلس هستید و در مقام ریاست مجلس در ابتدای نطق تان اگر در خصوص این بدعت گذاری ها موضع گیری نکنید در تاریخ ایران بد تلقی می شود.

اقدام احمدی‌نژاد «وهن» جایگاه ریاست‌جمهوری بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، همراهی احمدی‌نژاد با رحیم‌مشایی در زمان ثبت‌نام و مصاحبه مطبوعاتی را خلاف نص صریح قانون اساسی و وهن جایگاه ریاست جمهوری دانست.

سید‌حسین نقوی‌حسینی در مجلس در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران با بیان‌اینکه همراهی احمدی‌نژاد با یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری در زمان ثبت‌نام و مصاحبه مطبوعاتی خلاف نص صریح قانون بود،  گفت: طبق قانون اساسی، رئیس‌جمهور رئیس قوه مجریه است و اجرای انتخابات را بر عهده دارد و باید بی‌طرفی کامل را در انتخابات رعایت کند، لذا رفتار روز گذشته رئیس دولت خلاف قانون بود چراکه با این اقدام بی‌طرفی خود در انتخابات را نقص کرده است.

وی در ادامه افزود: رئیس‌جمهور روز گذشته سوگند قانون اساسی خود را زیر پا گذاشت، چراکه وی قسم خورده همواره امانت‌دار ملت، مجری و پاسدار قانون اساسی باشد، لذا اقدام رئیس‌جمهور ضمن‌انکه اقدامی غیر‌قانونی است، یک تخلف اخلاقی محسوب می‌شود و وهن جایگاه ریاست‌جمهوری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها