نام لطیفی، سالور، معتمدی، کرمپور، جعفری‌جوزانی، علی معلم و احمد نجفی برای کارگردانی این فیلم‌ها شنیده می‌شود

فیلم‌های انتخاباتی نامزدها در راه است

امروز نام‌نویسی داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخـــــابات ریاست جمهوری به پایان می‌رسد، اما ساخت فیلم​های انتخاباتی این نامزدها هنوز در ابتدای راه است.
کد خبر: ۵۶۱۴۳۲

به گزارش مهر، خردادماه هر چهار سال در ایران از سیاسی‌ترین ماه‌های سال است و همیشه در این ایام با حواشی بسیاری در زمینه انتخابات روبه‌رو هستیم که دامن هنر و هنرمندان را می‌گیرد. در سال 88 فیلمسازان معتبری پشت دوربین فیلم‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری رفتند و مجید مجیدی و احمدرضا درویش برای نامزد اصلاحات فیلم ساختند، علی معلم، سید ضیاءالدین دری و بهروز افخمی مثلث انتخاباتی نامزد حزب اعتماد ملی را تشکیل می‌دادند، محمدعلی فارسی فیلم تبلیغاتی محسن رضایی را ساخت. جواد شمقدری نیز همچون انتخابات سال 84 فیلمی برای محمود احمدی‌نژاد تهیه کرد. انتخاباتی که با پیروزی مجدد احمدی‌نژاد همراه بود و زمانی ساخت فیلم انتخاباتی او توسط شمقدری اهمیت بیشتری پیدا کرد که چند ماه بعد و هنگام معرفی اعضای کابینه شایعات زیادی مبنی بر نشستن شمقدری بر صندلی وزارت ارشاد شنیده می‌شد. در نهایت هم با انتخاب سید محمد حسینی به عنوان وزیر ارشاد، جواد شمقدری از ساختمان پاستور و دفتر مشاور فرهنگی رئیس جمهور به بهارستان و اتاق معاونت سینمایی نقل مکان کرد.

لطیفی + ولایتی

یکی از خبرهایی که این روزها بیشتر شنیده می‌شود، حضور محمدحسین لطیفی به عنوان کارگردان فیلم انتخاباتی علی‌اکبر ولایتی است. سازنده فیلم‌های توفیق اجباری، روز سوم و خوابگاه دختران اکنون مشغول ساخت سریال تلویزیونی دودکش است اما شنیده می‌شود وی ساخت فیلم انتخاباتی ولایتی را هم آغاز کرده است. این خبر که هفته گذشته شنیده شد تا امروز توسط لطیفی تکذیب نشده است.

البته باید این موضوع را هم باید مدنظر داشت که کارگردان فیلم‌های انتخاباتی بیشتر با راش‌های این فیلم‌ها سر و کار دارد و فیلم انتخاباتی روی میز تدوین است شکل واقعی خود را پیدا می‌کند. به همین دلیل حضور یک کارگردان برای گرفتن این فیلم‌ها در مراسم مختلف خیلی ضرورت ندارد.

سالور + ابوترابی‌فرد

سامان سالور فیلمسازی تجربی محسوب می‌شود و فقط یکی از فیلم‌های وی به نام سیزده 59 در ژانر دفاع مقدس، اکران شده است، این روزها مشغول ساخت فیلم انتخاباتی محمدحسن ابوترابی‌فرد است. حضور وی در یکی از برنامه‌های این نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری در یکی از دانشگاه‌ها باعث شد این خبر منتشر شود و البته در روزهای گذشته خودش هم این موضوع را تلویحا تائید کرده است.

معتمدی + حداد عادل

احمدرضا معتمدی​ترجیح داده این روزها تلفن همراه خود را خاموش نگه دارد؛ گویا مشغول ساخت فیلم انتخاباتی دکتر غلامعلی حدادعادل است. آخرین فیلم این کارگردان آلزایمر بود که در جشنواره فیلم فجر جوایز متعددی دریافت کرد. وی همچنین ساخت فیلم‌هایی چون قاعده بازی و دیوانه‌ای از قفس پرید را در کارنامه خود دارد. حداد عادل قبلا گفته بود پول گزافی برای فیلم‌ انتخاباتی خرج نمی‌کند و ترجیح می‌دهد مستندسازان مردمی و دانشجویان رشته هنر فیلم انتخاباتی او را بسازند.

کرم‌پور و جعفری جوزانی + روحانی

شنیده‌ها حاکی است مهدی کرم‌پور و مسعود جعفری‌جوزانی نیز قصد دارند فیلم انتخاباتی حسن روحانی را بسازند. پل چوبی آخرین ساخته مهدی کرم‌پور در فهرست آثار تحریمی حوزه هنری قرار دارد که با وجود یک سال از ساخت آن هنوز امکان اکران پیدا نکرده و قرار است بعد از انتخابات روی پرده رود.

مسعود جعفری‌جوزانی و عضو شورای عالی سینما در جریان بازگشایی خانه سینما در کمیته هفت نفره‌ای به عنوان نماینده نهاد ریاست جمهوری و سخنگوی کمیته حضور داشت. در چشم باد آخرین مجموعه تلویزیونی این کارگردان یک کار تاریخی محسوب می‌شود.

نبوی + زاکانی

اکبر نبوی همراه یک مستندساز دیگر هم قرار است فیلم انتخاباتی علیرضا زاکانی را بسازد. نبوی منتقد سینماست و تاکنون در شورای پروانه ساخت حضور داشته است. نبوی از جمله نویسندگان و منتقدان سینمایی است که همواره سعی داشته تحلیل‌هایی مستند ارائه کند و معمولا هم به عنوان چهره‌ای مقبول بین سینماگران است.

علی معلم و احمد نجفی + نامزد جریان دولت

گویا علی معلم و احمد نجفی نیز قرار است فیلم انتخاباتی نامزدی را بسازند که از طرف جریان دولت در این دوره ریاست جمهوری حضور پیدا می‌کند؛ البته اگر این اتفاق عملی شود.

علی معلم، صاحب امتیاز سایت کافه سینما و مجله دنیای تصویر تاکنون تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی چون گاو خونی، آل و... را بر عهده داشته است و در چهار سال گذشته در اتحادیه تهیه‌کنندگان که وزارت ارشاد تاسیس کرده بود حضور داشت، اما پس از مدتی از این سمت انصراف داد. احمد نجفی نیز از بازیگران و تهیه‌کنندگان و از اعضای شورای عالی سینماست.

سعید سلطانی‌ + عارف

محمدرضا عارف نیز از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است که گویا سعید سلطانی قرار است فیلم انتخاباتی وی را بسازد. سال پیش سریال پرمخاطب ستایش از این کارگردان پخش شد.

محمود رضوی + قالیباف

محمدباقر قالیباف و از اعضای ائتلاف 1+2 از دیگر نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است که تاکنون خبرهای مختلفی درباره حضور چندین کارگردان در کنار وی شنیده شده است که از آن جمله می‌توان به بهروز شعیبی کارگردان و بازیگر سینمای ایران اشاره کرد که البته وی این موضوع را تایید نکرده و تاکید کرد که فقط در یک سفر قالیباف به قم همراه وی بوده است.اما شنیده‌ها حاکی است که سید محمود رضوی تهیه‌کننده سینمای ایران مشغول ساخت فیلم قالیباف است و کارهای اولیه را آغاز کرده است. رضوی تهیه‌کننده فیلم‌های درباره الی، دهلیز و... است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها