دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در حالی آغاز شد که از چهره‌های مطرح خبری نبود و اولین زن داوطلب انتخابات ریاست جمهوری برای دوره یازدهم امروز در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کرد.
کد خبر: ۵۶۰۹۴۲
ثبت نام اولین زن در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، راضیه امیدوار، لیسانس اقتصاد، 46 ساله، اولین زنی است که در دومین روز ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور خود را برای شرکت در انتخابات اعلام کرد.

وی هدف از ثبت نام در این انتخابات را خدمت به مردم دانست.

براساس قانون اساسی، رجل سیاسی می توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند ولی براساس تفسیری که صورت گرفته معنی رجل به معنی زن و مرد بودن نیست.

وی پس از ثبت نام در پاسخ به خبرنگاران که برنامه شما برای ریاست جمهوری چیست: گفت:پس از تایید صلاحیت برنامه‌هایم را اعلام می‌کنم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا خود را رجل سیاسی می‌دانید یا نه؟ گفت:سوال سیاسی نپرسید.

ثبت نام یک بازنشسته

امروز همچنین امان الله محمدی 66 ساله که خود را لیسانس و بازنشسته معرفی کرد، گفت: من اول از ائمه اطهار خواستم که به من کمک کند بعد استخاره کردم خوب آمد، از خدا خواستم نشانه‌ای برای من بفرستد، یک خواب دیدم، بعد در خواب به من گفتند که شرکت کن.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که از وی می خواستند خواب خود را تعریف کند، گفت: نمی توانم بگویم.

وی در باره برنامه کابینه آینده اش گفت: برنامه دارم و کابینه ام را نیز معرفی خواهم کرد.

یک داوطلب که به گفته خودش علاقه ای به مصاحبه نداشت به خبرنگار ما گفت که مزاحم وی نشوم تا به کارش برسد، با حضور در ستاد انتخابات اعلام کرد که فقط برای برنامه اقتصادی اینجا است.
 
غلامرضا آخوندی، 49 ساله که خود را اهل «شاه عبدالعظیم» معرفی کرد با ساکی کاغذی در دست که مدارک خود را در آن ریخته بود، گفت: من فقط آمدم عکس بیندازم.

وی که خود را بازنشسته سازمان های حسابرسی معرفی کرد گفت: من برای اقتصاد کشور برنامه دارم.

این داوطلب در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا کابینه و تیم اقتصادی خود را مشخص کرده گفت: اگر شما اجازه بدهید من به کارم برسم.

وی افزود: من بچه «شاه عبدالعظیم» هستم و آمده ام کسانی را که در خاک و خل زندگی می کنند نجات دهم.

دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری همچنان با حضور افرادی ناشناس همراه است.

ثبت نام یک هوادار استقلال

در ادامه کار ثبت نام در ستاد انتخابات کشور یک دانشجوی فوق لیسانس علوم اجتماعی اهل ملایر که خود را طرفدار تیم استقلال می دانست نام خود را در لیست ثبت نام کنندگان نوشت.

اکبر نظری گفت: اگر رئیس جمهور شوم فتح الله زاده را وزیر ورزش، قالیباف را وزیر کشور، حدادعادل را معاون اول و احمدی نژاد را وزیر مسکن و شهرسازی می کنم.

حس تکلیف، علت ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری

در دومین روز از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری نامزدهایی دیده می شوند که هدف خود از حضور در این عرصه را تنها حس تکلیف عنوان می کنند.
 
یکی از این افراد، رضا طاهری متولد 1356 و دیپلمه از تهران بود. وی درخصوص علت حضور خود در ستاد انتخابات گفت: هدف خاصی ندارم تنها به قول آقایان احساس تکلیف کرده‌ام.

وی که خود را دارای شغل آزاد معرفی کرد گفت: من پذیرفته نمی شوم اما به دلیل حس مسئولیت، ثبت نام کردم.

افرادی که حاضر به مصاحبه نبودند

از ابتدای صبح و آغاز زمان ثبت نام تعداد زیادی از داوطلبان اعلام کردند که حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نیستند.

برخی از آنها تأکید داشتند که به صورت کاملا اتفاقی و بی هدف در ستاد انتخابات حاضر شدند.

یکی از این افراد «شاهین آتشبار» نام داشت که حاضر به مصاحبه با هیچ یک از خبرنگاران نشد.

ثبت نام یک فرد معلول

یک فرد معلول نیز که خود را اهل تبریز معرفی کرد در ستاد انتخابات حاضر شد و ثبت نام کرد.

ستار غفاری اهل تبریز که تاکید داشت امروز صبح به تهران رسیده و بلافاصله در ستاد انتخابات حاضر شده است، گفت: مدرک مهم نیست ادراک اهمیت دارد.

وی  بهترین اقتصاد را ورزش و گردشگری دانست و گفت: اگر زمینه کاری این دو فراهم شود دیگر احتیاجی به اقتصاد نفتی نیست.

مصاحبه فقط با زبان انگلیسی

یک داوطلب دیگر اهل آبادان نیز که اصرار داشت فقط با زبان انگلیسی حاضر به مصاحبه با خبرنگار پرس تی وی است در ستاد انتخابات ثبت نام کرد.

وی هنگامی که با خبرنگار العالم صحبت می کرد تنها بلد بود که نام و اینکه اهل کجا است را به انگلیسی بگوید.

این داوطلب تاکید داشت که در قم درس خوانده است و اهل آبادان است.

یک دکترای منابع آب نیز با 60 سال سن در ستاد انتخابات حاضر شد و ثبت نام کرد.

وی اعلام کرد:برنامه سیاسی و اقتصادی خود را نوشته و به مسئولان فرستاده است.

وی با تأکید بر اینکه قانون از اولویت های وی است، گفت: اصولگرا هستم و محسن رضایی را به عنوان وزیر کشور یا وزیر دفاع معرفی خواهم کرد.


برهم زدن بازی صهیونیستی

روح الله اسلامی 31 ساله اهل قم نیز با حضور در ستاد انتخابات هدف خود را از کاندیدا شدن، برهم زدن بازی صهیونیست‌ها دانست.
 
وی که تصویری وارونه از بیت المقدس بر سینه خود زده بود گفت: همانطور که این تصویر بر روی سینه من کج است من با توقف زمان می خواهم آن را صاف کنم.

این داوطلب  که خود را دانشجو مترجمی زبان انگلیسی معرفی کرد هدفش را پیروی از ولایت فقیه دانست و گفت: من با تسلط بر سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی برای ریاست جمهوری برنامه دارم.

ثبت نام دومین زن در ستاد انتخابات

دومین زن در ستاد انتخابات وزارت کشور در روز دوم ثبت نام کرد.ثریا ملک زاده که حاضر نشد سن خود را نیز به خبرنگاران بگوید تأکید کرد: اولین بحث و هدف وی برای تشکیل کابینه اهمیت مشکلات اجتماعی، فقر و بیکاری است.

وی که تحصیلات خود را فوق لیسانس پرستاری فوق لسیانس بهداشت و دانشجوی دکتری معرفی کرد با افزایش جمعیت مخالفت کرد و گفت: انفجار جمعیت به یک بار مشکلات زیادی را برای جامعه ایجاد می کند به همین مناسبت باید برای افزایش جمعیت برنامه داشته باشیم.

رسیدن جوانان به خودباوری

رضا محمدمنش کارشناس پرستاری اهل قزوین که امروز نیز روز تولد وی بوده با ثبت نام در ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کرد؛ هدف از حضور در این انتخابات رسیدن جوانان به خودباوری است.

وی که در پاسخ به سوال خبرنگاران بسیار عصبانی بود در مورد علت این رفتارش به خبرنگاران گفت: اگر عصبانی نباشم نمی توانم جلوی مزدور بایستم!

این داوطلب افزود: من در کابینه خودم از همه کسانی که دکترا داشته باشند استفاده می‌کنم.

وی درخصوص احتمال حضور احمدی نژاد یا بقیه سیاسیون در کابینه اش نیز گفت: بقیه فرسوده شده اند کابینه من جوان خواهد بود آقای احمدی نژاد هم خسته شده دیگر حضورش در سیاست بس است.

اشتغال برای جوانان، مسکن برای همه

بهرام حاجیان 62 ساله مهندس راه و ساختمان نیز درخصوص علت حضورش برای ثبت نام در ستاد انتخابات، «اشتغال برای جوانان، مسکن برای همه» عنوان کرد و درخصوص کابینه آینده خود گفت: خداوند وسیله تشکیل کابینه را فراهم می کند.

کابینه یعنی چی؟!

محمود والامجد با لباس سفیدی که سراسر سوراخ سوراخ بود از دیگر داوطلبین ثبت نام کننده بود.
 
وی خود را دارای تحصیلات سوم راهنمایی، شغل آزاد، مدیری موفق و بچه جنوب تهران معرفی کرد.

وقتی از او پرسیدیم کابینه خود را بر چه اساسی تشکیل می دهد گفت: کابینه یعنی چی؟!

اجرای درست قانون اساسی

بهمن شاه گشتاسبی متولد 1320 که خود را دارای شغل های مختلفی عنوان کرد،از دیگر داوطلبان دومین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری بود.

وی با اشاره به اینکه از 13 سالگی شغل های مختلفی چون مکانیکی، بازرگانی و... را تجربه کرده و در آنها جزو نوابغ بوده است، گفت: فکر می کنم هر فرد ایرانی که مملکت خود را دوست دارد باید برای پیشبرد کشورش تلاش کند.

این داوطلب درخصوص اینکه به چه علت کاندیدای ریاست جمهوری می شود گفت: چون نابسامانی های موجود را دیدم، تلاش می کنم در راستای قانون اساسی و اجرای درست آن قدم بردارم.وی تحصیلات خود را دیپلم طبیعی قدیم عنوان کرد.

اتحاد و آبادانی

علیرضا شیرازی که خود را مهندس دریایی و 49 ساله از تهران معرفی کرد،شعار انتخاباتی خود را «اتحاد و آبادانی» اعلام کرد.

وی گفت: تلاش می کنم آب را به کویر ببرم و پروژه های تجارتی - بین المللی را راه اندازی کنم.
 
پورمحمدی و قالیباف رقبای انتخاباتی من

عباس عنایتی دیگر داوطلب، با تاکید بر اینکه مهمترین رقیب خود در انتخابات آتی را مصطفی پورمحمدی و محمدباقر قالیباف می داند، گفت: اسلام را سرلوحه کارم قرار می دهم.

وی گفت: آنقدر پول دارم که تا 8 سال می توانم حقوق خودم را بدهم و اگر کسی هم احتیاج داشت به او کمک کنم.

مملکت «الکی» بدست نیامده است

محسن فلاح 47 ساله، که خود را حسابرس ارشد بانک معرفی کرد از دیگر ثبت نام کنندگان بود.

وی از جمله اهداف خود را ایستادگی در مقابل اختلاس در بانک ها عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه رزمنده و جانباز شیمیایی است و بنا بر وظیفه شرعی پا به عرصه انتخابات گذاشته گفت: ما «فهمیده» زمان جنگ هستیم و آمده‌ایم که بگوییم مملکت «الکی» بدست نیامده است.

وی گفت: فوق لیسانس «ان بی ای» و بازاریابی هستم و برای کنکور دکتری نیز ثبت نام کرده‌ام. و برای این ثبت نام 25 هزار تومان پول عکس دادم.

ثبت نام اولین روحانی در ستاد انتخابات وزارت کشور

«جواد روئین تن» متولد 1358 اولین روحانی بود که امروز در ستاد انتخابات حاضر شد و به عنوان داوطلب ثبت نام کرد.

وی که سمت خود را معاون طرح هجرت شهرستان چالدران معرفی کرد گفت که از آذربایجان غربی شهرستان چالدران برای ثبت نام با وزارت کشور آمده است.
 

این داوطلب انگیزه خود از ثبت نام را اشتغالزایی و اصلاح برخی از سیاستگذاری های دولت دهم و جلوگیری از برخی از تک روی‌ها اعلام کرد.

وی درخصوص عملکرد خود در بخش سیاست خارجی نیز گفت: سیاست من همان شرایطی است که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند.

وی گفت: کابینه آینده من گروه جهاد البلاغ المبین خواهد بود.

تحول در سیستم اداری و کمک به جوانان

سجاد اکبری پسر 22 ساله که با تی شرتی قهوه ای رنگ در ستاد انتخابات حاضر شده بود هدف خود از ثبت نام را تغییر و تحول در سیستم اداری و کمک به جوانان اعلام کرد.

وی که تحصیلات خود را کاردانی کمک و امدادرسانی عنوان کرد گفت: هنوز شعاری برای خودم ندارم اما بالاخره باید از جایی شروع کرد که آنجا انتخابات ریاست جمهوری است.

ثبت نام با کلاه کج!

یکی از داوطلبان ثبت نام که تیپ هنرمندانه وی توجه خبرنگاران را به خود جلب کرده بود «علیرضا آمی سما احمدی» نام داشت و خود را استاد ادبیات معرفی کرد.
 

وی که با کلاه کج و با لباس تیپ هنرمندان در ستاد انتخابات کشور حاضر شده بود شعار خود را «مهر خدا در دل مردم» عنوان کرد.

وی گفت: تنها در شرایطی از انتخابات کناره گیری می‌کند که آقایان هاشمی و مشایی نامزد انتخابات شوند.

این داوطلب افزود: کشور ما تجربه تلخی دارد قصد دارم کشور را برای مردم آباد کنم چون ما سیاستمدار نداریم سیاست باز داریم.

وی از خبرنگاران خواست به دنبال جارو جنجال نباشند و مباحث ژورنالیسیتی را دنبال کنند.این کاندیدا خود را متولد 1341 معرفی کرد.

داوطلبی که در همه دوره‌ها ثبت نام کرده است

محمد مستعد متولد 1333 از جمله داوطلبانی بود که تاکید کرد در همه دوره های انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدا ثبت نام کرده اما تاکنون تأیید صلاحیت نشده است.

وی که تحصیلات خود را کارشناسی محیط زیست و شغل فعلیش را دبیری زبان عنوان کرد گفت: دغدغه من غذا و تولید برای مردم است.

کاهش داوطلبان در ستاد انتخابات

بعدازظهر امروز تعداد داوطلبان ثبت نام کننده با کاهش چشمگیری مواجه شده و برخی به ندرت در ستاد انتخابات حاضر می شوند البته یکی از اتفاقات امروز حضور یکی از داوطلبین جوان به همراه همسرش در ستاد انتخابات بود.

ائتلاف دو دواطلب

یکی دیگر از عجایب امروز نیز ائتلاف دو دواطلب انتخاباتی با یکدیگر در ستاد انتحابات بود.آنها پس از آشنایی در این ستاد با یکدیگر قول و قرار ائتلاف را گذاشتند.

هوادار بچه مذهبی ها

یکی دیگر از دواطلبین در عصر دومین روز در ستاد انتخابات وزارت کشور «شاهین آزادگان» بود که با نام «بچه حزب اللهی ها» ثبت نام کرد.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی ما که برایش زحمت زیادی کشیده شده را محور کارهایش قرار می دهد، گفت: احساس کردم من هم باید حرکتی انجام بدهم به خاطر همین ثبت نام کردم.

وی در پاسخ به اینکه کابینه شما از چه افرادی تشکیل شده، گفت: با عده ای رایزنی کردم که حافظ منافع ملی واسلامی و هوادار بچه مذهبی ها باشد.

وی گفت: من سطح تحصیلاتم را خواندن و نوشتن اعلام کردم چون عقیده دارم مدرک مشکل را حل نمی کند.

کاندیدایی که زبانزد بود

مصطفی چراغی یکی دیگر از کاندیداهایی است که سابقه ثبت نام های وی طی دوره های گذشته نیز در میان خبرنگاران زبانزد است.

وی که کشاورزی اردبیلی و متولد 1325 است در دوره های نهم و دهم نیز خود را کاندیدای ریاست جمهوری دانسته است.

وی با یک ساک خالی برنج که در آن مدارک ثبت نامش را گذاشته در ستاد انتخابات حاضر شد.

این دواطلب کاندیدای ریاست جمهوری میزان تحصیلات خود را سواد خواندن و نوشتن اعلام کرد.

به نفع هیچکس کنار نمی روم

یکی دیگر از دواطلبین سید مهدی نعمیمی 80 ساله و وکیل پایه یک دادگستری و قاضی بازنشسته بود.

وی با اشاره به اینکه در دوره های قبل هم مشارکت کرده و تایید صلاحیت شده، گفت: در دوره های قبل به نفع آقایان رفسنجانی و خاتمی کنار رفتم اما در این دوره به نفع هیچکس کنار نمی روم.

وی گفت: 180 صفحه برنامه کاری دارم که بعد از تایید صلاحیت آن را چاپ می کنم و در مناظره با دیگر دواطلبان آن را ارائه خواهم داد.

وی تاکید کرد: چنانچه تایید صلاحیت شوم مطابق قانون و سخنان رئیس صداوسیما باید وقت قانونی برای اعلام برنامه هایم اختصاص پیدا کند.

فاطمه امیری-خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۰
س س
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
۰
۰
ببین تورو خدا مملكت رو كیا میخوان اداره كنن!!!!!!!!!!!!!
الف ك
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
۰
۰
آیا نباید قانونی باشد كه فقط افراد شناخته شده كاندیدای ریاست جمهوربشوند و هر كس نتواند ثبت نام كند.
قرمز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
۰
۰
باید یك قانون برای ثبت نام بگذارند . هر كی از را می رسه می آد ثبت نام می كنه .
ihnd
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
۰
۰
قبلا ها هر كسی از خود رجال هم جرئت نداشت بیاد خودشو كاندیدا چنین پست مهمی بكنه ولی حالا میبینیم به راحتی همون معروفاشون هم میاند شركت میكنند و این یعنی چی؟
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
۰
۰
قرمز عزیز اگه اینجوری باشه كه فقط خودشون دوباره نامزد میشن رای میارن ملت رو بیچاره میكنن . س س بزرگوار مگه اینا كه تا بحال اداره كردن چه گلی به سر ملت زدن بزارید حداقل افراد جدیدی بیان جلو از این بدتر كه نمیشه .
عباسی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
۰
۰
كثرت زیاد ثبت نامی برای ریاست جمهوری فقط وقت مسولین و امكانات كشور را هدر می دهند و هیج ارزش دیگری ندارد شرایط ثبت نام را باید سخت تر كرد كه هركسی ازراه رسید نتواند ثبت نام كند واین مصاحبه ها فقط به شوخی و مسخره شباهت دارد
سید حسین حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
۰
۰
ازادی یعنی همین
س س
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
۰
۰
بنده خدای عزیز همین جوری میشه كه میشیم مسخره عام و خاص عزیز جان.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
۰
۰
سلام: اول یك سوال ؟ چرا به جای اسم مثل بچه ادم!! حرف می گذارید؟نكند رجل سیاسی یا شخص معروفی هستید كه می ترسید؟؟شكر خدا نمردیم ودیدیم افراد معروف !!هم با بقیه وبی ریا!! در همه جا شركت می كنند !! اما واقعا خجالت اوره ؟؟ حداقل هنگام ثبت نام مقدار تحصیلات وشغل افراد ملاك اولیه باشد تا هركسی ثبت نام نكند.!!! این نوع ثبت نام راازادی نمی گویند بلكه بی تعارف مسخره بازیه!!! مگر شوخی ست اختیار یك ملت را می خواهند تعیین كنند كه دست چه كسی باشه ؟؟؟ واقعا از صمیم دل می گویم :اللهم لا تُسلط علینا من لا یرحمنا ..امین
مدیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
۰
۰
كجای نظر من ایراد داشت كه اعلامش نكردید؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها