کدو خورشی افزون بر خواص زیاد درمانی که در رقیق کردن خون و چربی سوزی بدن دارد، از سبزیجاتی است که با آن می اتوان انواع غذاها را تهیه کرد . سرآشپز ما امروز طرز پخت خوراک کشک و کدو را آموزش می دهد .
کد خبر: ۵۶۰۳۶۷
 
مواد لازم:
 
کدو سبز متوسط: ده عدد
کشک: یک پیمانه،
پیاز متوسط: سه عدد
سیر: سه حبه
گوجه‌فرنگی متوسط: چهار عدد
مغزگردو: چهار عدد
نمک، فلفل، زردچوبه، نعناداغ و روغن سرخ‌کردنی: به میزان لازم.

طرز تهیه:

شش عدد از کدوها را پوست بکنید و ریز خرد کنید. سپس آنها را کمی در روغن تفت دهید. پیازها را هم خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید. حالا آنها را با کدوها مخلوط کنید. سیر را هم خرد کرده، در روغن تفت دهید و به بقیه مواد اضافه کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را هم پوست بکنید و تخم آن را بگیرید. گوشت گوجه را خرد کرده و داخل بقیه مواد بریزید. پس از اضافه‌کردن نمک، فلفل و زردچوبه حرارت را ملایم کنید و در ظرف را بگذارید تا مواد بخوبی بپزد. وقتی آب آن کشیده شد، نیمی از کشک را به غذا اضافه و شعله را خاموش کنید و بعد از سرد شدن، مواد را با گوشت‌کوب خوب له کنید.

حالا چهار عدد کدوی باقی‌مانده را از وسط نصف و در کمی روغن سرخ کنید و کمی بپزید تا نرم شود. مغز کدوها را بیرون بیاورید و کدوها را در ظرف بچینید. حالا وسط کدوها را با مواد آماده شده پر کنید و در مرحله آخر هم غذا را با مقداری پیازداغ، سیرداغ و گردوی ساییده شده و کشک تزیین کنید.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
۰
۰
خوب بود ولی تنها یه اشكالی كه داشت

نیازمندی ها