برداشت غیر مجاز وجوه نقد از شهروندان

سارق اینترنتی را شناسایی کنید

متهم را شناسایی کنید

پلیس در تعقیب جاعل

مرد جاعلی که به شیوه جعل چک اقدام به برداشت 13 میلیون تومان از حساب ویژه مددجویان کرده است، تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۶۰۰۵۸
پلیس در تعقیب جاعل

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 11 آذر ماه 1391 نماینده حقوقی کمیته امداد امام خمیمنی (ره) با مراجعه به دادسرای ناحیه 4 و طرح شکایتی اعلام کرد: فردی به شیوه جعل چک، اقدام به برداشت غیرقانونی 13 میلیون تومان از حساب ویژه مددجویان کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «جعل» و به دستور قاضی مرزبان ، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کاراگاهان اداره سیزدهم اطلاع پیدا کردند که کمیته امداد جهت تأمین هزینه دیالیز فرزند یکی از مددجویان، یک فقره چک بانکی را به این شخص پرداخت کرده اما در شعبه بانکی رباط کریم و در زمانیکه شخص مددجو برای دریافت پول به بانک مراجعه کرده، فرد دیگری با طرح ادعای کمک به مددجو و پس از تغییر مبلغ درج شده بر روی چک اقدام به دریافت غیرقانونی مبلغ 13 میلیون تومان از حساب ویژه مددجویان کرده است.

مددجوی کمیته امداد در اظهارات خود به کارآگاهان گفت:«برای نقد کردن چک، به بانک شعبه رباط کریم مراجعه کردم؛ داخل بانک، جوانی حدودا 35 ساله با طرح موضوع کهولت سنی ام پیشنهاد کرد که حاضر است مبلغ چک را به صورت نقدی پرداخت کند تا من مجبور به ایستادن در نوبت نباشم؛ من نیز به تصور اینکه این شخص قصد کمک کردن دارد، چک را به او داده و پس از گرفتن پول، از بانک خارج شدم و هیچ اطلاعی از جعل چک ندارم».

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با مراجعه به شعبه بانکی و بررسی دوربین های مداربسته و... ، ضمن شناسایی تصویر متهم پرونده اطلاع پیدا کردند که این شخص با جعل هویت فردی به نام «علی . ت» اقدام به دریافت پول از بانک کرده است؛ با شناسایی هویت «علی . ت» و در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد که اسناد و مدارک شناسایی وی چند ماه پیش و توسط سارقان کیف قاپ به سرقت رفته است.

کارآگاهان اداره سیزدهم در ادامه تحقیقات خود ضمن شناسایی پرونده مشابه دیگری اطلاع پیدا کردند که متهم پرونده، به همان شیوه اقدام به جعل چک و دریافت مبلغ 32 میلیون تومان از حساب ویژه مددجویان کمیته امداد و با استفاده از مدارک شناسایی فردی به نام «مهدی . ط» که مدارکش به شیوه کیف قاپی به سرقت رفته، اینبار از شعبه شهرری کرده است.

سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود:«با بدست آمدن تصاویر دوربین های مداربسته بانکی و به منظور شناسایی هویت واقعی متهم ، دستور انتشار تصاویر بدست آمده از متهم توسط بازپرس محترم پرونده صادر شده است لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم تعقیب پلیس آگاهی شدند درخواست می شود تا هر گونه اطلاعات در خصوص هویت واقعی، مخفیگاه و یا محل های تردد متهم را از طریق شماره تماس های 51055513 و 51055434 در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.همچنین از کلیه شکات و مالباختگان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند درخواست می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها