چیزهایی که می‌خورید می‌تواند به زیباتر شدن شما کمک کند. برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز و با داشتن برنامه غذایی صحیح به سلامتی و شادابی خود کمک کنید .
کد خبر: ۵۶۰۰۲۱
از سرطان پوست پیش‌گیری کنید: گوجه فرنگی در این زمینه بسیار موثر است. چون حاوی 3 آنتی‌‌اکسیدان مهم ضد سرطان‌ است: بتاکارتن، ویتامین C و لیکوپن، گوجه فرنگی را به هر شکلی می‌توانید استفاده کنید: خام، پخته یا حتی به شکل سس. اگر می‌خواهید جذب لیکوپن را در بدنتان بالا ببرید، گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن زیتون بپزید.

جوانتر به نظر بیایید: بادام خواص فوق‌العاده‌ ضد پیری دارد. نه‌تنها حاوی میزان زیادی ویتامین E است، (این ویتامین جزو ویتامین‌هایی است که معمولا روی کرم‌ها و لوازم آرایشی از آن نام می‌برند)‌ بلکه حاوی میزان زیادی اسید چرب هم می‌باشد که به نرم کردن پوست کمک می‌کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان سلینوم می‌باشد. اما مواظب باشید که زیاد از این ماده غذایی نخورید. درست است که خواص زیبایی و آرایشی زیادی دارد، اما میزان کالری آن هم بالاست و ممکن است باعث چاقی شود.

موهایی براق داشته باشید: مواد غذایی که حاوی میزان زیادی ویتامین B هستند برای براق‌تر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین B در تخم‌مرغ، شیر، سبزیجات و گوشت مرغ یافت می‌شود. سیلیکا نیز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار موثر است. پوست خیار، پیاز، جو خام و جوانه لوبیا منابع اصلی این ماده معدنی به شمار می‌روند.

خشکی پوستتان را از بین ببرید: ماهی به شما در این زمینه کمک زیادی می‌کند. ماهی (بخصوص ماهی روغن‌دار مثل ماهی آزاد)‌ حاوی اسید چرب امگا 3 می‌باشد که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می‌کند.

آفتاب سوختگی‌تان را درمان کنید: اگر به خاطر زیاد زیر آفتاب ماندن پوستتان سوخته است، هلو و ذغال اخته بخورید. این میوه‌های خوشمزه حاوی میزان زیادی ویتامین  E می‌باشند. این ویتامین به برطرف کردن قرمزی و ورم آفتاب سوختگی کمک می‌کند. هم‌چنین با افزایش قابلیت کشانی پوست در از بین بردن چین و چروک نیز موثر است.

دندان‌هایتان را سفید‌تر کنید: همه ما می‌دانیم که سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه‌دار کردن دندان‌ها می‌شوند. اما آیا می‌دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغییر رنگ و سفیدتر کردن دندان‌ها کمک می‌کنند؟

گودرفتگی و سیاهی زیر چشم‌تان را از بین ببرید: هیچ کس دوست ندارد که زیر چشم‌هایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده‌اید، از ویتامین C  به همراه آهن استفاده کنید. این دو ماده با یکدیگر موثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گود رفتگی زیر چشم هستند. از سینه مرغ بدون استخوان و پوست منبعی عالی از آهن، به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین‌ C) استفاده کنید.

جام جم / چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها