نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده علی‌رغم اخباری که در برخی‌ رسانه‌ها منتشر شده و به نادرستی نقل شده است، نگفته‌ام که آیت‌الله هاشمی در فتنه 88 نقش داشته است.
کد خبر: ۵۵۹۷۲۰
نگفته‌ام هاشمی در فتنه 88 نقش داشته است

علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف سه گانه در نشست خبری که عصر امروز در پایگاه خبری تحلیلی مشرق برگزار شد، با بیان اینکه این مصاحبه یک مصاحبه انتخاباتی نیست زیرا در شرایط فعلی هرکس از انتخابات صحبت کند، امر غیرقانونی است، اظهار داشت: در برگزاری اجلاس علمای بیداری اسلامی بسیاری از همکاران تلاش کردند تا این اجلاس به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

وی افزود: در اجلاس علما و بیداری اسلامی برای اولین بار از اهل تشیع زندیه و اسماعیلیه دعوت به عمل آورده شد و ما شاهد بودیم که اجلاس توانست دستاوردهای خوبی را در منطقه به جا بگذارد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه بعضی از طرفداران انقلاب رنگی و اصحاب فتنه مطرح می‌کردند که بیداری اسلامی در منطقه به سمت دیگری رخ می‌دهد، اظهار داشت: ما شاهد بودیم که جمهوری اسلامی ایران با تدوین یک برنامه منسجم، فضایی را بر منطقه حاکم کند که سبب شود مقوله بیداری اسلامی از جایگاه ویژه‌ای در جهان برخوردار شود.
 
عضو ائتلاف سه‌گانه درباره حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو گفت: به این معتقدم که هر کسی از نظر شورای نگهبان به عنوان یک رجل سیاسی و مذهبی مطرح است می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران آزادی وجود دارد، اظهار داشت:‌ هر کسی که صلاحیت و شایستگی‌های لازم را در خود می‌بیند می‌تواند بدون هیچ رودربایستی در انتخابات حضور داشته باشد اما این شورای نگهبان است که تعیین می‌کند که چه کسانی به عنوان رجل سیاسی و مذهبی حق حضور در انتخابات را دارند.  
 
ولایتی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیر اطلاعات درباره نقش هاشمی رفسنجانی در فتنه سال 88‌ گفت: در این باره باید از خود آقای مصلحی سوال کرد و بنده نمی‌توانم نسبت به آن اظهار نظری کنم.  
 
عضو ائتلاف سه‌گانه تصریح کرد: بنده علی‌رغم اخباری که در برخی‌ رسانه‌ها منتشر شده و به نادرستی نقل شده است نگفته‌ام که هاشمی در فتنه 88 نقش داشته است.  
 
وی ادامه داد: کسانی که چنین اظهارنظرهایی را به نقل از خودشان منتشر می‌کنند به طور حتم از روی غرض این مطلب را از جانب خودشان مطرح می‌کنند لذا صراحتا اعلام می‌کنم چنین حرفی را نزده‌ام.  
 ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر شما تصدی پست ریاست جمهوری را در دست بگیرید اولویت خود را مسائل اقتصادی قرار می‌دهید یا مسائل هسته‌ای، گفت: بر این اعتقادم که هم انرژی‌ هسته‌ای و هم مسائل اقتصادی باید حل شود و در دستور کار دولت بعدی قرار گیرد.  
 
وی با اشاره به اینکه مسائل هسته‌ای زمان و درک خود را می‌طلبد و با مذاکره قابل حل است، افزود: ما باید ضمن حفظ دستاوردهای خود و به دور از دعوا از طریق دیپلماسی در راستای حل مسئله هسته‌ای خود با کشورهای غربی وارد عمل شویم.  
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما در صورت تصدی رئیس‌جمهور برنامه‌ای برای مذاکره با آمریکا دارید، تصریح کرد: اعتقاد دارم در راستای مذاکره با آمریکا همان مواضع و چارچوبی که مقام معظم رهبری بیان کردند، باید مورد توجه قرار گیرد.  
 
ولایتی افزود: در صورتی که آمریکایی‌ها در مذاکره با ایران از موضع بالا عمل نکنند، در آن صورت جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با اجازه مقام معظم رهبری در چارچوب مذاکره با امریکا وارد عمل شود. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
۰
۰
از همه مسئولین محترم می خواهم از گفتن هر گونه حرفهای دوپهلو خودداری كنند چون در این شرایط بحرانی بر ضرر همه ماست و ممكن است هزینه بر باشد و حتی غیر قابل جبران
فریار
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
۰
۰
دكتر ولایتی سیاست مدار كار كشته ایست این سخنان ایشان نیست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها