همایش تجلیل از داوود میرباقری به سبب فعالیت های گسترده هنری برای ساخت مجموعه های تلویزیونی در زادگاهش، بسطام برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۹۳۹۹
میرباقری: سلمان فارسی را با تجربه مختارنامه می سازم/ تقدیر از عوامل سریال یلدا

به گزارش خبرنگار مهر از بسطام، شامگاه چهارشنبه همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) در همایشی از داوود میرباقری به سبب فعالیتهای گسترده هنری برای ساخت مجموعه های تلویزیونی در بسطام، تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این همایش که با حضور جمع کثیری از دوستداران سریال های امام علی(ع) و مختارنامه و مهدی فرجی مدیر شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، از زحمات کارگردان، بازیگران و عوامل سریال یلدا نیز تقدیر شد.

لطف مردم بسطام را فراموش نخواهم کرد

کارگردان مطرح سینما و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران در این همایش که با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بسطام برگزار شد، با بیان اینکه خیلی موافق برگزاری این مراسم نبودم گفت: معتقدم که لایق نکوداشت نبوده و فقط وظیفه ام را انجام داده ام.

داوود میرباقری افزود: اما نتوانستم دوستانمانمان را منصرف کنم و از اتفاقی که افتاده بسیار خرسندم، از مردم بسطام نیز تشکر می کنم که چنین لطفی را در حقم کردند.

وی خاطر نشان کرد: مردم ایران همیشه نشان داده اند که به هنرمندان اهمیت می دهند و احترام می گذارند، من نیز تنها چیزی که می توانم بگویم اینکه "خوشحالم".

تغییر نگاه مدیران فرهنگی موجب زنده شدن سریال های تاریخی شده است

این هنرمند با یاد خاطراتی از سریال امام علی(ع) ادامه داد: در سالهایی که بودجه شبکه یک حدود 180 میلیون تومان بود، برای این سریال 300 میلیون تومان اغلام نیاز کرده بودیم، لذا همین امر باعث سختی کار ما برای مجاب کردن دوستان شده بود.

میرباقری تاکید کرد: این روند پس از ساخت سریال مختارنامه برعکس شده و دوستان ما مشتاق ساخت مجموعه های تاریخی شده که این امر عامل زنده شدن آثار تاریخی است.

مختارنامه کمک شایانی به ساخت سریال سلمان فارسی خواهد کرد

وی در خصوص ساخت سریال "سلمان فارسی" نیز گفت: امروز مصمم تر هستم تا کار تاریخی جدیدی را آغاز کنم و امیدوارم همکاری های لازم برای ساخت سریال سلمان فارسی انجام شود چون ساخت این مجموعه دقت بسیاری را می طلبد.

کارگردان سریال "معصومیت از دست رفته" تصریح کرد: امیدواریم با تجاربی که از سریال مختارنامه بدست آورده ایم برای ساخت سلمان فارسی به استانداردهای روز دنیا در این عرصه نزدیک شویم.

محبوبیت مختارنامه در کشورهای اسلامی زبانزد است

مدیر شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این همایش ضمن اشاره به کارهای خوب و ماندگار این هنرمند بسطامی گفت: حق هنرمندان ما تکریم و تجلیل است، پس قطعا نکوداشت داوود میرباقری بعنوان سرآمد هنرمندان متعهد و اهل بیتی ما، بسیار زیباست.

مهدی فرجی با بیان اینکه مختارنامه پس از پخش نزد مردم کشورهای اسلامی از محبوبیت بسیاری برخوردار شده و زبانزد آنهاست، تصریح کرد: زمانی که این سریال در کشورهایی مانند عراق و تاجیکستان پخش میشد، خیابانهای خلوت و همه پای تلویزیون ها منتظر پخش مختارنامه بودند.

به گفته وی؛ استقبال قابل توجه مخاطبان برون مرزی رسانه ملی در کشورهای اسلامی نیز بر ابعاد تأثیرگذاری این سریال افزود و خود بستری برای اشاعه پیام حماسه پرشور و شعور حسینی و مکتب اهل بیت(ع) درمیان امت اسلامی شد.

مدیر شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مشاهده این مجموعه، انس مردم ولایتمدار ما را با اهل بیت پیامبر (ص) عمیقتر ساخت و از رهگذر قیام مختار درسها و عبرتهای فراوانی را برای آنان به ارمغان آورد، که در زندگی و زیست اجتماعی سیاسی جامعه ما کاملا راهگشا است.

یلدا یکی از پربیننده ترین سریالهای سیما در سال 91 بود

وی ضمن تقدیر از زحمات میرباقری برای ساخت سریالهای موفق امام علی(ع) و مختارنامه، گفت: ساخت سریال یلدا نیز یکی دیگر از موفقیتهای برادران میرباقری در زمینه سریالهای تاریخی است.

فرجی ادامه داد: یلدا در مقطع خودش یکی از پر بینندهترین سریالهای شبه یک بوده و در سال 91 جزء سه سریال پربیننده سیما بود.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار به بسطام سفر کرده است؛ تاکید کرد: تعریف این شهر را بسیار شنیدهام و به همین دلیل از ساخت مجموعه های دیگر در این منطقه حمایت خواهم کرد.

تقدیر از عوامل سریال یلدا

در پایان این مراسم با اهدای تندیس همایش و تابلو فرشهای نفیسی از کاظم هژیر آزاد، فریبا کوثری، ماه‌چهره خلیلی، الهام پاوه‌نژاد، حمیدرضا آذرنگ، حامد میرباقری، حسن میرباقری، حمید عطائی، اکبر سلطانعلی و سحر افتاده نیز تقدیر شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها