حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از کارگران و فعالان بخش تولید و جمعی از کارگران نمونه و برتر، با اشاره به نیاز کشور برای خلق حماسه و حرکت جهشی بزرگ در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی، موضوع انتخابات را مهم و عرصه ظهور قدرت ملی دانستند و با توصیه موکد به نامزدهای احتمالی برای ارزیابی صحیح از توانایی‌های خود و همچنین جایگاه اجرایی کشور تاکید کردند: کشور و ملت بزرگ و مقاوم ایران به رئیس‌جمهوری نیاز دارد که در عرصه بین‌المللی و در مقابل استکبار، نترس و شجاع و در عرصه داخلی نیز صاحب برنامه، حکمت، تدبیر، معتقد به اقتصاد مقاومتی، دارای تهذیب اخلاقی، به دور از حاشیه‌سازی و تشویش‌آفرینی و دارای شعارهای منطقی و منطبق با واقعیت باشد.
کد خبر: ۵۵۷۹۰۱

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این دیدار که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مهم‌ترین ویژگی طبقه کارگر را مایه گذاشتن از جسم و جان خود برای پیشرفت و آسایش کشور دانستند و افزودند: کارگران ستون فقرات یک جامعه هستند که در صورت نبود و یا ضعف آنها، کشور فلج خواهد شد.

کارگران باید از امنیت شغلی برخوردار باشند

ایشان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مقوله کار و کارگر در عرصه فرهنگ‌سازی و همچنین در عرصه قانونگذاری و اجرایی خاطرنشان کردند: اگر قشر کارگر از امید و رفاه و امنیت شغلی برخوردار باشد، حرکت کشور در مسیر پیشرفت سریع‌تر و آسان‌تر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در مراحل مختلف انقلاب از جمله دوران دفاع مقدس افزودند: در طول 34 سال گذشته تلاش‌های زیادی انجام گرفت تا طبقه کارگر را در مقابل انقلاب و نظام اسلامی قرار دهند، اما کارگران مومن و انقلابی کشور با شجاعت در‌مقابل این توطئه ایستادند و این موضوع مایه افتخار طبقه کارگر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نامگذاری سال گذشته به عنوان سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کردند: حمایت از تولید ملی مخصوص یک سال نیست؛ بلکه این موضوع باید به صورت جدی و محوری دنبال شود.

ایشان فرهنگ‌سازی در میان مردم برای استفاده از کالاهای ساخت داخل را بسیار مهم خواندند و افزودند: باید این فرهنگ در میان مردم فراگیر شود که انتخاب یک کالا با نشان داخلی یا با نشان خارجی می‌تواند یک کارگر ایرانی را برخوردار یا محروم کند.

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران گفتند: درخواست من از همه ملت این است که به سمت مصرف تولیدات داخلی بروند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این‌که دستگاه‌های دولتی نیز برای تامین نیازهای خود، به هیچ وجه نباید از تولیدات خارجی استفاده کنند، خاطرنشان کردند: البته تولیدکنندگان داخلی اعم از مدیران بنگاه‌ها، کارگران و سرمایه‌گذاران نیز باید تولیدات خود را به صورت درست و کامل و با کیفیت خوب ارائه دهند.

ایشان با اشاره به دستور اسلام مبنی بر استحکام کار در کنار احترام به کارگر و تامین امنیت شغلی او در کنار تامین امنیت سرمایه افزودند: اسلام برخلاف دیدگاه‌های اقتصاد لیبرال و اقتصاد سوسیالیستی، حد وسط را در پیش گرفته و نگاهی انسان‌مدار و عدالت‌مدار به کار، کارگر و سرمایه‌دار دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر این‌که امروز در عمل، ناکارآمدی و غلط بودن اقتصاد سرمایه‌داری آشکار شده است، خاطرنشان کردند: واکنش‌هایی که امروز در اروپا و به نوعی دیگر در آمریکا مشاهده می‌شود، بزرگ‌ترین دلیل عملی بر غلط بودن مسیر اقتصاد سرمایه‌داری است.

شرایط در اروپا و آمریکا بدتر خواهد شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: حوادث کنونی در اروپا و آمریکا، اول کار است و شرایط به مراتب بدتر هم خواهد شد؛ زیرا اقتصاد سرمایه‌داری در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

ایشان افزودند: مشکلات اقتصادی کنونی در غرب، بخشی از انحطاط تمدن غرب است که مشکلات اخلاقی و فرهنگی، بخش دیگری از آن را تشکیل می‌دهند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی تاکید کردند: حماسه به معنای حرکتی جهادگونه و پرشور است و این موضوع باید مدنظر مردم و مسئولان قرار گیرد و بر همین اساس، شناخت ضعف‌ها و خلأها و برنامه‌ریزی صحیح برای تحقق حماسه ضروری است.

ضرورت توجه به طبقه ضعیف در برنامه‌ریزی‌ها

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در همه برنامه‌ریزی‌ها باید زندگی و معیشت طبقه ضعیف مورد توجه قرار گیرد.

ایشان لازمه پیشرفت کشور را حرکت جهش‌گونه و خلق حماسه دانستند و تاکید کردند: حماسه اقتصادی و سیاسی، توامان با یکدیگر هستند و هر کدام، دیگری را حفظ و تقویت می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جهتگیری تلاش‌ها و توطئه‌های بدخواهان ملت ایران برای جلوگیری از تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی افزودند: آنان تلاش دارند تا با فشارهای اقتصادی، میان مردم و نظام اسلامی فاصله ایجاد و مردم را مایوس کنند و در عین حال به دروغ و با وقاحت تمام هم می‌گویند ما با مردم ایران دشمن نیستیم!

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: اگر جهش بزرگ اقتصادی مورد توجه جدی بخش‌های اجرایی و قانونگذاری کشور قرار گیرد، همه فشارهای اقتصادی خنثی خواهد شد.

ایشان تاکید کردند: ملت ایران و مسئولان با عزم راسخ خود، دشمن را در عرصه اقتصادی مایوس خواهند کرد.

انتخابات، نمونه بارز حماسه سیاسی

رهبر انقلاب اسلامی حماسه سیاسی را نیز حضور آگاهانه مردم در صحنه سیاست و مدیریت کشور خواندند و افزودند: نمونه بارز حماسه سیاسی، انتخابات پیش روست که به توفیق الهی در وقت مقرر و با حضور شوق‌آفرین مردم برگزار خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، کاهش انگیزه مردم برای حضور در صحنه انتخابات را طراحی بدخواهان ملت به منظور مقابله با حماسه سیاسی دانستند و خاطرنشان کردند: طراحان پشت پرده استکبار بعد از گذشت سالیان متمادی از معارضه و دشمنی، همچنان ملت ایران و روحیه ایمان و ایستادگی این ملت را نمی‌شناسند.

ایشان افزودند: در طول این 34 سال، همواره تحسین بزرگ برای ملت ایران بوده است؛ زیرا اگر مسئولان از خود ایستادگی نشان دادند، به پشتوانه ایستادگی مردم بوده است و از این پس نیز این‌گونه خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات را مهم و عرصه ظهور قدرت ملی دانستند و خاطرنشان کردند: ملتی که زنده و با نشاط و متکی به اراده الهی و مطمئن به پشتیبانی خداوند است، در همه عرصه‌ها از جمله عرصه انتخابات، پیروز میدان خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان چندی قبل خود مبنی بر امکان حضور همه سلایق معتقد به انقلاب اسلامی، در میدان انتخابات، افزودند: کسانی که وارد این میدان می‌شوند، باید در ارزیابی توانایی خود و همچنین ارزیابی جایگاه مدیریت اجرایی کشور دچار اشتباه محاسبه نشوند.

ایشان تاکید کردند: افرادی که قصد ورود به عرصه انتخابات را دارند، بعد از ارزیابی صحیح وارد میدان شوند، و در نهایت، این ملت است که تصمیم‌گیری خواهد کرد.

حضور شورای نگهبان، مبارک است

رهبر انقلاب اسلامی سازوکار انتخابات در کشور را مستحکم خواندند و افزودند: همان‌گونه که امام(ره) بارها تاکید می‌کردند حضور شورای نگهبان در انتخابات و بررسی صلاحیت‌ها به وسیله انسان‌هایی عادل، بی‌طرف و بصیر، حضور مبارکی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: بعد از بررسی صلاحیت‌ها به وسیله شورای نگهبان، مردم با تحقیق در سوابق، شعارها و سخنان افراد صالح معرفی شده، شخصی را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب خواهند کرد و این موضوع، سازوکار قانونی بسیار مناسب و مبارکی است.

ایشان در ادامه به بیان برخی ویژگی‌های مورد نیاز برای رئیس‌جمهور منتخب پرداختند و گفتند: رئیس‌جمهور باید فردی باشد که در درجه اول، ایمان و اعتقاد به خدا، مردم و قانون اساسی داشته باشد و در درجه دوم دارای روحیه مقاوم باشد.

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: ملت ایران، به دنبال تحقق اهداف و کارهای بزرگی است و اهل تسلیم شدن نیز نیست و کسی نمی‌تواند با او با زبان زور حرف بزند، بنابراین فردی هم که در رأس قوه مجریه قرار می‌گیرد باید در مقابل فشار دشمنان، نترس و شجاع و مقاوم باشد و اهل از میدان خارج شدن نباشد.

حکمت، تدبیر و داشتن برنامه؛ ویژگی‌های مورد نیاز

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حکمت، تدبیر و داشتن برنامه را از دیگر ویژگی‌های مورد نیاز رئیس‌جمهور خواندند و افزودند: همان‌گونه که در سیاست خارجی نیازمند عزت، حکمت و مصلحت هستیم، در مسائل داخلی و اقتصادی نیز به نگاه همه‌جانبه، بلندمدت و هندسه صحیح نیاز داریم.

ایشان نگاه روزمره به مسائل اقتصادی، تغییر مکرر سیاست‌های اقتصادی، تکیه بر نظرات غیرکارشناسی و همچنین اعتماد به شیوه‌های تزریقی و تحمیلی اقتصادی غرب و شرق را مضر دانستند و تاکید کردند: سیاست‌های اقتصادی باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که ساخت درونی آن، مقاوم و مستحکم است و با تغییرات مختلف در دنیا، متلاطم نمی‌شود.

همواره از دولت‌های مختلف حمایت کرده‌ام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تهذیب اخلاقی و درگیر حواشی نشدن را از دیگر ویژگی‌های مورد نیاز در انتخاب رئیس‌جمهور برشمردند و گفتند: من همواره در سال‌های گذشته از رؤسای جمهور و دولت‌های مختلف حمایت و در کنار آن، توصیه نیز کرده‌ام و توضیح هم خواسته‌ام.

ایشان افزودند: یکی از توصیه‌ها و تاکیدهای همیشگی به روسای جمهور این بوده است که برای مردم هزینه و مشکل درست نکنند و از دغدغه‌آفرینی و ایجاد تشویش و نگرانی بین مردم پرهیز نمایند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند نباید به مردم وعده‌های نادرست و در باغ سبز غیرمنطقی نشان بدهند؛ بلکه باید با سخنان منطقی و منطبق بر واقعیت و توکل بر خدا پیش بروند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: رئیس جمهوری که می‌خواهد در رأس دستگاه اجرایی این کشور و ملت بزرگ قرار گیرد و این راه پرافتخار را با کمک مردم طی کند باید دارای چنین خصوصیاتی باشد.

ایشان یک نکته مهم را هم یادآور شدند و گفتند آنچه که ما از تجربه سال‌های انقلاب به دست آورده‌ایم این است که خداوند متعال با فضل و هدایت خود این ملت را بر همه دشمنان پیروز خواهد کرد.

هر که با این ملت درافتد، برخواهد افتاد

رهبر انقلاب اسلامی در پایان تاکید کردند: هر که با این ملت دارای انگیزه عمیق الهی درافتد قطعا بر خواهد افتاد.

در ابتدای این دیدار آقای اسدالله عباسی سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارشی از اهم فعالیت‌های این وزارتخانه در سال گذشته و همچنین برنامه‌‌های در دست اقدام برای سال 92 ارائه کرد.

همچنین پیش از این دیدار تعدادی از خانواده‌های شهدای کارگر کشور از نزدیک با رهبر معظم انقلاب دیدار و گفت‌وگو کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها