مورچه‌ها اگر چه بظاهر، حشراتی بی‌آزار به نظر می‌آیند، ولی هنگامی که در گوشه‌ای از خانه لانه کنند، ساکنان خانه را با دردسرهای بسیار مواجه می‌کنند. البته برای مبارزه با آن‌ها راهکارهایی وجود دارد.
کد خبر: ۵۵۶۷۲۶

 

در اینجا راههایی برای از بین بردن مورچه‌ها در خانه را برایتان بیان می‌کنیم:

. کمی فلفل سیاه را در نقاطی از خانه که محل عبور و مرور مورچه‌ها هستند، بپاشید.

. مخلوطی از عسل و پودر اسید بوریک را روی تکه کاغذی ریخته و در مکانی نزدیک لانه مورچه‌ها قرار دهید. با حمل این ترکیب به ظاهر خوشمزه توسط مورچه‌های رهگذر، مورچه‌های داخل لانه نیز از بین می‌روند. البته بعضی از مورچه‌ها به مواد چربی، بیشتر از مواد شیرینی تمایل دارند. لذا شما می‌توانید به جای عسل از کره و اسید بوریک نیز استفاده کنید.

. از آنجا که مورچه‌ها از بوی «میخک» متنفرند، می‌توان چند دانه میخک را بر سر سوراخ آن‌ها قرار داد.

. مورچه‌ها در باغچه و حیاط اغلب، شته‌ها را از این درخت به آن درخت جابجا می‌کنند تا از شیرهٔ گل‌ها و درختان استفاده کنند. می‌توانید حدودا در فاصلهٔ ۲۰ سانتیمتری مقداری پشم را به کمی نخ ببندید، سپس روی آن پودر حشره کش بریزید. به این ترتیب مانع رفت و آمد آن‌ها خواهید شد. البته با بستن مقداری نوارچسب پهن به صورتی که طرف چسبناک آن رو به بیرون باشد، می‌توان مانع از بالا رفتن مورچه‌ها از درخت و حتی میز آشپزخانه شد.

. گفته میشود که مورچه‌ها از بوی کاج و صنوبر خوششان نمی‌آید و اگر در آشپزخانه مقداری اسانس حاوی بوی این درخت‌ها را قرار دهید، مورچه‌ها به آنجا نخواهند آمد.

. سوراخ‌ها و شکاف‌های محل ورود مورچه‌ها را اگر با صابون پر نمایید، دیگر هرگز از آن محل رفت و آمد نخواهند کرد.

. ریختن اندکی نفت در سوراخ مورچه‌ها هم برای مدت کمی می‌تواند چاره ساز باشد.

. در صورتی که کودک شما روی تختخواب می‌خوابد و پوست بدنش به مورچه‌ها حساسیت دارد، می‌توانید هر یک از پایه‌های تخت را داخل یک ظرف آب قرار دهید. آن‌گاه مورچه‌ها داخل ظرف آب می‌افتند.

●هشدار

در صورتی که از بین روش‌های مبارزه با حشرات خانگی، استفاده از سموم را انتخاب کرده‌اید، مراقب سلامت بچه‌های کوچک باشید. به این معنا که مکان‌هایی را سم پاشی کنید که دور از دسترس بچه‌ها باشند. در ضمن از آنجا که برخی از سم‌ها امکان ترکیب با آب را دارند، می‌توانید از محلول‌‌ همان سم به جای پودر آن، برای سمپاشی استفاده کنید. به این ترتیب کاربرد آن‌ها مشکلات کمتری را نسبت به پودر‌ها خواهد داشت.

>> شبکه بهداشت رباط کریم/ حشره شناسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها