شهر هانوور آلمان، پایان سال گذشته میزبان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های کامپیوتری بود. CeBit با حضور شرکت‌های بزرگ تولیدکننده در حوزه کامپیوتر برگزار شد و در میان آنها، فناوری‌ها و محصولات جالبی به چشم خورد که این نمایشگاه را باارزش‌تر می‌کرد.
کد خبر: ۵۵۵۷۲۲

نگاه Nvidia به کاربری‌های حرفه‌ای

ان‌ویدیا با وجود انرژی زیادی که در صنعت بازی و موبایل قرار داده است، هنوز مشتریان حرفه‌ای خود را فراموش نکرده است. در حقیقت برای قوی‌تر کردن این ارتباط، خط تولید مبتنی بر کپلر خود را دوباره راه انداخته است و یک مدل فوق‌العاده 2249 دلاری، با نام K5000 تولید کرده است. هر چند مدل‌های K4000، K2000 و K600 برای کسانی ساخته شده است که با بودجه کمتر، می‌خواهند به آخرین فناوری دسترسی پیدا کنند.

مدل K4000 که 1269 دلار قیمت دارد، 768 هسته CUDA، سه گیگابایت رم و پهنای باند حافظه 134 گیگابایت بر ثانیه دارد که می‌تواند با قدرت زیاد 246/1 ترافلاپ، اسناد و ویدئوها را نمایش دهد. مدل 599دلاری K2000 نصف K4000 هسته و پهنای باند حافظه دارد و رم آن نیز دو گیگابایت است و به سرعت ماکزیمم 733 گیگافلاپ می‌رسد و مدل ارزان 199 دلاری K600 192 هسته Cuda دارد، یک گیگابایت رم و 29گیگابایت بر ثانیه پهنای باندش است و با سرعت 336 گیگافلاپ اطلاعات را پردازش خواهد کرد.

ورود به باشگاه اولترابوک‌ها

فوجیتسو سری جدیدی از لپ‌تاپ‌های لایف‌بوک خود را معرفی کرده است که می‌تواند وارد باشگاه اولترابوک‌های اینتل شود. نخستین مدل، E733 دستگاهی 3‌/‌13 اینچی با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل است که 7‌/‌1 کیلوگرم وزن دارد. اگر این مدل نتوانست وارد باشگاه اولترابوک‌ها شود، مدل 14 اینچی E743 با رزولوشن 1600 در 900 و وزن 9‌/‌1 کیلویی به طور قطع وارد خواهد شد. البته مدل E753 با وزن بیش از دو کیلوگرم و نمایشگر 1080 گزینه خوبی خواهد بود.

پردازنده Core i7 و 8 گیگابایت رم، هسته اصلی این سری از لپ‌تاپ‌ها را تشکیل می‌دهد. همچنین خروجی VGA و HDMI، پورت USB 3، شبکه و اسلات SD‌/‌MMC در لایف‌بوک‌های سری E قرار داده شده است.

هر چند زمانبندی نمایشگاه CeBit تا حد زیادی باعث شده است این نمایشگاه آن جذابیت خاص را نداشته باشد، زیرا در فاصله کمتر از یک ماه، دو نمایشگاه مهم CES و MWC قبل از آن برگزار شده‌ است، اما شانس با CeBit یار بود، زیرا به‌نظر می‌رسد فوجیتسو به نمایشگاه‌های قبلی دیر رسیده است. این شرکت علاوه بر کیوسک‌های مسلط به خواندن کف دست، تبلتی با اسکنر کف دست نیز عرضه کرده است. به دلیل این‌که اسکن کف دست در این تبلت کاربردی امنیتی پیدا کرده است، این تبلت را می‌توان مناسب افرادی دانست که اساسا تمایل ندارند تبلتشان در اختیار افراد دیگر قرار گیرد، هر چند این محصول هنوز وارد خط تولید نشده است.

این دستگاه ده اینچی نسبت به دیگر تبلت‌های ده اینچی بسیار بزرگ‌تر است، زیرا کنار آن یک اسکنر بزرگ قرار داده شده است. هرچند فوجیتسو قول داده است سنسوری کوچک‌تر تولید کند که بتواند در تبلت قرار بگیرد.

بازیخوری با طعم MSI

دستگاه‌های All-in-One‌ تاکنون بیشتر بازار مدیاهای خانگی را هدف گرفته ‌بود و با گیمرها کاری نداشت زیرا این دستگاه‌ها قابلیت ماژولار بودن و ارتقاپذیری کیس‌های معمولی را ندارد و از طرف دیگر، مثل لپ‌تاپ‌های گیمینگ قابل حمل نیست. با وجود این MSI دوست دارد شانس خود را امتحان کند و امیدوار است که برخی از گیمرها، ظاهر تمیز و کم جای این دستگاه را به مدل کیس و مانیتور ترجیح دهند.

مدل AG2712، با نمایشگر 27 اینچی از نظر ظاهری به دیگر All-in-One ها شباهت زیادی دارد. اما داخل آن را پردازنده Core i7 و کارت گرافیک Nvidia 670MX تشکیل می‌دهد. نمایشگر 1080p لمسی آن که زاویه دید بالایی دارد، در کنار دیسک نوری، سوکت هدفون و میکروفن و پورت یو‌اس‌بی3 از دیگر ویژگی‌های این دستگاه به‌شمار می‌رود.

سفر با عینک راهنمای گردشگری

شرکت SensoMotoric Instruments در زمینه تولید عینک‌هایی با قابلیت رهگیری عدسی چشم قدرت دارد و توانسته است با کمک مرکز آلمانی هوش مصنوعی DFKI، محصولی مشابه عینک گوگل تولید کنند که می‌تواند به افراد مختلف برای گردش یا ورود به مناطق ناشناس کمک کند. مدل اولیه این محصول که دهکده (Village) نام دارد، اطلاعات زیادی از اطراف را در خود قرار داده است.

ترمال‌تیک که به تازگی حضور پررنگ‌تری در تولید تجهیزات گیمینگ دارد، با همکاری استودیوی طراحی BMW مجموعه‌ای از تجهیزات گیمینگ را معرفی کرده است که بخشی از آن را در CeBit به نمایش گذاشت. شاید شاخص‌ترین آنها، هدست‌های گیمینگی باشد که با استفاده از جک استاندارد 5‌/‌3 میلی‌متری و با قیمت 150 دلار عرضه می‌شود.

فناوری کف‌بینی فوجیتسو

تشخیص اثر انگشت یا کف دست کار جدیدی نیست و این فناوری در مقیاس‌های کوچک‌تر در لپ‌تاپ‌ها و دیگر دستگاه‌ها دیده شده است. اما فوجیتسو به تولید کیوسک‌هایی اقدام کرده است که می‌تواند در بانک‌ها، لابی ساختمان‌ها و به طور کلی هر جا که نیاز به تشخیص هویت وجود دارد، نصب شود.

فوجیتسو اکنون با بانک UniCredit ایتالیا قرارداد بسته و پایلوت آن را نیز پشت‌سر گذاشته است. نکته جالب این کیوسک‌ها بی‌نیازی به لمس سنسور است، کافی است دست خود را از روی آن عبور دهید (بنابراین از نظر بهداشتی نیز تائید شده است).

جایزه بزرگ اینتل برای گیمرها

اینتل با برگزاری تورنمنت سالانه(IEM (Intel Extreme Masters شور و حال خاصی به این نمایشگاه بخشیده بود. تورنمنت ورزش الکترونیک اینتل در دو رشته League Of Legends Starcraft و II: Heart of the Swarm برگزار شد که در نهایت، در رشته LoL، تیم CJE Blaze و در رشته استارکرفت،LG-IM Fiest‌‌ به قهرمانی رسیدند.

این تورنمنت همچنین نخستین تورنمنت رسمی بازی جدید استارکرفت به شمار می‌رفت. این بازی سه‌روز پیش عرضه جهانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها