جشنواره فیلم کن اسامی فیلم‌های کوتاه شرکت کننده در بخش رقابتی این جشنواره را در کنار اسامی راه‌یافته به بخش «سینه فونداسیون» خود اعلام کرد که در این دو بخش دو فیلم ایرانی حضور دارند.
کد خبر: ۵۵۵۱۳۸
حضور 2 فیلم ایرانی در جشنواره فیلم کن

«بیش از دو ساعت» ساخته علی اصغری از ایران اثری است که به بخش رقابتی فیلم کوتاه جشنواره شصت و ششم کن راه‌یافته است.

این فیلم 15 دقیقه‌ای در کنار آثار دیگری وارد این رقابت شده که شامل این آثار هستند: «دهکده نهنگ» ساخته گودماندر آرنار گودماندسون از ایسلند، «شهابسنگ و ناتوانی» ساخته اومی ساساکی از ژاپن، «مون بلانش» ساخته ژیل کولیه از بلژیک، «اولنا» ساخته الیزابتا بنکووسکا از لهستان، «اوفلیا» ساخته آناریتا زامبرانو از فرانسه، «سلامت» ساخته بیونگون مون از کره جنوبی، و «37 درجه» ساخته آدریانو والریو از فرانسه. برای اولین بار یک فیلم فلسطینی نیز در این بخش راه یافته که ساخته محمد و احمد ابو ناصر است.

بیش از 3500 فیلم کوتاه برای شرکت در این رقابت ارسال شده‌اند و این 9 اثر به عنوان فیلم‌های کوتاه منتخب برای دریافت جایزه نخل طلایی فیلم کوتاه نامزد شده‌اند.

جایزه این بخش به ریاست جین کمپیون در تاریخ 26 ماه مه در مراسم اختتامیه جشنواره اهدا می‌شود.

علاوه بر این اعلام شد منتخبان بخش سینه فونداسیون که شامل فیلم‌های دانشجویی می‌شود و امسال از میان نامزدهای 277 مدرسه فیلمسازی از سراسر جهان نامزدهایش را انتخاب کرده، معرفی شده‌اند.

در بخش «سینه فونداسیون»، 18 فیلم معرفی شده اند که فیلم «دوئت» ساخته نوید دانش از مدرسه فیلم کارنامه از جمله آنهاست.

در این بخش آثاری از روسیه، بریتانیا، جمهوری چک، بلژیک، مکزیک، فرانسه، آمریکا، رومانی، کره جنوبی، شیلی، لهستان و آرژانتین جای دارند.

جایزه «سینه فونداسیون» برای تجلیل از مراکز کمتر شناخته شده و انعکاس صحیح تلاش مدارس فیلمسازی اهدا می‌شود.

امسال برای اولین بار بیش از یک سوم مدارس راه یافته به این فهرست برای اولین بار وارد این رقابت شده‌اند و کشور شیلی کشوری است که تاکنون موفق به راه یافته به این بخش نشده بود و امسال یک نامزد در این بخش دارد.

این بخش سه جایزه خود را در تاریخ 24 ماه مه اهدا می کند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها