رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید کرد:

الزام خودروسازان به رعایت استاندارد یورو 4

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: خودروسازان و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوط موظفند تا آخر امسال به تعهدات خود درباره تولید خودرو براساس استاندارد یورو 4 عمل کنند.
کد خبر: ۵۵۴۹۹۵
الزام خودروسازان به رعایت استاندارد یورو 4

به گزارش ایسنا، محمدجواد محمدی‌زاده با بیان این‌که از حدود 80 نوع خودرویی که در کشور تولید می‌شود، در سال گذشته 20 نوع خودرو توانست این هدف را تامین کند و هیچ مشکلی برای شماره‌گذاری ندارد، تصریح کرد: 60 نوع خودروی دیگر در مسیر اصلاح فرآیند است که استانداردهای خودروی یورو 4 را باید تامین کنند البته این سومین دفعه‌ای است که از خودروسازان تعهداتی گرفته شده، ولی مهلت خواستند که به نوعی اجرای مصوبه دولت را به تاخیر می‌اندازد. اما این‌بار، دولت همه تمهیدات لازم را به کار گرفته تا خودروسازان خودشان را به استاندارد یورو 4 برسانند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به مصوبه هیات دولت در سال 1390 مبنی بر استانداردسازی خودروها با سوخت یورو 4 اظهار کرد: مصوبه دولت لازم‌الاجراست و خودروسازان باید خودشان را به استانداردهای زیست‌محیطی نزدیک کنند و راهنمایی و رانندگی نیز باید براساس همان مصوبه و قانون ابلاغ شده، فقط خودروهایی را که دارای استاندارد یورو 4 باشد شماره‌گذاری کنند.

محمدی‌زاده ادامه داد: براساس قانون، سازمان حفاظت محیط‌زیست اجازه شماره‌گذاری خودروهای پایین‌تر از استاندارد یورو 4 را در کلانشهرها نخواهد داد و در سایر شهرها نیز تا شهریور امسال اجازه شماره‌گذاری داده نمی‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با رد برخی اظهارات مبنی بر این‌که سوخت یورو 4 و یورو 5 در کشور وجود ندارد، از پیشرفت فعالیت‌های وزارت نفت برای ارتقای کیفیت سوخت مورد نیاز کشور ابراز رضایت کرد و افزود: اکنون روزانه 20 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در پالایشگاه‌ها تولید می‌شود و تا 60 میلیون لیتر که مصرف روزانه کشور است، تا شهریور ماه تامین خواهد شد و خودروسازان دیگر بهانه‌ای برای اجرا نکردن این مصوبه نخواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روستا فر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۹
۰
۰
با سلام، لطفاً تحقیق كنید كه با بسته شدن كارخانه های ایران خودرو و سایپا و... 1- وضعیت آلودگی هوا 2- قیمت وسایط نقلیه و... چقدر مناسب به حال مردم است؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها