ایالت بالتیک که جمعیتی 3‌/‌1 میلیون نفری دارد، با نصب 165 پایگاه شارژر سریع قصد دارد به مشکل شارژ خودروهای الکتریکی شان پایان دهد. این شبکه چند ماه گذشته فعالیتش را آغاز کرد اما بتازگی به طور رسمی افتتاح شده است. برای شارژ خودروها، این شبکه از جریان برق مستقیم (DC) استفاده می‌کند که به جای هشت ساعت زمان برای شارژ باتری خودرو، فقط نیم ساعت زمان صرف می‌شود.
کد خبر: ۵۵۴۸۴۶

حدود 650 خودروی الکتریکی در استونی وجود دارد که بیش از 500 دستگاه آن، میتسوبیشی MiEV بوده که دو سال پیش در اختیار مددکارهای اجتماعی گذاشته شده‌اند.

وزیر محیط زیست استونی معتقد است یکی از دلایل اصلی که مردم استونی بیش از گذشته به خودروهای الکتریکی علاقه‌مند می‌شوند، شارژ آسان این خودروهاست. او معتقد است خط‌مشی حمل و نقل باید براساس سفرهایی باشد که به محیط زیست نیز آسیب نرساند، که استفاده از خودروهای الکتریکی آسان‌ترین و ارزان‌ترین‌شان است.

فاصله بین محل‌های شارژ خودرو بیش از 60 کیلومتر نیست و هزینه آن را دولت می‌پردازد. داشتن یک شبکه شارژ سریع در سراسر کشور، ماشین سواران را تشویق می‌کند وسایل نقلیه‌شان را به نوع الکتریکی تغییر دهند و به کشورهای دیگر انگیزه سرمایه‌گذاری در این زمینه را می‌دهد.

دنیا به سمت برقی شدن حرکت می‌کند

این روزها خبرهای متعددی از گوشه و کنار دنیا درباره جنبش برقی شدن سیستم حمل و نقل عمومی و بخصوص خودروهای شخصی می‌شنویم. تعدد و هدفدار شدن این خبرها اتفاقی نیست و نشان از آغاز دوران جدیدی می‌دهد. سخنرانی‌های آتشین سیاستمداران کشورهای صنعتی درباره لزوم تغییر جهت از موتورهای احتراق داخلی به الکتروموتورها، تحقیقات بی‌امان برای ساختن باتری‌های بهتر و حرکت سریع به منظور ایجاد زیرساخت لازم برای شارژ خودروهای برقی، همگی نشانه‌های دوران جدیدی است که در آن بشر دیگر نفت را نخواهد سوزاند. در میان این هیاهو و تلاش بی‌امان برای در اختیار گرفتن بازار و پیشرو بودن، باز هم مثل همیشه سیاستمداران و صنعتگران ایرانی گویا در خواب هستند.

باز هم ما باید منتظر بمانیم تا این فناوری به منتهای پیشرفت و صد البته پیچیدگی خود برسد که دیگر نتوان با آن رقابت کرد، آن زمان واردکنندگان مثل بختک بر سر این صنعت جدید خیمه خواهند زد و ما بار دیگر یک شانس برای رقابت در جهان را از دست خواهیم داد.

گاردین / مترجم: نادیا زکالوند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها