فوق‌تخصص آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد آلرژی هستند حساسیت بیشتری به آلرژی دارند و بیشتر به حساسیت‌های فصلی مبتلا می‌شوند.
کد خبر: ۵۵۴۶۲۳

دکتر فاطمه بهمنش در گفت‌وگو با ایسنا افزود: آلرژی یا حساسیت، واکنشی است که دستگاه ایمنی بدن برخلاف ماده خارجی از جمله مواد غذایی، گرد وغبار و گرده‌های گیاهی نشان می‌دهد. وی تاکید کرد: از جمله علائم آلرژی می‌توان به آبریزش بینی، عطسه‌های مکرر و فراوان، خارش و قرمزی چشم و خارش گلو، سرفه و احتقان بینی ، اشاره کرد که اکثر بیماران از احتقان بینی رنج می‌برند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این‌که، درمان دارویی آلرژی با توجه به نوع تظاهر آن تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: اگر علائم آلرژی جزو احتقان بینی باشد بهترین درمان دارویی کورتون داخل بینی است که به صورت استنشاقی مصرف می‌شود.

استرس و فعالیت فیزیکی سنگین عامل بی‌نظمی قاعدگی

عوامل بسیاری می‌تواند موجب شود تا چرخه قاعدگی در زنان به تاخیر بیفتد و در فعالیت‌های طبیعی بدن فرد مشکل ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، محققان دریافته‌اند شایع‌ترین عواملی که منجر به تاخیر یا بی‌نظمی در چرخه قاعدگی می‌شود، به شرح زیر است: تحمل استرس زیاد ، تغییر در برنامه‌های کاری، داشتن فعالیت‌های فیزیکی سنگین و شدید در ورزشکاران زن، آموزش‌های فشرده و کاهش سریع وزن و مصرف قرص‌های ضدبارداری برای کنترل دوره قاعدگی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها