چیدمان خانه برای بعضیها کار بسیار راحتی محسوب می‌شود؛ چند اصل را در نظر می‌گیرند و تغییرات را ایجاد می‌کنند اما عده‌ای دیگر برای همین کار یا سردرگم می‌مانند یا ناچارند هزینه زیادی پرداخت کنند.
کد خبر: ۵۵۴۱۶۵

 

یکی از نکاتی که در چیدمان باید به آن توجه داشته باشید این است که همیشه خانه‌هایی که سقفهای بلندی دارند زیباتر و البته دلبازتر به نظر می‌آیند. پس اگر شما در چنین خانه‌ای زندگی نمی‌کنید می‌توانید با ترفندهایی سقف خانه را بلندتر نشان دهید.

اولین نکته در مورد کاغذ دیواری یا رنگ است. اگر قصد دارید برای دیوارهای خانه خود کاغذ دیواری بخرید باید دقت داشته باشید آنهایی را که طرح و یا خطوطشان عمودی است انتخاب کنید تا با این شیوه بتوانید دیوارهایی به نظر کشیده‌تر داشته باشید. همچنین باید دقت داشته باشید از رنگهای ملایم استفاده نکنید. خیلی‌ها بر این عقیده هستند که دیوارهای خانه باید به رنگ سفید و یا استخوانی باشد و رنگی غیر از آن را به هیچ عنوان نمی‌پسندند اما اگر همین افراد فقط برای یک بار شجاعت به خرج دهند و یک یا چند دیوار خانه را به رنگی غیر از آنچه در ذهن دارند در بیاورند متوجه معجزه این رنگ‌ها بر روی دیوارهای خانه خواهند شد.

نکته بعدی پرده‌ها هستند. طرح پرده هم بهتر است مثل کاغذ دیواری خطوط عمود داشته باشد البته به شرطی که روی دیوار ساده آویزان شود. اما در هنگام نصب پرده هم باید دقت کنید تا چوب پرده را در بالاترین قسمت دیوار نصب کنید چرا که هرچه چوب پرده از سقف فاصله بیشتری داشته باشد دیوارها کوتاه تر به نظر خواهند رسید. همچنین پرده های بلند که قد آن‌ها تا زمین می‌رسند نیز برای بلند نشان دادن دیوارها می‌توانند به کمک شما بیایند.

نکته بعدی که باید به آن توجه شود اندازه و ابعاد فرشی است که در خانه از آن استفاده می‌کنید. پهن شدن فرش تا کنار دیوارها فضای خانه شما را کوچک و دلگیر نشان خواهد داد. بهتر است همیشه فرش‌ها را به گونه ای پهن کنید که کمی از دیوار فاصله داشته باشد. حتی اگر خانه شما کوچک است و فضای کافی برای این کار ندارید خوب است از قالیچه های کوچک استفاده کنید تا هم فاصله لازم را از دیوار داشته باشند و هم فضای شما را دلگیر نکنند.

اگر برای دیوارهای خانه به دنبال یک قاب گران قیمت و یا بسیار خاص می‌گردید بدانید که لازم نیست حتماً هزینه زیادی برای قاب در نظر بگیرید بلکه می‌توانید با قابهای ارزان قیمت ولی زیبا دیوارها را تزیین کنید. برای این کار فقط کافی است تابلوهایی با عکسهای همگون انتخاب کنید تا فضا خانه شما یکنواخت شود.

چیدمان وسایل خانه نیز بسیار مهم است و نباید مبلمان خانه را به گونه ای چید که امکان رفت و آمد برای اعضای خانه سخت شود. از شلوغ کردن اتاق نشیمن جدا پرهیز کنید چرا که این کار باعث می‌شود اعضاء خانواده و یا میهمان‌ها از گذراندن مدت زمان طولانی در این قسمت از خانه احساس خستگی کنند. فراموش نکنید خانه‌هایی که بیشتر فضای آن‌ها با وسایل خانه اشغال شده در نظر دیگران شلوغ، تنگ و بهم ریخته می‌آیند.

یکی دیگر از نکته‌هایی که بد نیست اگر برای یک بار هم که شده به آن توجه کنیم استفاده از آینه در فضای خانه است. معمولاً همه ما آینه را فقط درون اتاق خواب و یا در مقابل در ورودی خانه کنار جاکفشی یا جا لباسی تعبیه می‌کنیم. بد نیست اگر برای یک بار هم که شده این کار را امتحان کنیم و آینه را درون سالن پذیرایی خود جای دهیم. امروزه آینه‌هایی با طرح‌های مختلفی در بازار موجود هستند که می‌توانیم از آن‌ها برای تزیین اتاق نشیمن خانه استفاده کنیم.

>> جام جم/ ضمیمه چاردیواری/ مریم اسدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها