بایرن مونیخ و دورتموند در دور رفت میزبان بارسلونا و رئال مادرید هستند

جنگ آلمان و اسپانیا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان

جدال فوتبال آلمان و اسپانیا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به اوج هیجان خود رسید؛ چرا که چهارتیم پرقدرت و پرافتخار این دو کشور در این مرحله به مصاف هم خواهند رفت.
کد خبر: ۵۵۳۵۹۷

پس از آن‌که چهارشنبه شب بارسلونا با کسب تساوی یک بر یک مقابل پاری سن ژرمن فرانسه به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف راهی مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان شد و بایرن مونیخ هم بار دیگر 2 بر صفر از سد یوونتوس گذشت و گام به این مرحله گذاشت، دیروز چهار تیم صعود کرده حریفان خود را در مرحله نیمه نهایی شناختند. چهار تیمی که جملگی پیشتر فاتح جام قهرمانی این رقابت‌ها هستند و حالا به حکم قرعه برابر هم صف آرایی می‌کنند.

براساس قرعه‌کشی دیروز که در سوئیس انجام شد، بایرن‌مونیخ در دیدار رفت میزبان بارسلوناست و بورسیادورتموند آلمان هم پذیرای رئال‌مادرید است. دیدارهای دور رفت سوم و چهارم اردیبهشت و بازی‌های دور برگشت دهم و یازدهم همین ماه برگزار می‌شود. از چهار تیمی که به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته‌اند، سه تیم (بایرن، بارسا و رئال) سال گذشته نیز تا این مرحله رسیده بودند و حالا این سه تیم همراه دورتموند این بخت را دارند که خود را به پیکار نهایی که چهارم خرداد در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می‌شود، برسانند.

رومنیگه: هیجان زده‌ام!

دقایقی پس از این قرعه‌کشی، کارل هاینس رومنیگه، رئیس باشگاه بایرن مونیخ و اسطوره‌پیشین فوتبال آلمان گفت: بارسلونا بهترین تیم اروپاست و توان تهاجمی فوق‌العاده‌ای دارد. در سال 2009 با آنها بازی کردیم و ضربه سختی خوردیم.

رومنیگه خاطرنشان کرد: به نظر من، دو مسابقه بسیار خوب را پیش‌رو خواهیم داشت که در بالاترین سطح ممکن برگزار می‌شود. علاوه بر این انجام بازی اول در خانه بر عکس چیزی که مردم فکر می‌کنند، امتیاز خوبی است. در بازی هم مقابل یوونتوس مردم همین را می‌گفتند، ولی ما عملکرد خوبی داشتیم که ‌زمینه‌ساز بازی برگشت و صعود به نیمه‌نهایی شد.

رئیس باشگاه بایرن مونیخ ادامه داد: واقعا از بازی در مقابل بهترین تیم اروپا هیجان زده‌ام و همچنان معتقدم بارسلونا مدعی اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپاست.

چلسی و سودای قهرمانی در لیگ اروپا

اما چلسی انگلیس که فصل گذشته توانست عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد در فصل جاری توفیقی در لیگ قهرمانان نداشت. با این حال این تیم لندنی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا از سد روبین کازان روسیه گذشت تا به مرحله نیمه نهایی این جام برسد. دیگر تیم‌های راه یافته به نیمه‌نهایی بازل سوئیس، فنرباغچه ترکیه و بنفیکای پرتغال هستند که با شکست تاتنهام، لاتزیو و نیوکاسل به نیمه‌نهایی گام گذاشتند. براساس قرعه‌کشی این مرحله نیز در دیدار رفت فنرباغچه ترکیه میزبان بنفیکای پرتغال و بازل سوئیس هم پذیرای چلسی انگلیس است.

دیدارهای دور رفت این جام پنجم اردیبهشت و بازی‌ها برگشت دوازدهم اردیبهشت انجام می‌شود. دیدارنهایی این رقابت‌ها هم بیست و پنجم اردیبهشت ماه در آمستردام هلند برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها