تیم ملی فوتبال در تازه ترین رده بندی ​فیفا یک پله سقوط کرد

کفاشیان: نگران تیم ملی هستیم

فوتبال ایران در شرایطی در آخرین رده‌بندی ماهانه فیفا یک پله سقوط کرد که همزمان هم غیبت اشکان دژاگه در بازی‌های انتخابی جام جهانی قطعی شد تا علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال نگرانی خود را از شرایط تیم ملی علنی کند.
کد خبر: ۵۵۳۵۹۰

فیفا جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان را در ماه آوریل اعلام کرد که در آن تیم فوتبال ایران با یک پله سقوط و 538 امتیاز در رده پنجاه و ششم قرار گرفت و در آسیا هم چهارم ماند. در این رده‌بندی اسپانیا با هزار امتیاز بیشتر از ایران در رده نخست قرار دارد و آلمان و آرژانتین هم در رده‌های بعدی قرار دارند. در رده‌بندی تیم‌های آسیایی نیز ژاپن با وجود سه پله سقوط در رده‌بندی کلی، همچنان با 773 امتیاز در رده نخست آسیا قرار دارد و بعد از آن کره‌جنوبی، استرالیا و ایران در رده‌های دوم تا چهارم ایستاده اند.

این رده بندی در شرایطی اعلام شد که مارتین یول، سرمربی تیم فولام انگلیس نیز درباره آخرین وضع آسیب‌دیدگی اشکان دژاگه، ملی‌پوش ایرانی تیمش گفت: دژاگه باید قوزک پایش را جراحی کند. جراحی او هفته آینده انجام می‌شود و تصور می‌کنم اشکان تمام فصل را از دست بدهد.

دژاگه در دیدار فولام مقابل کوئینزپارک رنجرز که دوازدهم فروردین برگزار شد با تابلو تبلیغاتی کنار زمین برخورد کرد و از ناحیه لیگامنت مچ پا دچار مصدومیت شد.

مصدومیت دژاگه باعث می‌شود او دیدارهای حساس تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل را از دست بدهد.

کفاشیان: نگران تیم ملی هستم

در این شرایط علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال درباره شرایط تیم ملی گفت: نگران تیم ملی در جدول رقابت‌های مقدماتی جام‌ جهانی هستیم، باید با بررسی‌های لازم در سرمایه‌گذاری‌ها، برای صعود به جام جهانی و آینده فوتبال کشور تلاش کنیم.کفاشیان با بیان این‌که از فصل آینده شاهد رقابت 16 تیم در لیگ برتر هستیم، خاطر نشان کرد: در صورت صعود تیم ملی به جام جهانی هیچ تداخلی در تعداد تیم‌های لیگ برتر ایجاد نمی‌شود، اما باید به فکر ارتقای کیفیت و عملکرد فنی تیم‌ها باشیم.

هم‌اندیشی برای صعود تیم ملی

اما بحث برگزاری نشست بین کارلوس کرش، سرمربی تیم ملی با مربیان ایرانی در شرایطی با استقبال برخی کارشناسان مواجه شده است که در این رابطه حمید درخشان، سرمربی سابق داماش گیلان می‌گوید: برگزاری این جلسات خوب است و مربیان ایرانی تمام دانش و تجربه‌شان را در اختیار کادر فنی قرار می‌دهند. گرچه امیدوارم از این نظرات استفاده شود.

شاید در وهله اول انتظار ما این باشد که دغدغه‌ها و نظرهای مربیان در تیم ملی لحاظ شود و تنها با حرف زدن وقت تلف نکنیم، اما از طرفی کادر فنی تیم ملی هم مختار است با شنیدن و جمع‌بندی نظرات، آنها را در برنامه‌های کاری‌اش قرار دهد.

درخشان خاطرنشان کرد: البته تمام اینها در گرو موافقت کرش با برگزاری این جلسات است، چون در حال حاضر ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و اوست که باید برای حضور در این نشست‌ها ابراز تمایل کند.

این کارشناس فوتبال درباره وضع تیم ملی برای صعود به جام جهانی به ایسنا گفت: ما در هر سه بازی آینده محکوم به برد هستیم. حداقل این است که دو بازی اول برابر قطر و لبنان را تحت هر شرایطی ببریم و در بازی مهم آخر مقابل کره‌جنوبی همه بسیج شویم تا تیم ایران بهترین عملکرد را داشته باشد و نهایتا به جام‌جهانی برود.

این مربی فوتبال درباره احتمال غیبت اشکان دژاگه در ترکیب تیم ملی نیز گفت: مصدومیت او خبر خوبی نبود، در هر صورت دژاگه در عملکرد تیم ایران موثر ظاهر شد. امیدوارم او به بازی‌های خرداد ماه برسد و اگر هم نرسد ما فوتبالیست‌های خوبی در کشورمان داریم، البته در انتخاب نفرات باید خوب دقت شود تا تاثیر لازم را داشته باشد.

اعلام برنامه سفر به قطر

تیم ملی برای صعود به جام جهانی خردادماه، سه بازی حساس پیش رو دارد و باید به ترتیب به مصاف قطر، لبنان و کره‌جنوبی برود. دیدار ایران و قطر چهاردهم خرداد در دوحه برگزار خواهد شد. به این ترتیب تیم ملی روز دوازدهم عازم دوحه می‌شود و دو روز پیش از شروع مسابقه در این کشور خواهد بود. البته قطر بعد از بازی با ایران و در روز آخر این مسابقه‌ها، بیست و هشتم خرداد به مصاف ازبکستان خواهد رفت. قطری‌ها قبل از آن مسابقه یک بازی تدارکاتی با تیم قرقیزستان در نظر گرفته‌اند و چند روز قبل از مسابقه با ازبکستان، به مصاف قرقیزستان می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها