مرکز سیما فیلم ‌سریال‌های «هوش سیاه‌2» و «داوران» را در مرحله تولید و آماده سازی دارد

ماتادور در راه شبکه یک

سریال‌های «ماتادور»، «هوش سیاه 2» و «داوران» برای پخش از شبکه‌های تلویزیون آماده می‌شود. موضوع این سریال‌ها پلیسی و قضایی است و فرهاد نجفی، مسعود آب‌پرور، احمد امینی و بیژن میرباقری کارگردانی آنها را به‌ عهده داشتند.
کد خبر: ۵۵۳۵۸۱

جدال چند پلیس تخصصی با یک گروه تروریستی

به گزارش جام‌جم، سریال تلویزیونی ماتادور به کارگردانی فرهاد نجفی بعد از تمام شدن سریال «بال‌های خیس» از شبکه یک پخش می‌شود. این سریال به سفارش موسسه ناجی هنر تولید می‌شود و مراحل پایانی تدوین را سپری می‌کند.

اصلی‌ترین لوکیشن‌های این سریال سیزده قسمتی، راه‌آهن، فرودگاه مهرآباد و خیابان‌های تهران است.

آرش قادری فیلمنامه ماتادور را نوشته است. در این سریال جدال چند پلیس تخصصی با یک گروه تروریستی به تصویر کشیده می‌شود. پوریا پورسرخ نقش یک پلیس تخصصی تیراندازی و حفاظت از شخصیت‌ها را بازی می‌کند. سام درخشانی پلیسی است که تخصصش خنثی کردن است. پولاد کیمیایی در نقش پلیس سایبری(فضای اینترنت)‌ ظاهر می‌شود. علیرام نورایی فردی است که «ماتادور» نام دارد و اجرای ترور اصلی برعهده اوست. شقایق فراهانی نقش یک زن منفی را بازی می‌کند که به عنوان رابط از خارج کشور وارد ایران می‌شود و نقشه ترور و بمبگذاری را هدایت می‌کند. مجید مشیری، لیندا کیانی، مریم سلطانی، تیرداد کیایی، مجید واشقانی، روشا ضیغمی و... دیگر بازیگران این سریال هستند.

داستان سریال ماتادور درباره یک مقام بلندپایه اروپایی است که مهمان کشور ایران می‌شود و یک گروه پلیس حفاظت او را برعهده می‌گیرند. این در حالی است که مشخص شده یک گروه تروریستی قصد ترور او را دارند. تروریست‌ها از طرف دشمن خارجی حمایت می‌شوند.

دیگر عوامل سازنده این سریال عبارتند از تهیه‌کننده اجرایی و مشاور سریال: جواد نوروزبیگی، مدیرتولید: سعید علیجانی، مدیر تصویربرداری: علیرضا رجایی‌مقدم، صدابردار: هادی افشار، صداگذار: ایرج شهزادی، طراح گریم: محمدرضا قومی، طراح صحنه و لباس: سهیل میرسپاسی، تدوین: موحد شادرو، عکاس: سهراب ولدبیگی و مدیر تدارکات: مهدی مجلل.

آب‌پرور با «هوش سیاه 2» در شبکه 3

تصویربرداری سریال تلویزیونی «هوش سیاه 2» به کارگردانی مسعود آب‌پرور در ترکیه تمام شده و اکنون بهرام آب‌پرور مشغول تدوین این سریال است. این سریال از محصولات سیمافیلم است که از شبکه سه پخش خواهد شد.

«هوش سیاه 2» در 120 لوکیشن اصلی و 90 لوکیشن فرعی مقابل دوربین رفت. بخشی از این لوکیشن‌ها مربوط به فضای زندان بود که دکور آن در مساحت 4500 متر به طور کامل ساخته شد.

فیلمنامه این مجموعه را همچون سری اول، آرش قادری به رشته تحریر درآورده است. در این مجموعه ایفای دو نقش اصلی برعهده حسین یاری و کیکاووس یاکیده است و بازیگران دیگری چون حسین سحرخیز، کیهان ملکی، حمید ابراهیمی، امیررضا دلاوری، سودابه بیضایی، سپهر گودرزی، پرویز سیرتی، میثاق جمشیدی، سعید دولتی، حسن خوانساری، کاظم هژیرآزاد، بهناز توکلی، اتابک نادری، میترا مرادی، کاوه ایرانی، زهرا سعیدی و... ایفای دیگر نقش‌ها را برعهده دارند.

سرگرد احمدی (حسین یاری)، معاون دایره پیشگیری و مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس در طول مجموعه با پرونده پیچیده کامران بوریایی (کیکاووس یاکیده) درگیر شده و به موازات آن پرونده‌های دیگری را هم رسیدگی می‌کند.

در این مجموعه خسرو نصیری خواه، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان است. مدیریت تصویر و صدا هم به ترتیب بر عهده حسن کریمی و اصغر آبگون است.

دیگر عوامل سازنده هوش سیاه 2 عبارتند از: صدابردار: مرتضی مظفری، طراح صحنه و لباس: حسین مجد، دستیار صحنه: علی اسماعیلی، طراح گریم: نوید فرح مرزی، منشی صحنه: شیدا باسمچی، مدیر تدارکات: علی رضایی، مدیر تولید: عبدالله شهباززاده و عکاس: محمدمهدی توسلی.

بررسی هفت پرونده قضایی در «داوران»

سریال تلویزیونی داوران به تهیه‌کنندگی سعید شاهسواری برای سیما فیلم تولید می‌شود. پنج اپیزود این سریال را احمد امینی و دو اپیزود را بیژن میرباقری کارگردانی کرده است.

«پانسمان روح» اولین اپیزود این مجموعه به کارگردانی امینی است و مسعود رایگان به عنوان بازیگر ثابت و سیامک اطلسی، رابعه مدنی و لیلی فرهادپور به عنوان بازیگران مهمان در آن حضور دارند. داستان این اپیزود به نویسندگی اصغر عبداللهی درباره جلال داوران است که ناخواسته درگیر یک ماجرای طلاق خانوادگی می‌شود و این شروع ماجراست.

دومین اپیزود از این سریال با نام «آخرین دیدار» به‌کارگردانی امینی درباره پرونده پدر و پسری است که به صورت مشترک متهم به قتل دختری نوجوان هستند. مسعود رایگان، پریوش نظریه، مهرداد ضیائی، مسعود انتظاری، نگارنیکخواه آزاد، سینا کرمی، مسعود آگاهی و شهنوش شهباززاده بازیگران این اپیزود هستند.

سومین اپیزود این سریال با نام «جایی همین نزدیکی» به‌کارگردانی امینی روایتگر خانواده داوران است که با پرونده‌ای درگیر می‌شوند که متهم اصلی آن یکی از اعضای خانواده داوران است. طرح اولیه این قسمت متعلق به شاهسواری است و جمیله دارالشفایی فیلمنامه آن را نوشته است. رویا جاویدنیا و بابک بیات بازیگران مهمان این اپیزود هستند.

چهارمین اپیزود این مجموعه با نام «دورترها» به کارگردانی امینی داستان یک نامادری به نام ثریا با بازی شیوا ابراهیمی است که متهم به قتل ناپسری خود است و نوشین داوران با بازی پریوش نظریه پرونده او را بر عهده می‌گیرد.

پنجمین اپیزود از این سریال با نام «عکس یادگاری» به‌کارگردانی امینی درباره جعل سند است. در این قسمت یک ملک به چند نفر فروخته می‌شود و همین امر مشکلاتی را برای خریداران ایجاد می‌کند. الهام کردا، مسعود سخایی، سپیده خدابنده‌لو، معصومه سروش و پریچهر موسوی در این اپیزود حضور دارند.

اپیزود ششم این سریال با نام «روز مبادا» به کارگردانی بیژن میرباقری روایتگر مشکلات رفیق دیرینه جلال داوران است که جانباز است. مالک سراج و جواد زیتونی بازیگران مهمان این اپیزود هستند.

اپیزود هفتم هم با نام «مخفیانه» به کارگردانی میرباقری روایتگر مشکلات دو خواهر است. بهارک سالم‌نیا، ترانه کوهستانی و مهدی صدر بازیگرانان مهمان این اپیزود هستند.

میرباقری درباره کارگردانی دو اپیزود از این سریال به جام‌جم گفت: موضوع قضاوت همیشه جذابیت دارد. با توجه به این‌که این سریال به موضوع قضاوت، پیدا کردن حقیقت و عدالت می‌پردازد، برای من به عنوان کارگردان جذاب بود. ضمن این‌که سعید شاهسواری و احمد امینی هم از دوستان من هستند و همکاری با آنها را دوست دارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها